[Weerstation] Ervaringen & Advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als cadeau ben ik op zoek naar een weerstation van rond de 100 euro. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, en hoop dat hier mensen misschien tips hebben.

Bij de meeste modellen zitten wind, regen en temperatuur sensoren. Mogelijk dat je deze data ook anders op kunt halen (wifi/radio) ipv deze dingen zelf plaatsen? Het lijkt me namelijk batterijen vreten, en vocht en vorst zullen niet bijdragen aan een lange levensduur van de batterijen.

Voor rond de 100 euro kom ik er bij Conrad een aantal tegen:

- Oregon Scientific wmr80
- Alecto WS modellen

Heeft iemand goede tips? De meeste ervaringen op internet zijn aardig oud (2009/2010).

ps. Ik zag niet echt een subforum om dit te plaatsen, deze leek me daarom het meest logisch.

edit:
Heb er al een gekocht, topic kan dus dicht!

[ Voor 8% gewijzigd door ViNyL op 10-01-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-06 14:05
Lijkt me ook nog altijd leuk: een goed weerstation. Beetje nauwkeurige meters etc. En output naar je laptop. Maar dan ben je wel wat meer kwijt waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren de Alecto WS-3500 gekocht. Wat goedkoper als in eerste instantie mijn idee maar ik zag door de bomen het bos niet meer en deze stond toevallig bij de karwei in de aanbieding (50 euro). Op internet zijn de meeste ervaringen positief. Aangezien hij niet heel duur is zullen er ongetwijveld wat nadelen aanzitten.

Mocht het bevallen dan kan er altijd nog een keer geupgrade worden, voor een eerste ervaring met een weerstation leek het mij prima.

Omdat het om een cadeau voor mijn vader gaat zal ik ongetwijveld wel helpen met installeren etc, dus als ik zelf wat meer ervaringen met deze heb zal ik het posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-06 17:51

the mod man

iets van beeldmaker

ViNyL schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:41:
Ik heb gisteren de Alecto WS-3500 gekocht. Wat goedkoper als in eerste instantie mijn idee maar ik zag door de bomen het bos niet meer en deze stond toevallig bij de karwei in de aanbieding (50 euro). Op internet zijn de meeste ervaringen positief. Aangezien hij niet heel duur is zullen er ongetwijveld wat nadelen aanzitten.

Mocht het bevallen dan kan er altijd nog een keer geupgrade worden, voor een eerste ervaring met een weerstation leek het mij prima.

Omdat het om een cadeau voor mijn vader gaat zal ik ongetwijveld wel helpen met installeren etc, dus als ik zelf wat meer ervaringen met deze heb zal ik het posten.
Al wat ervaringen ermee? Ik zit nu in hetzelfde schuitje, budget ongeveer 50 euro en het is een cadeau voor mijn vader. Wensen van mijn kant zijn iets als aan te sluiten op het netwerk (wifi/al dan niet via een synology nas) en op die manier makkelijk uitleesbaar met de computer. Goed leesbaar display en veel info over de weersituatie.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Voor die prijs gaat het je helaas niet lukken met een netwerk aansluiting dan moet je je budget toch wat bijstellen de goedkoopste die ik zo weet en kan vinden is

Weerstation met netwerk mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Zou even kijken naar zijn eisen dan valt daar al 95% van af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangezien dat netwerkspul alleen van jouw kant en niet van die van je vader afkomt:
Ik heb zelf deze: http://www.correct.nl/art...ns&MODE=Zoek&ARTNR=365904
Niet op het bijbehorende plaatje, maar heeft ook een draadloze buitenunit - die er bij ons gewoon naast staat overigens, alleen de sensordraad loopt naar buiten.
Combineer dat met http://www.correct.nl/art...ns&MODE=Zoek&ARTNR=365902 en je bent al een heel eind. Zit er nog eens leuk uit ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenk16
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-06 21:04
Ik heb de afgelopen jaren ook een eigen weerstation gehad, deze was aangesloten op mijn computer. De computer zette alle data op mijn website. Mocht je ook zulke plannen hebben dan raad ik je aan om eens op www.hetweeractueel.nl te kijken. Op het forum daar weten ze alles op weerstations.

[ Voor 20% gewijzigd door frenk16 op 15-03-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:16
Nou, joepie. Ik heb ergens dit jaar bij de Kijkshop een weerstation van Cresta gehaald, maar de externe sensor lijkt nu overleden. Ik heb volgens mij geen bonnetje bewaard :( .

Heb ik nu pech of is Cresta gewoon gaar spul :/ ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Pagina: 1