Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-06 11:05
Beste Tweakers

Omdat ik geen zin meer heb in de oortjes die bij mijn htc desire geleverd zijn, heb ik besloten betere oortjes te kopen, deze lijken me wel fijn: http://www.klipsch.com/image-s2-in-ear-headphones

Alleen vraag ik me af hoe het zit met de impedantie van mijn htc desire, ik kan daar zo snel niks over vinden op internet, de klipsch s20 zijn 18ohm, weet iemand of dit belangrijk is bij een telefoon en oortjes?

Verder wil ik ook mijn telefoon aansluiten op een stereosetje dat ik gekregen heb van iemand, ik heb gelezen dat dat slecht geluid opleverd,omdat de ohm uit een telefoon en een receiver niet matchen, klopt dit? En hoe los ik dit op, het zo namenlijk makkelijk zijn als ik gewoon een 3.5mm jack naar rca kabeltje kon kopen en hem op een vrij rca ingang kon inpluggen!

bedankt voor de info! (graag zo makkelijk mogelijk uitgelegd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

Oordopjes mogen in Accessoires & Navigatie. Dus daar verhuis ik dit topic even heen.

AUD > A&N

Maar om je vraag verder te beantwoorden. Alles onder de 32 Ohm is geschikt voor dingen als telefoons, MP3-spelers en andere mobiele apparaten. Boven die waardes kan het ook nog wel alleen zal het volume een stuk verder open moeten om een echt hard te gaan. Vanaf 50 Ohm heb je - naar mijn inziens - echt een losse hoofdtelefoonversterker nodig. Het is dus niet zo dat er na xx Ohm geen geluid meer te horen is, maar er wordt gewoon te weinig vermogen geleverd om alles goed tot zijn recht te laten komen. Maar boven de 50 Ohm kom je ook in een ander segment dan gewone oordopjes en dus ook een ander gebruik.

De impedantie van een receiver en de hoofdtelefoonuitgang hebben niets met elkaar te maken, zeker niet of het geluid goed is of niet. Het heeft meer te maken met de bron (in dit geval de HTC). Maar die twee op elkaar aansluiten gaat gewoon werken met een verloopje van 3,5mm jack naar stereo RCA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael van S
Bedankt voor je reply, als ik het goed begrijp kan een telefoon of een ander mobiel apparaat gewoon niet genoeg kracht leveren om tegen een hoge ohm op te boksen? Zal dan ook iets te maken hebben met de stroom die een telefoon kan leveren?

Ik las dat als je je telefoon of je ipod of iets dergelijks aansluit op je receiver dat je dan een slechte kwaliteit krijgt. Hier las ik dat:
http://beavishifi.com/articles/headphonejack/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael van S
Beste Jan van de Schoten bedankt voor je opmerking! O-)

[ Voor 200% gewijzigd door Michael van S op 11-01-2012 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:26

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Nee, wel op het kicken van je topic binnen 24 uur.
Zou je dat niet meer willen doen, geef mensen de tijd om je topic te vinden en eventueel te reageren. Regels over kicken en nog veel meer kun je vinden in Het algemeen beleid.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw