Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer spooler drama

Pagina: 1
Acties:

• erikfw
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Ik wordt er echt helemaal simpel van en ik weet niet meer hoe ik het moet oplossen! Ik heb alles geprobeerd wat ik gevonden kreeg... Maar bij het begin te beginnen:

Ongeveer een half jaar geleden begon het probleem. De printer spooler was niet actief. Toen kreeg ik het ook op geen enkele manier aan de gang, zodat mijn printer het weer zou doen. Toen had ik heel drastisch mijn computer opnieuw geinstalleerd en alles deed het weer. Maar nu een half jaar verder, weer hetzelfde probleem! Nou wat gebeurd er:

Op het moment dat ik wil printer herkent hij de printer niet, dan staat hij als onbekend apparaat tussen apparaatbeheer. Als ik handmatig de printer spooler aanzet kan ik "printen", maar hij stopt hiermee zodra het document definitief naar de printer gestuurd wordt. Er wordt dan aangegeven dat de printer spooler niet actief is. Handmatig weer aanzetten werkt niet, want hij springt daarna gelijk weer uit.

Wat ik al geprobeert heb:
- Driver van de printer opnieuw installeren
- Diagnose tool van HP (het is een HP printer) gebruikt, die zet de spooler ook weer aan. Maar springt daarna vanzelf weer uit
- Via msprompt de spooler uit en aangezet (vond ik ergens op internet dat dit zou moeten werken, maar helaas)
- Totale opdrachtquere verwijderd (zou volgens internet ook moeten verhelpen, maar helaas)
- Spooler handmatig aanzetten

Maar geen van alle werkt. En ik snap dr niks van, zo technisch met computers ben ik dan ook weer net niet.. Kan het overigens iets hardware matigs zijn? Belangrijker, hoe kan ik het oplossen?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:15

Perkouw

Moderator General Chat
erikfw schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:18:

Wat ik al geprobeert heb:
- Driver van de printer opnieuw installeren
- Diagnose tool van HP (het is een HP printer) gebruikt, die zet de spooler ook weer aan. Maar springt daarna vanzelf weer uit
- Via msprompt de spooler uit en aangezet (vond ik ergens op internet dat dit zou moeten werken, maar helaas)
- Totale opdrachtquere verwijderd (zou volgens internet ook moeten verhelpen, maar helaas)
- Spooler handmatig aanzetten

Maar geen van alle werkt. En ik snap dr niks van, zo technisch met computers ben ik dan ook weer net niet.. Kan het overigens iets hardware matigs zijn? Belangrijker, hoe kan ik het oplossen?
Vetgedrukt is als het goed is gewoon dubbelop of je bedoeld iets anders ?
Wat voor OS draai je trouwens en wat voor printer heb je ?

En heb je het al via deze manier geprobeerd ?

• erikfw
  • Nu online
Het vet gedrukte is inderdaad dubbel op. Maar aangezien ik geen raad wist, heb ik het maar geprobeert.

Het linkje dat je gaf had ik ook al gevonden, maar dat werkt niet bij mij. Dat was een combinatie eigenlijk van alle dingen die ik al geprobeerd had. Ik heb het nogmaals gedaan, maar dat verhelpt het niet.

Ik heb hier Windows 7 64 bit op staan en het gaat om een HP 1020 laserjet printer

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je al geprobeerd om de driver helemaal weg te gooien en daarna de printer aan te maken met de ingebouwde PCL6-driver?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• erikfw
  • Nu online
PCL6 driver? Help!
Basis dingen kan ik wel, maar ik heb geen idee wat dit is

• MAX3400

MAX3400

erikfw schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:40:
PCL6 driver? Help!
Basis dingen kan ik wel, maar ik heb geen idee wat dit is
Google? HP?

Ik installeer amper printers en zeker niet op consumenten-OS maar ergens in de wizard van printer installeren, kan je kiezen voor een disk of driver zelf kiezen... Als je zelf kiest, krijg je een hele lijst met zooi te zien; daar moet ergens een HP PCL6 tussen staan.

• erikfw
  • Nu online
Goed goed, dat kon ik inderdaad ook wel googlen..

Maar het plan dat je hebt gaat niet op. Want ik heb de printer via de driver van HP zelf geinstalleerd, dat werkte. Maar nu met dit probleem, heb ik die driver er af gehaald omdat dat nodig is volgens het idee dat je aandraagd. Vervolgens heb ik apparaatbeheer gekozen voor "een printer toevoegen", alleen krijg ik dan direct een fout melding omdat de spooler niet actief is. Exact het probleem waarmee het is begonnen en kan ik de printer niet installeren via deze weg

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat zeggen je logs van de services over de spooler? Dat ding zou normaal gesproken automatisch moeten opstarten, en je zou een melding in je logs moeten krijgen als de spooler down gaat om wat voor reden dan ook. Kijk daar dus eens, dan heb je iig een mogelijke reden te pakken.

Overigens neem ik aan dat je printerspooler service automatisch opstart, en niet op handmatig staat? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MAX3400

MAX3400

Even rondgekeken...
Logon as Admin
Start - type in Search box -> COMMAND - find at top of list and RIGHT CLICK - RUN AS ADMIN

net stop Spooler

(will echo Deleting all print jobs) <-- you should see this returned

ping localhost -n 4 > nul

del /q %SystemRoot%\system32\spool\printers\*.*

net start Spooler

(will echo Done!) <-- you should see this returned
Eventueel: http://social.technet.mic...dc-4e2b-baaf-dbe4f122df44

En anders even kijken naar sfc /scannow

• erikfw
  • Nu online
Ik had hem even op handmatig gezet, maar ik heb het weer terug gezet op automatisch toen het niet werkte!

Ik ga even uitpluizen hoe ik aan die logs kom, als ik ze heb zal ik ze hier plaatsen

Overigens voor MAX3400, ik heb het nogmaals geprobeerd door de printerspooler aan te zetten en vlug door te klikken. Want hij blijft aan voor een seconden of 5. Maar voor mijn printer lijkt geen PCL6 driver te zijn, hij staat in ieder geval niet in de lijst. Wel voor andere printer soorten van HP. Daarna klapt de setup er overigens weer uit, dus meer dan dat kon ik ook niet doen

• MAX3400

MAX3400

Denk dat ik trouwens verkeerd zat met PCL; de 1020 is een host-based printer dus het probleem zal 'm echt aan de kant van de client bevinden. Zoals je al zegt; de printspooler is sowieso al vervelend maar daar is dan alles me gezegd :)

• erikfw
  • Nu online
Het probleem lijkt verholpen te zijn! Het is misschien een combinatie geweest van, ik had de drivers er vanaf gehaald. Vervolgens wat MAX3400 zegt in zijn qoute. Daarna heb ik de drivers niet meer geinstalleerd maar de printer werkte gewoon en wordt ook goed herkent. Ik hoop dat dit hem is..

Alles wat niet werkt is vervelend en irritant, maar de spooler zal ongetwijfelt ook voor een hoop goeds zorgen ;)

De log bestanden van de service van de spooler kon ik overigens niet vinden. Ik ben er niet achter gekomen waar die staan

• MAX3400

MAX3400

Dan zou ik maar eens gaan kijken/Googlen waar je logbestanden staan; handig als volgende keer iets vastloopt :)

Pagina: 1