Franse mobiele provider Free breekt markt op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-04 21:15
In Frankrijk waren er 3 grote traditionele providers: SFR, Orange en Bouygues Télécom. De internet provider Free zat al in de mobiele markt maar revolutioneert deze met nieuwe tarieven. De CEO van de ISP Free zegt dat Frankrijk het duurste land van Europa is op het gebied van mobiel bellen.

De gehele presentatie kan hier bekeken worden:
- http://www.dailymotion.co...nt-de-l-offre-mobile_tech

De nieuwe abo's zijn opgedeeld in tweeën: wel abonnee al bij free of niet.

We abonnee bij Free:
- Abonnement voor 0 euro per maand met 60 minuten + 60sms (0.05 per min, 0.01 cent per sms als je er overheen gaat)
- Abonnement voor 15,99 euro per maand met ongelimiteerd bellen*, sms, mms en internet**.

Niet abonnee bij Free:
- Abonnement voor 2 euro per maand met 60 minuten + 60sms (0.05 per min, 0.01 cent per sms als je er overheen gaat)
- Abonnement voor 19,99 euro per maand met ongelimiteerd bellen*, sms, mms en internet**.

*ongelimiteerd bellen naar 40 landen.
** een FUP van 3gb per maand. Alles is toegestaan, p2p, voip etc.

De abonnementen kunnen ten alle tijden opgezegd worden. Geen minimale contractsduur. In vergelijking met de andere ISP's was een vergelijkbaar abonnement: 50, 82 of 85 euro per maand bij andere providers. Die eigenlijk niet echt vergelijkbaar zijn maar wat er meest in de buurt komt.

bron. Op hun website is een leuk 1337 plaatje neergezet.

Maar dusz, het is mogelijk om de mobiele markt te doorbreken. Nu nog in Nederland.

[ Voor 13% gewijzigd door quakerix op 10-01-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:40
Nou, dat zou leuk zijn, zo'n provider in Nederland. Ik vraag me af hoe deze provider z'n geld verdiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
dcl! schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:49:
Nou, dat zou leuk zijn, zo'n provider in Nederland. Ik vraag me af hoe deze provider z'n geld verdiend?
In de presentatie zegt hij letterlijk terwijl hij over het 2 euro abonnement heeft: "Wij maken hier nog steeds marge".

Dit zijn inderdaad mooie prijzen, maar er zijn volgens mij markten die ook deze prijzen hanteren en die overleven het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
quakerix schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:20:
De abonnementen kunnen ten alle tijden opgezegd worden. Geen minimale contractsduur. In vergelijking met de andere ISP's was een vergelijkbaar abonnement: 50, 82 of 85 euro per maand bij andere providers.
M'n Frans is niet veel, dus de presentatie volg ik niet...
Ik ben vooral benieuwd waarom ze dit doen! Een factor (orde-grootte) 10 onder de prijzen van concurrenten gaan zitten is nogal wat. Ik neem aan dat ze voor het dubbele ook klanten zouden krijgen, waarom dan toch zo enorm veel lager? Is dat om te voorkomen dat de concurrentie er onder gaat zitten? Of hopen ze snel de concurrentie om zeep te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
RemcoDelft schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:02:
[...]

M'n Frans is niet veel, dus de presentatie volg ik niet...
Ik ben vooral benieuwd waarom ze dit doen! Een factor (orde-grootte) 10 onder de prijzen van concurrenten gaan zitten is nogal wat. Ik neem aan dat ze voor het dubbele ook klanten zouden krijgen, waarom dan toch zo enorm veel lager? Is dat om te voorkomen dat de concurrentie er onder gaat zitten? Of hopen ze snel de concurrentie om zeep te helpen?
Toen ze de ISP markt binnen kwamen beloofde ze altijd minimaal 2x on der de prijs van hun concurrenten te zitten. Denk dat ze beetje schok effect willen creëren. Hij zegt ook steeds van hoe "erg" de situatie gesteld was en hoe de Fransen 'genaaid' werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-05 20:13
het lijkt mij ook de shockfactor als reden te hebben.
Veel mensen weten wel dat de prijzen veel te hoog zijn, maar niet hoe hoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:46

netblade

Sunrise

Maar deze provider heeft toch geen eigen netwerk? Dus hoe kunnen ze dit zo goedkoop aanbieden? Lijkt me niet dat Orange of SFR speciaal voor deze jongens de wholesale prijzen aan gaan passen of wel soms?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-05 11:42
quakerix schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:20:
*ongelimiteerd bellen naar 40 landen.
dit zie ik in nederland nog niet zo snel gebeuren. en als dat wel het geval is dan zal je daar waarschijnlijk wel de hoofdprijs voor moeten betalen. zo'n provider kan het nog wel ver schoppen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
leonwin7 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:00:
[...]

