Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SQL error bij pma dump als query uitvoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met een setup-script in PHP. Dit setup script wordt automatisch uitgevoerd als de databaseconfiguratie niet werkt, of als het configuratiebestand niet aanwezig is. Dit goed, totdat ik de tabellen en records vanuit een pma dump wil invoegen in de MySQL (MyISAM) database. Ik krijg een SQL-syntax error:
code:
1
2
3
4
You have an error in your SQL syntax; check the manual that
corresponds to your MySQL server version for the right syntax
to use near 'CREATE TABLE IF NOT EXISTS comments
( id int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT, po' at line 4

Met dit PHP script:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
    $handle = fopen($filename, 'r');
    $data = fread($handle, filesize($filename));
    $db-> select_db($database);
    $db -> query($data);
    if($db -> error){
        die($db -> error);
    }
?>

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 14:25 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het zou handig zijn als je er even bij zou zetten wat voor type script dit is, waar dit script af moet gaan en om welk type DB het gaat. Want zo kan ik er geen kaas van maken ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dom, helemaal vergeten. Ik heb mijn vraagstelling wat duidelijker gemaakt.

• Tiemez
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10-2022
Als $db->query op de achtergrond een call doet naar mysql_query, loop je tegen de limitatie aan dat er maar 1 query per call uitgevoerd kan worden. In je dump staan veel meer queries.

mysqli kan wel meerdere queries uitvoeren: http://php.net/manual/en/mysqli.multi-query.php

[ Voor 20% gewijzigd door Tiemez op 10-01-2012 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Het werkt perfect nu, hier was ik zelf nooit op gekomen :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 18:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Niet? en het staat nog wel in de documentatie ;) Los daarvan hoort een topic als dit in Programming en niet in Software Engineering & Architecture. Maar omdat je probleem al is opgelost en omdat dit gewoon beschreven is in de documentatie van de door jou gebruikte functies sluit ik dit topic.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.