Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7 x64] Parent Control hersteld reset admin password

Pagina: 1
Acties:

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 01:15

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Samengevat: Gebruikersaccount wachtwoord Windows 7 vergeten. Resetten met bootcd lukt, maar Parent Control tool hersteld wachtwoord automatisch bij de eerste inlog poging.

Sinds 1,5 jaar gebruiken wij hier thuis voor de jongeren kinderen het betaalde programma Kidswatch op de computer. Toentertijd heb ik onderzoek gedaan naar welk programma de meeste mogelijkheden had op het gebied van limieten aan computertijd en internettijd. Deze kwam uit de bus en werkt al sinds jaar en dag naar behoren.

Nu zijn wij bij een van de computers het administrator wachtwoord van de Windows 7 account die Kidswatch beheerd (en eventueel instellingen en tijden aanpast) vergeten. Makkelijkste oplossing is natuurlijk gelijk de computer opnieuw installeren, maar daar wilde ik vooralsnog niet voor kiezen.

Uiteraard zijn de vele bootcd's waarmee een Windows 7 wachtwoord gerest word naar 'blank' mij bekend. Ik heb deze keer gekozen voor die van Lazesoft. Naar mijn weten de meest compatibele optie, de overzichtelijkste layout, het snelst en eenvoudigst en nog eens gratis ook. Dat administrator wachtwoord resetten was dus zo gepiept. Echter na het herstarten van de computer en het aanklikken van de Administrator account, was de computer even aan het laden en daarna kwam hij met de melding dat 'Kidswatch geconstateerd had dat er geklooid was met het administrator wachtwoord en hem daarom teruggezet had'. Nog eens opnieuw beginnen: zelfde resultaat.

Daarna de harde schijf van deze computer extern uitgelezen in mijn computer. Alle bestanden in %programfiles%\Computer Business Solutions\KidsWatch hernoemt naar .bak. Daar zijn onder andere KidsWatch,exe, KWActivate.exe, KWCheck.exe en KWTray.exe te vinden, ik nam dus aan dat ik hem nu wel goed te pakken had. Nog eens de Lazesoft bootcd gedaan, maar helaas weer blokt dat verdraaide Kidswatch.

Harde schijf weer extern uitgelezen en met HiveLoader het register van deze computer uitgelezen, om de register sleutel die hiervoor verantwoordelijk acht eens aan te pakken. Kon helaas weinig relevants vinden. Daarom de trial van Kidswatch op eigen computer gedownload en deze proberen te monitoren met RegFromApp. Beide 64bit editie en in Elevated Mode. Helaas steeds een crash op de installatie, misschien ook beveiligd.

Tenslotte maar een zoekopdracht op 'Kidswatch' gedaan met RegScanner en deze toonde mij dat Kidswatch geregistreerd is als ParenControl onder
code:
1
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Parental Controls\Extensions\System\.....
waar hij %ProgramFiles%\Computer Business Solutions\KidsWatch\KidsWatch.exe op allerlei manieren aanroept. Maar die had ik al hernoemt.

Ik weet het dus niet meer, ik vermoed dat er een proces in Windows 7 is wat rechten heeft wachtwoorden van de accounts terug te zetten als deze gereset zijn, maar heb geen idee hoe en wat.

Uiteraard heb ik ook al de technische helpdesk van Kidwatch in Amerika gebeld, maar deze lijken niet zo heel technisch aangelegd.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:07

Fiber

Beaches are for storming.

Als wij dat aan jou zouden uitleggen kunnen straks alle kinderen dit ook... ;) Maar als er geen belangrijke data op staat lijkt opnieuw installeren mij sowieso een stuk sneller.

Als je handig bent met de commandline zou je nog kunnen proberen op te starten in safe mode zonder Windows en van daaruit de boel slopen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 16:33
Als je de standaard Administrator (default:disabled) account niks mee hebt gedaan dan zou ik je aanraden om de Administrator account te unlocken en dan met deze in te loggen.

Dit kan vanuit recovery console: net user Administrator /active:yes

Als dit niet lukt zou je met behulp van ntpasswd ook de Administrator account kunnen unlocken gezien deze ook gelockde accounts detecteerd en deze kan unlocken.

Ik hoop voor je dat deze change niet als password change wordt gezien en je dit gewoon kan gebruiken anders zit je toch vast aan herinstallatie of het draaien van password recovery tools zoals OphCrack (met extra tables).