Als cadeau ben ik op zoek naar een weerstation van rond de 100 euro. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, en hoop dat hier mensen misschien tips hebben.
Bij de meeste modellen zitten wind, regen en temperatuur sensoren. Mogelijk dat je deze data ook anders op kunt halen (wifi/radio) ipv deze dingen zelf plaatsen? Het lijkt me namelijk batterijen vreten, en vocht en vorst zullen niet bijdragen aan een lange levensduur van de batterijen.
Voor rond de 100 euro kom ik er bij Conrad een aantal tegen:
- Oregon Scientific wmr80
- Alecto WS modellen
Heeft iemand goede tips? De meeste ervaringen op internet zijn aardig oud (2009/2010).
ps. Ik zag niet echt een subforum om dit te plaatsen, deze leek me daarom het meest logisch.
Bij de meeste modellen zitten wind, regen en temperatuur sensoren. Mogelijk dat je deze data ook anders op kunt halen (wifi/radio) ipv deze dingen zelf plaatsen? Het lijkt me namelijk batterijen vreten, en vocht en vorst zullen niet bijdragen aan een lange levensduur van de batterijen.
Voor rond de 100 euro kom ik er bij Conrad een aantal tegen:
- Oregon Scientific wmr80
- Alecto WS modellen
Heeft iemand goede tips? De meeste ervaringen op internet zijn aardig oud (2009/2010).
ps. Ik zag niet echt een subforum om dit te plaatsen, deze leek me daarom het meest logisch.
edit:
Heb er al een gekocht, topic kan dus dicht!
Heb er al een gekocht, topic kan dus dicht!
[ Voor 8% gewijzigd door ViNyL op 10-01-2012 20:10 ]