Toon posts:

Sony Dav S550 (home cinema) aansluiten op tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vandaag het Home Cinema setje (5.1) genaamd 'Sony Dav S550 (2002)' gekregen. Ik probeer hem momenteel aan te sluiten op mijn TV (Een 32" jaar oude Samsung LCD model). Dit lukt alleen helaas niet.
De achterkant van mijn Dav ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.avforums.com/forums/attachments/home-cinema-buying-setup-general-advice-information/134177d1250450218-i-need-connection-help-dsc_0306cliped.jpg
Ik wil hem dus aansluiten naar mijn tv, zodat ik mijn PS3 en X360 geluid kan afspelen ermee (X360/PS3>TV>DAV>BOXEN) Ja ik snap dat ik dan geen Dolby Surround heb, maar dat maakt momenteel niet uit, ik wil gewoon het geluid uit alle boxen hebben.

De achterkant van mijn TV ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Pc3Bh.jpg
Nu probeer ik dus via een rood/wit kabeltje de tv naar de Dav aan te sluiten. Nu heb ik in feite alle combinaties geprobeerd maar het lijkt niet te lukken. Ik krijg er geen audio uit

Mijn TV staat overigens geconfigureerd op 'externe speakers'.

Hoe zou dit moeten? Doe ik iets fout of mis ik nog een kabeltje? Of is dit helemala niet mogelijk?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:50
via de koptelefoonaansluiting of een scart naar 2x tulp kabel misschien. Of als je televisie een optische uitgang hebt zou dat ook nog kunnen. Je vermeldt alleen niet welk type je TV is dus je zult zelf even uit moeten zoeken of hij over een optische uitgang beschikt.

[ Voor 57% gewijzigd door ThinkPad op 10-01-2012 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn TV beschikt over een optische ingang ingang (ik gok dat het uitgang is), dit is mijn tv: pricewatch: Samsung LE32D550
Het probleem is dat ik momenteel alleen beschik over een rode/witte kabel.
Maar dit is dus niet mogelijk met deze rode/witte kabels?

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 15:09
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:51:
Ja mijn TV beschikt over een optische ingang ingang (ik gok dat het uitgang is), dit is mijn tv: pricewatch: Samsung LE32D550
Het probleem is dat ik momenteel alleen beschik over een rode/witte kabel.
Maar dit is dus niet mogelijk met deze rode/witte kabels?
Die heeft idd een optische uitgang, in de handleiding, op pagina 8 wordt dat uitgelegd.
Die dan aansluiten op de optisch in van de Sony, en dat zou moeten werken.

Heb je geen optische kabel, dan zal je de koptelefoon uitgang moeten gebruiken.

Als je dus alleen een tulp-tulp (of cinch-cinch) kabel hebt, dan zal dat niet lukken.
Je kan ook de beide spelcomputers analoog naar de Sony kunnen koppelen natuurlijk. Dan heb je iig alvast wat geluid...

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een stomme vraag hoor, maar hoe of wat moet ik dan in de koptelefoon uitgang moeten steken? één van die tulp uiteindes?

Voor de rest kan ik mijn PS3 helaas niet erop aansluiten vanwege het feit het dat enkel HDMI is (PS3 slim).

In ieder geval al heel erg bedankt voor je antwoord(en).

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nee, daar heb je een 3.5mm jack naar 2x tulp voor nodig. Zo'n kabeltje kost maar een paar euro.
Afbeeldingslocatie: http://www.ecogneato.com/images/support/stge/pabv/2/i1.jpg
Pagina: 1