Toon posts:

Sandy Bridge chipset fout niet opgelost?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in bezit van een Asus Maximus IV Extreme (3.0) moederbord. Volgens CPUZ is het inderdaad Rev. B3.
Nu heb ik op een van de 4 x Sata 300 poorten dat een van mijn Seagate schijven het niet doet. Ook niet in de bios zie je hem. Bios update al gedaan naar de nieuwste maar dit maakt niets uit. Andere poort pakken en hij doet het weer. Alsof de Sata poort van het moederbord het ineens niet meer doet.

Dit lijkt wel dat probleem van Sandy Bridge met die fabricage fout. Is het überhaupt wel opgelost en zijn er meer mensen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt ook gewoon de pecht hebben dat die poort stuk is op jouw bordje. Doet een ander apparaat het wel op die poort? Zo niet, dan zou ik gewoon je mobo RMA sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga gelijk testen nu met de DVD speler. Ik heb het al met een andere Sata 300 poort gehad en toen een poort verzet en hij deed het weer. Maar nu ook op deze poort hetzelfde probleem. Dit zou dan de tweede defecte poort zijn. Ik ga even knutselen.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Het ligt in ieder geval niet aan de chipset, Intel heeft alles teruggeroepen en omgeruild. (Zie nieuws: Intel geeft details over ontwerpfout Sandy Bridge-chipsets) Heb je die poort echt nodig? Zo ja, bordje RMA.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Verwijderd

Topicstarter
Nu weer teruggezet op de poort welke het niet eerst deed maar nu doet hij het wel daarop. Echt vreemd. Dit is dus al in de bios dat hij hem niet ziet. Even weer van poort wisselen en alles doet het weer. Alsof het moederbord soms connectie verliest met een sata poort.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Rotte sata kabel ?

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Of de poort zelf is gewoon kapot?

Verwijderd

Topicstarter
Beatboxx schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:25:
Of de poort zelf is gewoon kapot?
Nee, dit is nu al de tweede poort van de 4 waar het op gebeurd is.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het enige wat ik ook kan verzinnen. Morgen maar eerst twee nieuwe kabels regelen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:33:
[...]

Nee, dit is nu al de tweede poort van de 4 waar het op gebeurd is.
Dan kan je bord ook gewoon gaar zijn.
RMAen die hap.
Pagina: 1