dit zie ik in nederland nog niet zo snel gebeuren. en als dat wel het geval is dan zal je daar waarschijnlijk wel de hoofdprijs voor moeten betalen. zo'n provider kan het nog wel ver schoppen denk ik.
Hier kan naar het buitenland bellen ook goedkoop, maar met een "omweg". Vodafone prepaid bijvoorbeeld kan via een speciaal inbelnummer (dialacode.nl) aanzienlijk goedkoper bellen naar het buitenland. Laat ik het zo zeggen: een mobiel in Maleisie was goedkoper dan m'n buurman bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:40
leonwin7 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:00:
[...]

Nog grappiger: als je geen internet nodig hebt, kan je dus voor 20 euro een onbeperkt bel/sms naar al die landen in Frankrijk kopen en in Nederland gebruiken (theoretisch - ik vermoed dat ze geen abo aangaan met iemand die niet woonachtig is in Frankrijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 07-05 20:59
netblade schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:56:
Maar deze provider heeft toch geen eigen netwerk? Dus hoe kunnen ze dit zo goedkoop aanbieden? Lijkt me niet dat Orange of SFR speciaal voor deze jongens de wholesale prijzen aan gaan passen of wel soms?
Volgens het bericht op de Frontpage heeft men een eigen UMTS netwerk.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
dcl! schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:34:
[...]

Nog grappiger: als je geen internet nodig hebt, kan je dus voor 20 euro een onbeperkt bel/sms naar al die landen in Frankrijk kopen en in Nederland gebruiken (theoretisch - ik vermoed dat ze geen abo aangaan met iemand die niet woonachtig is in Frankrijk).
Ik gok dat de belminuten in het buitenland duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 08:46

netblade

Sunrise

Jassy schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:23:
[...]

Volgens het bericht op de Frontpage heeft men een eigen UMTS netwerk.
Ja ik las het net, ik vraag me af wat de dekking daarvan is, gezien ze op de 900mhz zitten zal de dekking wel aardig in orde zijn :)
Ik kan niet wachten totdat de markt hier weer wordt opengebroken ^^

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 20:33

-d-

netblade schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:27:
[...]

Ja ik las het net, ik vraag me af wat de dekking daarvan is, gezien ze op de 900mhz zitten zal de dekking wel aardig in orde zijn :)
Ik kan niet wachten totdat de markt hier weer wordt opengebroken ^^
Free dekt 30% van Frankrijk en heeft een nationale roaming agreement met Orange; in feite hebben ze dus dekking in heel Frankrijk.

Houd er ook rekening mee dat het aanbod van Free sim-only is; dus geen korting op handsets.

[ Voor 9% gewijzigd door -d- op 11-01-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-05 20:13
Maar met hele goedkope abo's.
Is het bedrag dat je hier mee zal betalen toch prima genoeg voor een mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik hoop dat ze ook naar Nederland en Belgie komen. Dan neem ik in beide landen een abo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:33
Echt oude topic, .. mar toch relevant.
Als ik als tourist naar Frankrijk kom, is het mogelijk voor mij een Free sim kaart kopen, voor een maand, en dan gewoon (na een maand) opzeggen? Of zijn er betere opties voor toeristen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:37
andru123 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 06:38:
Als ik als tourist naar Frankrijk kom, is het mogelijk voor mij een Free sim kaart kopen, voor een maand, en dan gewoon (na een maand) opzeggen? Of zijn er betere opties voor toeristen?
Er is een heel topic over buitenlandse internet op je mobiel:
[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

andru123 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 06:38:
Je kan die daar gewoon uit een automaat halen.
https://www.newinmycity.c...d-in-5-minutes-in-france/

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1