Toon posts:

KA7 Installatie en Ontevreden...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys...

Ik heb:
2 x 128 Sdram pc133
K7 500 @ 750 (GFD)
V6600

Ben van K7M naar KA7 gegaan... ik vind het op zich best een goede keuze, alleen heb ik in Sandra2000 en 3dMark 2000 slechtere scores dan met mijn K7M... toch raar!?

Hoe kan dit ?

Ik heb na een CLEAN install van Win98 SE de 4 in 1 drivers geinstaleerd van de CDROM (meegeleverd) en dan het volgende geselecteerd:

DMA aan
AGP Turbo mode
AGP in mijn BIOS staat op 4X

Wie kan mij in de goede richting sturen...Dit moet toch beter kunnen ? Ik ben ABIT LEEK, mijn eerste! Altijd ASUS gehad!

Thanx!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

ik dacht dat abit-KA7 geen turbo mode had??
alleen 4x

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders hier by GOT ook zulke ervaringen / ontevredenheid ?

Verwijderd

Nee zelf geen ervaring, wel krijg ik veel mail via m'n site dat blijkt, dat meestal de AGP kaart de dwarsligger is, even een ander kaartje lenen bij een vriend en uitproberen, succes.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmmmm zou inderdaad zo kunnen zijn, maar toch, je hebt dezelfde spullen, maar dan wel Pc133 mhz en een Kx133 Chip set, AGP4X terwijl je becnhmarks lager liggen dan op een 100 Mhz chipset en pc133 (die op 100mhz werkt)... en AGP2X... Vreemd!

Verwijderd

Hoeveel punten haal je met 3dMark 2000, ik heb bijna dezelfde specs : athlon 650@741. Creative GeForce DDR en 128 mb pc133. Ik heb getest in 1024x768x32 en haalde 4500 of 4700 punten.

Verwijderd

Topicstarter
3d Mark 2000
<default benchmark>
K7M = 3dMark 3941 & CPU 271
KA7 = 3dMark 3853 & CPU 264

Sisoft Sandra 2000
K7M = CPU 2256 MIPS & FPU 1155 MFLOPS
KA7 = CPU 2087 MIPS & FPU 1043 MFLOPS

Ik zit er aan te denken om het Mamaplankje terug te sturen.... wat vinden jullie? Ik merk wel dat die Pc133 wel sneller is... vooral dat AGP4.. is wel fijn... maar toch haal ik "belabberde" results... benchmarks!

Pufffffff...

Verwijderd

welke versie van de VIA drivers heb je?
de 4.20 versie was erg slecht en de beste performance gaf dacht ik de 4.17 moet je die ff ergens downen(ik heb geen link sorry)

ThaVinnY

Verwijderd

Als je voor je gevoel wel snel bent, maar de cijfers geven anders aan, zou ik me niet druk maken, het gaat er om wat je voor je in de praktijk voor ogen krijgt, het kan best een manier van een ander HEX/DEC adres zijn wat ie Abit niet prijs geeft aan cijfers, maar in de praktijk wel verwerkt... ;)
http://www.via.com.tw/drivers/index.htm

bij deze link staan beide drivers nog, de 4.17 en 4.20

Verwijderd

Topicstarter
Hi Guys,

1000 maal dank voor al jullie reacties/interesse! :)
Makes you feel better! Met de CDROM krijg je de 4in1 20 mee... maar zijn die 4.17 echt beter ? Ik ga meteen effe downen! Thanks Harry...

Ga zo een IMAGE maken en weer opnieuw... :) (voor de zoveelste keer!)...

Verwijderd

Topicstarter
Ohh, before I forget, admiraal, die Turbo mode is een VxD Turbo mode voor je AGP... bij het instaleren van de 4inX drivers, vraagt ie of je de "normale" VxD AGP of Turbo mode wilt instaleren, de Normale mode is voor betere systeem prestaties, en de Turbo mode voor AGP prestaties...

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik Clean Win98SE image erop ge gooid, 3.68 reference drivers, en de 4in1 4.17, maar dezelfde benchmarks... maar wat mij wel opvalt, is dat alles nu in EEN KEER goed instaleerde, dus geen spontane reboots e.d.
Pagina: 1