Inloggen op (NT) netwerk via Internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Topicstarter
Waarschijnlijk is dit heel eenvoudig te beantwoorden, maar ik kan het antwoord niet vinden.

Ik weet dat het via een modem / ISDN verbinding heel eenvoudig is om in te bellen op een (NT) server en zo op het netwerk in te loggen.

Mijn vraag is nu, is dit ook mogelijk via een Internet verbinding (kabel / Mxstream)? Dit natuurlijk voor de snelheidswinst en om kosten te besparen.

Aanschaf van hardware / software hiervoor is geen probleem.

Voor de duidelijkheid, het gaat mij niet om het opzetten van een FTP server ofzo, maar om op een (Windows NT) netwerk in te loggen, met Windows 9x / NT computers en deze (thuis) te kunnen gebruiken als een werkstation.

Bij voorbaat dank voor de hulp.

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Goh..ben ik nog nooit aan begonnen maar volgens mij moet je dan toch echt met pptp (point to point tunneling protocol) aan de gang. Een VPN maken dus (virtual private network). De moeilijkheid is dan wel dat je op je router/firewall ervoor moet zorgen dat je niet gehackt wordt en in ieder geval dat ze niet verder dan het externe netwerkkaartje van je firewall machine kunnen komen. En dat maakt het benaderen van je interne NT netwerk weer wat lastiger. Dus. :)

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 22:14

Arno

PF5A

Lang leve Terminal Services in Windows 2000 :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06-2024
Terminal service in Win2k is inderdaad een Mooie optie. maar was niet de vraag :) wel een Goed advies als je het mij vraagt :)

Maar met VPN is het inderdaad ook goed te doen.
Ik ben zelf ooit met een Netscreen die ik hier thuis heb staan aan het spelen gegaan en dat werkte goed. Via Internet en die VPN tunnel gewoon de interne netwerk adressen kunnen benaderen op het netwerk hier thuis aanwezig zijn. terwijl die andere PC op dat moment alleen ingebeld was met ISDN en er niet eens een netwerkkaart in zat.

Kan dus wel maar kost wel een zooi bandbreedte om dat een beetje werkbaar te houden, ik weet natuurlijk niet wat je allemaal van thuis wil gaan doen.

denk toch maar eens na over die 2000 Terminal Oplossing, die is waarschijnlijk beter en wil je dat veilig doen kun je ook die via een VPN tunnel doen.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lckarssen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-06-2023
Met een VPN ben je er inderdaad. De mogelijkheden daartoe zzitten standaard in WinNT4 (server). Ik weet niet hoe dat zit met Win2k.
Kijk maar eens op www.wown.com om te zien hoe je het voor mekaar moet krijgen. Daarmee is het mij ook gelukt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Euh? Kun je met NT niet gewoon inloggen op een andere PC elders *zonder* VPN???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Topicstarter
Heel erg bedankt allemaal, ik denk inderdaad dat het nu VPN wordt.

En lckarssen, bedankt voor de link, deze is heel erg nuttig en informatief. Ik ga het gelijk proberen.

Ik voel me nu een professionele systeembeheerder 8-)

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

Pagina: 1