Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-09 14:46
Aan mijn kant een vreemd verhaal, ik heb thuis een draadloos netwerkje. Dit op zich doet het prima.

Ik heb van ziggo 40mbit down en 4mbit up internet. Maar ik krijg maximaal 4mbit down terwijl de upload normaal bleef. Ik heb dit al eerder gehad en het was te wijten aan een kapotte ubee modem. Ik had toen een vervangende modem gekregen en deze doet het prima.

Ik heb de modem zo ingesteld dat ik weinig last heb van de andere wifi netwerken in mijn buurt.
Ik heb de modem ingesteld op kanaal 12 en daar had ik tot verkort nergens problemen mee, maar op een of andere manier krijg ik geen bandbreedte op mijn PC. Met meerdere speedtests uitgeprobeerd te hebben krijg ik op kanaal 12 maximaal 4mbit. Terwijl op de laptop van mijn vriendin ik de volledige snelheid wel haal op hetzelfde kanaal, namelijk 40mbit.

Weer vreemder word het als ik de kanalen wissel, want dan krijg ik maximaal 20mbit terwijl ik 32mbit (verlies van wifi sterkte meegerekend) gewend ben.

Ik vermoed zelf dat het wifi kaartje (staat in de gekoppelde producten) kapot is, omdat ik namelijk met de kabel de volledige snelheid wel haal.

Enige manier om dit fatsoenlijk te testen?

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:21
Je kunt het beste je modem instellen op kanaal 1, 6 of 11. De kanalen op de 2.4GHz wifi band overlappen elkaar namelijk en als je uitzendt op een tussenliggend kanaal heb je kans dat je storing van twee naburige netwerken opvangt, waardoor het resultaat slechter is dan wanneer je precies op een kanaal van zo'n netwerk zit (wifi-netwerken proberen wel collissions te vermijden zolang ze op hetzelfde kanaal uitzenden).
Officieel mag je in Nederland ook kanaal 12 of 13 gebruiken maar veel apparatuur werkt op die kanalen niet goed omdat ze in de USA niet gebruikt mogen worden. Meestal wordt dus 1, 6 of 11 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En anders misschien met inSSIDer kijken welke kanalen druk bezet zijn en daarna dus een kanaal kiezen waar je de minste "drukte" ziet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhindrik schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:40:
Aan mijn kant een vreemd verhaal, ik heb thuis een draadloos netwerkje. Dit op zich doet het prima.

Ik heb van ziggo 40mbit down en 4mbit up internet. Maar ik krijg maximaal 4mbit down terwijl de upload normaal bleef. Ik heb dit al eerder gehad en het was te wijten aan een kapotte ubee modem. Ik had toen een vervangende modem gekregen en deze doet het prima.

Ik heb de modem zo ingesteld dat ik weinig last heb van de andere wifi netwerken in mijn buurt.
Ik heb de modem ingesteld op kanaal 12 en daar had ik tot verkort nergens problemen mee, maar op een of andere manier krijg ik geen bandbreedte op mijn PC. Met meerdere speedtests uitgeprobeerd te hebben krijg ik op kanaal 12 maximaal 4mbit. Terwijl op de laptop van mijn vriendin ik de volledige snelheid wel haal op hetzelfde kanaal, namelijk 40mbit.

Weer vreemder word het als ik de kanalen wissel, want dan krijg ik maximaal 20mbit terwijl ik 32mbit (verlies van wifi sterkte meegerekend) gewend ben.

Ik vermoed zelf dat het wifi kaartje (staat in de gekoppelde producten) kapot is, omdat ik namelijk met de kabel de volledige snelheid wel haal.

Enige manier om dit fatsoenlijk te testen?
Wellicht toeval, maar mijn broer had vorige week hetzelfde (bijna)
WiFi was een snelheid van 1kb/s ongeveer terwijl bekabeld zonder probleem was!

Ziggo helpdesk heeft hierop WiFi N uitgezet en hierna werkte alles weer prima. Had ermee te maken dat het N netwerk en het G netwerk elkaar in de weg zaten, conclusie, geen bandbreedte.

Een echte oplossing was het niet (geen N netwerk meer) maar hij vond het wel prima omdat hij die snelheid niet gebruikt en 1M van zijn modem zit.

Wellicht kun je hier iets mee om zelf te testen of even te bellen met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-09 14:46
als ik inssider aan zet zie je juist dat kanaal 1, 6 en 11 bezet zijn. Maar ook kanaal 9 en 5, 7 en nog een paar andere kanalan. Juist boven de 11 zit bijna niemand. Maar dat verklaart nog steeds niet dat ik geen bandbreedte krijg op kanaal 12 en op andere kanalen wel. En dat verklaart ook niet waarom mijn vriendins laptop wel de volledige snelheid krijgt op kanaal 12.

[ Voor 15% gewijzigd door mhindrik op 11-01-2012 10:58 ]

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
mhindrik schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:58:
als ik inssider aan zet zie je juist dat kanaal 1, 6 en 11 bezet zijn. Maar ook kanaal 9 en 5, 7 en nog een paar andere kanalan. Juist boven de 11 zit bijna niemand. Maar dat verklaart nog steeds niet dat ik geen bandbreedte krijg op kanaal 12 en op andere kanalen wel. En dat verklaart ook niet waarom mijn vriendins laptop wel de volledige snelheid krijgt op kanaal 12.
dat verklaart het dus wel: zoals iemand voor mij ook al zei wordt dat veroorzaakt door ruis die jouw kanaal ontvangt van andere kanalen.
Pagina: 1