Toon posts:

[windows 7] freeze bij opstarten*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met de installatie van Windows7. Ik heb een pc voor mijn vader samengesteld met onderdelen uit oude pc's van mezelf. Intel c2d, hd2600pro, 250gig hdd van seagate.
De heb ik geinstalleerd met windows7, en draait prima. Vervolgens programma's erop gezet en alles werkt goed. Heb zelfs filmpjes gekeken en office gedownload en erop gezet. Alles prima. Nu na 2 dagen start de pc ineens niet meer op. Blijft hangen in het scherm met "windows wordt gestart". De vlag die normaal in beeld komt verschijnt niet en het beeld blijft staan (uren).

Windows herstellen werkte niet, bleef maar lopen(uren). Toen heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd en alles weer gebruikt. Geen dingen verder geïnstalleerd en na een dag het zelfde probleem...

Nu mijn vraag: Wat is het probleem, software kan het volgens mij haast niet zijn, de cd is nieuw. Hardware heeft altijd gewerkt, er is alleen een andere harde schijf in gekomen. Installatie gaat zonder fouten, pc werkt zonder fouten en zelfs Prime95 gedraaid om te testen, geen probleem.

Kortom: Pc opstarten blijft hangen in opstartscherm. Opnieuw installeren heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:59
........Hardware heeft altijd gewerkt.........
Dat zegt niet natuurlijk, alles kan kapot gaan.
Ik zou beginnen met:
-alle kabels even opnieuw aansluiten, wellicht zit er eentje niet goed.
-de nieuwste drivers downloaden, en installeren
-de HDD testen/smartgegevens bekijken met een andere pc

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:48

Perkouw

Moderator General Chat
Klik

Wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen ? Er is namelijk genoeg over te vinden met genoeg mogelijk oplossingen welke je zou kunnen proberen.

Lees voortaan a.u.b. eerst even de algemene regels door voordat je een topic opent. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Perkouw op 10-01-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Uiteraard heb ik eerst google geraadpleegt en op t.net gezocht. Mijn probleem is toch net anders dan de meest voorkomende ( bij mij start er geen balkje, en er komt helemaal niets in beeld verder, alleen het "windows wordt gestart". Ga nu eerst proberen met een boot cdtje de hdd te testen. Vervolgens zal ik alle kabels opnieuw vastmaken. Maar kan het wel een probleem met de kabeltjes zijn, als alles gewoon eerst 2 of 3 dagen werkt? ( wat voor kabel zou ik aan moeten denken? )

En ik heb zelf geprobeerd om windows te herstellen 2x, en opnieuw te installeren...of telt dat niet als probleem oplossen?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:04:
Bedankt voor de reacties! Uiteraard heb ik eerst google geraadpleegt en op t.net gezocht. Mijn probleem is toch net anders dan de meest voorkomende ( bij mij start er geen balkje, en er komt helemaal niets in beeld verder, alleen het "windows wordt gestart". Ga nu eerst proberen met een boot cdtje de hdd te testen. Vervolgens zal ik alle kabels opnieuw vastmaken. Maar kan het wel een probleem met de kabeltjes zijn, als alles gewoon eerst 2 of 3 dagen werkt? ( wat voor kabel zou ik aan moeten denken? )

En ik heb zelf geprobeerd om windows te herstellen 2x, en opnieuw te installeren...of telt dat niet als probleem oplossen?:P
Als ik het zo hoor een typisch gevalletje rotte hardeschijf. Test deze even met de test-software van de fabrikant of hang er een ander schijfje in en isntalleer daar op en draai een paar dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:52
Als je HirensBoot cd download staat hier het toolt 'Seagate Seatools' op. Computer via de cd opstarten en dan de extended test uitvoeren. Het klinkt zoals Alexbrz hier boven al zegt inderdaad heel erg naar een hardeschijf die gewoon niet goed meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Heb HirensBoot cd gebruikt en de "long" test gedraaid van SeaTools. Hier werden geen fouten gevonden. Kan ik er dus van uitgaan dat het probleem niet in de harde schijf ligt? heb installatie inmiddels weer opnieuw gedaan en na 15 keer opstarten gaf de pc er weer de brui aan.
Voor ik afsloot had de pc de laatste updates geïnstalleerd van windows. Zou er een probleem kunnen zijn met mijn windows7 cd?
@pdj91: Ik heb geen andere schijf die ik kan gaan gebruiken helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 01:06:
Heren,

Heb HirensBoot cd gebruikt en de "long" test gedraaid van SeaTools. Hier werden geen fouten gevonden.
voor de zekerheid toch even de smart gegevens uitlezen, en hier plaatsen.
Voor ik afsloot had de pc de laatste updates geïnstalleerd van windows.
Veilige modus opstarten werkt ook niet?
Geen uitroeptekens in het apparaatbeheer/Alle drivers goed?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie:)
Als ik veilige modus start, hangt hij na het laden van classpns.sys...
Op internet komt dit veel voor, en oplossingen zijn er niet, of opnieuw installeren wordt in veel fora geroepen, maar dat helpt bij mij dus ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Zie er zo ook geen oplossing voor.

Wat je kunt doen
Als je de driver-CD van het moederbord gebruikt hebt, alles nieuw van de website van de producent halen, als je al de nieuwste drivers had, probeer dan die van de CD.

