Ik loop even behoorlijk vast. In een textarea wil ik de hoeveelheid characters beperken tot 220. So far so good. Maar, ik wil tevens dat er niet meer dan 20 characters op een regel staan en dat er maximaal 11 regels gevuld mogen worden. Woorden mogen niet afgebroken worden.
Dus als voorbeeld:
Webdesign en client side scripting fascineert me in grote mate, maar kan af en toe hoofdbrekens kosten en daarom ben ik aangewezen op Tweakers en de aanwezige programmeurs.
Ik begrijp hoe ik het totaal aantal chracters kan limiteren tot 220 (onKeyPress (this.value.lenght) in combi met count), maar gezien de max van 20 characters per regel en de 11 regels totaal, kom ik daar feitelijk nooit aan.
Wie kan me helpen om die checks te maken voor 20 characters per regel zonder woordafbreking en maximaal 11 regels?
Dus als voorbeeld:
Webdesign en client side scripting fascineert me in grote mate, maar kan af en toe hoofdbrekens kosten en daarom ben ik aangewezen op Tweakers en de aanwezige programmeurs.
lines | characters | Text |
1 | 20 | Webdesign en client |
2 | 15 | side scripting |
3 | 17 | fascineert me in |
4 | 20 | grote mate, maar kan |
5 | 11 | af en toe |
6 | 20 | hoofdbrekens kosten |
7 | 17 | en daarom ben ik |
8 | 14 | aangewezen op |
9 | 15 | Tweakers en de |
10 | 10 | aanwezige |
11 | 13 | programmeurs. |
Ik begrijp hoe ik het totaal aantal chracters kan limiteren tot 220 (onKeyPress (this.value.lenght) in combi met count), maar gezien de max van 20 characters per regel en de 11 regels totaal, kom ik daar feitelijk nooit aan.
Wie kan me helpen om die checks te maken voor 20 characters per regel zonder woordafbreking en maximaal 11 regels?