Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Windows 2008 R2]Ping naar server resulteert in reply RAS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Vreemd probleem, al op internet gezocht maar geen oplossing. Dit artikel beschrijft exact mijn probleem.

Situatie:
In een groot netwerk met een aantal servers en VM's is een virtuele Windows 2008 R2 server ingericht die o.a. de rollen DNS & Remote Access Server heeft.

IP-adres van de server is 10.0.0.2, gateway 10.0.0.1. RAS deelt IPadressen 10.0.0.90 - 10.0.0.100 uit aan de gebruikers die via Windows VPN inloggen.

Het probleem: als de clients vanuit hetzelfde netwerk pingen naar de server, krijgen ze niet het (statisch ingestelde) IP-adres van de server terug (10.0.0.2), maar het IP-adres die ingesteld staat op de RAS IP Interface (10.0.0.90). Als ik in DNS-beheer kijk zie ik dat RAS een static record heeft aangemaakt, zelfde naam als de servernaam en IP-adres 10.0.0.90.

Hoe los ik dit probleem op?

Dank!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 12:20 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ownership op record teruggeven aan de server die er recht op heeft?

Mis een beetje de eigen/gezochte/geteste oplossingen en meer een vraagstelling tot kant & klaar antwoord.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:08:
Ownership op record teruggeven aan de server die er recht op heeft?

Mis een beetje de eigen/gezochte/geteste oplossingen en meer een vraagstelling tot kant & klaar antwoord.
De server die er recht op heeft is dezelfde server. Het probleem zit 'm denk ik in het feit dat de server maar een netwerkkaart heeft.

Wat ik al heb geprobeerd:
  • De RAS-server IP-adressen laten uitdelen door de DHCP server.
  • De RAS-server IP-adressen laten uitdelen die statisch zijn geconfigureerd in de eigenschappen van de Routing and Remote Access Server.
Beide pogingen zorgen ervoor dat het eerst bruikbare IP-adres voor een RAS-client als A-record wordt geregistreerd in de Forward Lookup Zone van DNS > bedrijfsnaam.local.

Op internet las ik hier dat ik het loopbackadres moest weghalen op de properties van de netwerkkaart, maar deze RAS-server heeft als eerste DNS-adres zijn eigen IP staan (10.0.0.2) en als tweede het IP-adres van de 2e DC die repliceert met deze DC.

Verwijderd

Topicstarter
Nobody any option? :?

Dit artikel omschrijft exact hetzelfde probleem, hier worden echter ook geen oplossingen aangedragen.

Edit: Problem SOLVED! Het was lang zoeken met verschillende termen, maar de oplossing staat hier.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 16:58 ]