Kijk of er een bios-update is

Schakel alles in het bios uit wat er niet beslist noodzakelijk is om op te starten (raid, ide, onboard geluid, onboard video, usb etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat laatste is inderdaad misschien wel handig...Op de website van asrock staat ook alleen xp en vista, die heb ik geprobeerd maar doen niets...zal nog is ff wat proberen
Bios update heb ik nog nooit gedaan....zal het eerst proberen zoals je zei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Wat is het type van je moederbord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
4 core dual sata II...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat is geen type, dat zijn features. Wat is de naam van je moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

is die HD2600pro PCI-e of AGP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Xenergy: Volgens mij is dat echt de naam:p op Asrock.com staat hij met die naam, op de doos en bon ook:
Asrock 4CoreDual-SATA2 R2,0

@brilsmurfje: PCI-e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 13:40

afc

Hoi,

Kheb.. (ook) een 4CoreDual-SATA2 R2.0 moederbordje van ASRock

Wind 7 32b.. enige tijd geleden erop geinstalleerd
Pc bleef (ook) "hangen" tijdens het opstarten in het windows scherm
Windows herstel gedaan.. wilde niet herstellen uuh week niet meer zeker.. sorry
Laatste versie bios geinstalleerd.. hielp niet

Windows opnieuw willen installeren.. hielp niet
Kreeg elke x tijdens het installeren een foutmelding

Kheb een ander moederbordje (asus) in dit systeem gekocht
Met Dezelfde Dvd W7 geinstalleerd.. en in 1x goed.

Misschien een beetje summier qua gegevens dit berichtje
Maar kheb vermoeden dat het aan de W7 cd..dvd Kan "liggen"
Is het een orginele W7.. het andwoord hoef ik niet te weten.. Dat weet U wel.

grt
benned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

Bedankt voor je info! Erg herkenbaar idd!
Nou, beetje stom, pc heeft altijd (met mobo) gedraaid op Windows 7. Nu heb ik zelf andere pc gekocht en mijn eigen w7 hierop geinstalleerd. Vervolgens met de oude spulletjes nieuwe pc voor mn pa gemaakt. Hiervoor heb ik een nieuwe w7 voor hem gekocht (students versie, upgrade) en deze doet het dus niet.

Misschien is het goed om mijn oude eigen dvd is te proberen....misschien zit er foutje in mijn cd:S

Als dat niet werkt, koop ik een nieuw moederbord voor hem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:36

Quad

Doof

Ontkoppel de DVD drive eens en probeer dan op te starten.
Heb dat moederbord in een klant zn pc gebouwd, veel problemen mee gehad.
Uiteindelijk DVD drive ontkoppeld, pc gestart en voila hij deed het.

DVD drive in andere PC gaf ook problemen dus heb dat ding direct vervangen.

Wellicht iets?
En anders, ontkoppel onnodige PCI kaarten, minimaal RAM gebruik, en overige kabels als cardreader frond USB etc, alles kan een oorzaak hebben.
Alleen HDD PSU Ram en CPU zijn nodig, en indien onboard niet beschikbaar de GPU.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pc draait eigenlijk al vrij simpel:
- mobo
- processor
- dvd
- 2x 1 gb RAM
- hdd
- hd2600 pro

Videokaart moet wel blijven, volgens krijg ik mn monitor er anders ni aan...

Bedankt voor reactie, zal het zonder dvd proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:33:
Bedankt voor je reactie:)
Als ik veilige modus start, hangt hij na het laden van classpns.sys...
Op internet komt dit veel voor, en oplossingen zijn er niet, of opnieuw installeren wordt in veel fora geroepen, maar dat helpt bij mij dus ook niet...
Ik zou toch een andere HDD proberen, indien het probleem blijft ontstaan een andere windows downloaden en die installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
whitewidowNL schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:46:
[...]

Ik zou toch een andere HDD proberen, indien het probleem blijft ontstaan een andere windows downloaden en die installeren
maar heb hem getest met seatools en nog een ander programma, gaf beiden geen fouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-10 18:32
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:49:
[...]

maar heb hem getest met seatools en nog een ander programma, gaf beiden geen fouten?
welke andere programmas? en hoe heb je de schijf uitgelezen?

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb hirensbootcd gebruikt, heb lange test van seatools gedraaid en de hdd test uit het menu. Of raadt u een andere ( manier van ) test(en) aan?

Het gaat overigens Om een seagate baracuda van 250gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Hm, weinig win7 drivers idd.

Bios updates lijken alleen te maken te hebben met ATI videokaarten.

voor win7 alleen een lan, sound en raid driver, geen chipset.
http://www.asrock.com/mb/...eDual-SATA2%20R2.0&o=Win7

Had je na het installeren van de W7 lan en sound drivers nog uitroeptekens in het apparaatbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, geen uitroeptekens in app. beheer. Nu probeer ik het met mijn andere windows 7 dvd, stopt hij tijdens installeren met de melding: onjuist volume in staton e, plaats GRMCULXFRER_nl_dvd....wordt er een beetje dol van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Als ik zo lees lijkt er toch iets problemen te geven in de aansturing van je drives. Als dat in je moederbord zit blijf je problemen houden.
Heb je dezelfde problemen met een ander OS ook?

Anders wellicht investeren in een ander moederbord?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou inderdaad een xp kunnen proberen....eerst hdd helemaal leegmaken, met welk programma? Heb nog hirensbootcd liggen, maar sommige hdd erasers werken niet...

En investeren in mobo....het is een e2180, hd2600 pro en 250gb schijf, met 2gb ddr2 (max)
Of heb je een echte upgrade tip, voor niet teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
windows is nu eigenlijk niet meer te installeren. Installatie duurt echt 10x zo lang als normaal en loopt telkens vast met bovengenoemde error. Ook testen van hdd lukt niet meer, deze loopt ook vast...

Wat kan ik het beste doen, een 2ehands hardeschijf kopen en deze inbouwen en het hiermee proberen?
Of is er ergens een redder in nood die een beter idee heeft? Alvast bedankt!
Pagina: 1