Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mailmerge met meerdere records in 1 brief

Pagina: 1
Acties:

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik zit met het volgende: Ik wil een mailmerge laten uitvoeren op basis van een Excel spreadsheet waarbij meerdere regels opgenomen moeten worden in 1 brief. Is dat 1) uberhaupt mogelijk en 2) hoe vlieg ik dat aan? Ik ben redelijk bekend met mailmerges en zolang je alle verschillende data in kolommen zet is het redelijk straightforward. Echter het combineren van regels, is iets waar ik niet uitkom.

Het doel is om 1 brief te sturen naar onze klant met in die brief de vermelding van alle mensen die voor dat bedrijf werken incl. enkele gegevens van hun. Alle namen van deze mensen zijn echter separate rijen in excel.

De enige oplossing die heb kunnen bedenken is om alle namen + de benodigde gegevens toe te voegen als kolommen, maar dan wordt het wel een hele grote spreadsheet. Uiteraard.. als dat de enige oplossing, dan doen we dat, maar misschien dat iemand hier nog een briljant idee heeft >:)

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Wat is dan momenteel de structuur van je Excel sheet?
Hoe wordt bepaald welke van de records een email krijgt en welke ter info in de mail zelf komt?
Hoe wil je de email gestructureerd zien?

Je zou eerst kunnen mergen naar een lijst en vervolgens deze lijst met de verzendgegevens mergen.

Eventueel zou je de eerste lijst ook naar een Access database kunnen mergen/converteren waarbij al deze gegevens voor 1 bedrijf in een enkele record staat (bijvoorbeeld in een kolom "Message_Body"). De overige kolommen zijn dan de verdere verzendgegevens en gegevens van dat bedrijf.

Anders is VBA ook altijd nog een mogelijkheid, maar alles valt of staat met de structuur van je data.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Nu hebben we voor al onze contactpersonen een rij waarin per kolom gegevens instaan als voornaam, achternaam, aanhef, adres, email adres, etc. Voor elk bedrijf hebben we meerdere contactpersonen en dus meerdere rijen.
Als ik dus een standaard mailmerge zou doen heb ik voor 300 namen, 300 brieven. Nu is het doel om de brief te sturen aan 1 iemand van het bedrijf waarin we in de brief de andere mensen ook noemen met hun naam en emailadres. Je zou dus uit kunnen komen op 80 brieven ipv 300.

Ik denk dat ik de optie van de Access database maar eens ga bekijken. VBA is niet mijn sterkste punt. Bedankt voor het meewerken

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Doe dit even iets simpeler dan...

Pagina 1: een standaard mail-merge om de adresgegevens van persoon A in te laten vullen
Pagina 2 t/m 5: gewoon een volledige list maken vanuit Excel van alle personen

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof