• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Hallo,

Ik ben op zoek naar de canon 1100D en ik besloot maar eens op marktplaats te kijken.
Daar werd een geheel nieuwe aangeboden met kitlens voor 350 euro.
Voor de gekkigheid deed ik een bod van 315 en een uur later kreeg ik een mail dat het goed is en wanneer ik hem kom ophalen.
Nu net even gebeld voor wat vragen en ik werd te woord gestaan door een wat ouder klinkende dame.
Echter het verhaal vond ik wat vreemd.

De camera was van haar zoon alleen zij had hem voor hem op marktplaats gezet.
Er was geen aankoopbon want hij was gewonnen.
Echter hij ging weg omdat hij te lastig zou zijn.
Ik werd wat achterdochtig en vroeg waarom een oude dame voor haar zoon dan de advertentie moet plaatsen.
Volgens haar waren hun hier handiger in en was de camera echt 100% echt.

Nu toch wat argwanig door het akoord met dit lage bedrag ,wat vreemd verhaal over gewonnen en gezien de verhalen over fake producten via marktplaats begin ik te twijfelen.
Natuurlijk is dit een buitenkansje wat ik niet wil laten lopen maar ik ben totaal niet bekent met dit soort cameras en vrees dat ik een imitatie koop met een cheap binnenwerk ofzo.
Kijken kan altijd natuurlijk maar ik heb geen idee waar ik op moet letten.
En is mijn argwaan gegrond? Worden er imitaties op marktplaats verkocht?
Ik wil vandaag nog die kant uit gaan maar alle info van jullie kant kan ik goed gebruiken

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-01 10:44
Ga langs om te kijken zou ik zeggen :)

Verwijderd

Als ik jouw was zal ik gewoon gaan kijken, mocht je gevoel niet goed zijn dan gewoon niet kopen, garandeerd dat je hier later spijt van gaat krijgen.

In principe is dit met alles, volg je gevoel en vertrouw je het zaakje niet, dan haak gewoon af!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Is het echt zo'n goede deal dan? Voor 385 euro heb je hem nieuw met garantie. Ik ga er tenminste vanuit dat het toestel van marktplaats geen garantie heeft. pricewatch: Canon EOS 1100D + EF-S 18-55mm IS II

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou nooit een cam kopen die je niet gezien hebt en mag aanraken..

specs

• melly
Ik mag hem zeker ook zien en zoals ik zei ga ik ook langs. Maar mij leek 315 voor zo'n camera met kitlens wel erg weinig.
Maar ik weet bij god niet als ik hem in mijn handen heb waar ik op moet letten om te zien of het geen imitatie is of gebreken vertoont.

Misschien zie ik spoken hoor maar de prijs en het verhaal dat hij gewonnen is maakt mij wat argwaanig.

[ Voor 16% gewijzigd door melly op 10-01-2012 12:34 ]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:21
melly schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:32:
Ik mag hem zeker ook zien en zoals ik zei ga ik ook langs. Maar mij leek 315 voor zo'n camera met kitlens wel erg weinig.
Maar ik weet bij god niet als ik hem in mijn handen heb waar ik op moet letten om te zien of het geen imitatie is of gebreken vertoont.

Misschien zie ik spoken hoor maar de prijs en het verhaal dat hij gewonnen is maakt mij wat argwaanig.
Waarom zou dat extreem weinig geld zijn? Ik heb vorige week een nieuwe Canon 1100D met kitlens (de non-IS) gekocht bij bol.com voor €359. Nu is de prijs omhoog gegaan naar €379 zag ik. De IS-versie zit hier nog een paar tientjes boven.

Dus €315 is echt geen wereldschokkend laag bedrag hoor. Pas bij €100 zou ik gaan twijfelen. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• melly
Hmmmm...ok. Puntje voor jou. Ik ben ze nog nergens voor zo weinig tegen gekomen.
Vandaar mijn argwaan.
Maar zoals ik jullie hoor is dit een vrij normale prijs.
Ok,dan zal ik hem daar wel even willen testen.
Zijn er aspecten waar ik even op moet letten of het nog naar behoren functioneerd?

Verwijderd

melly schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:39:
Hmmmm...ok. Puntje voor jou. Ik ben ze nog nergens voor zo weinig tegen gekomen.
Vandaar mijn argwaan.
Maar zoals ik jullie hoor is dit een vrij normale prijs.
Ok,dan zal ik hem daar wel even willen testen.
Zijn er aspecten waar ik even op moet letten of het nog naar behoren functioneerd?
Gewoon even daar binnen direct een paar foto's schieten, en op die manier even testen of de autofocus goed werkt / de flitser werkt, verder zie je zelf wel of het apparaat er inderdaad nieuw uit ziet. En neem een SD kaartje mee voor de zekerheid om de camera te testen.

Echter, ik zou zelf voor die paar tientjes die je bespaart toch gewoon in de winkel kopen, zodat je geen gedoe met garantie of wat dan ook kan krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 12:44 ]

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:35
Ik zou, zoals eerder aangegeven, een nieuwe halen.

Voor 379 heb je een 1100D met gestabiliseerde kitlens (IS). Let even op of er bij de marktplaats-1100D een kitlens met IS bijzit. zo niet, dan wordt het prijsverschil nog kleiner, en is het niet interessant.

Waar kun je naar kijken:
- krassen op de body. Dit duidt op een gebruikte.
- is het een 1100d, en geen 1000d
- betreft het de kitlens 18-55 IS. Is het de gewone kitlens zonder IS, dan de camera niet kopen. Het prijsvoordeel wordt dan dermate klein, dat je een nieuwe moet halen. Daarnaast is de lens zonder IS optisch gezien minder goed.
- zit de originele doos er bij, incl. handleiding en lader?

[ Voor 43% gewijzigd door 107mb op 10-01-2012 12:55 ]

• LuPo
107mb schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:45:
Ik zou, zoals eerder aangegeven, een nieuwe halen.

Voor 379 heb je een 1100D met gestabiliseerde kitlens (IS). Let even op of er bij de marktplaats-1100D een kitlens met IS bijzit. zo niet, dan wordt het prijsverschil nog kleiner, en is het niet interessant.

Waar kun je naar kijken:
- krassen op de body. Dit duidt op een gebruikte.
- is het een 1100d, en geen 1000d
- betreft het de kitlens 18-55 IS. Is het de gewone kitlens zonder IS, dan de camera niet kopen. Het prijsvoordeel wordt dan dermate klein, dat je een nieuwe moet halen. Daarnaast is de lens zonder IS optisch gezien minder goed.
Dat is sinds versie III van de non-IS niet meer zo. ;)

Verder eens met je post.

• melly
Bedankt voor jullie reacties en tips.
Het gaat om de IS lens die erbij zit.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:35
klopt!

die versie met de kitlens 18-55 III kost trouwens 359. dit is 44 euro meer dan een gebruikte camera zonder garantie via marktplaats...

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-01 15:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik vind die marktplaats prijzen toch erg hoog. Ze doen net alsof ze het over waardevaste lenzen hebben, terwijl de instap DSLR camera's toch een vernieuwingscyclus hebben van 1 a 2 jaar. Met andere woorden helemaal niet zo waardevast. Buiten dat je nu (veel) risico loopt een nep/flink gebruikte camera, heb je straks ook nog eens geen garantie.

Nog een tipje als je wel doorgaat, bekijk de foto's die je neemt op de SD kaart op een laptop, je kunt dan zien of er ook vuil zit op de sensor (weer een teken dat de camera gebruikt is). Dit zie je door een vlek op de foto die altijd op de dezelfde plek zit ongeacht welke lens je gebruikt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-01 12:34
melly schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:21:
De camera was van haar zoon alleen zij had hem voor hem op marktplaats gezet.
Er was geen aankoopbon want hij was gewonnen.
Echter hij ging weg omdat hij te lastig zou zijn.
Ik werd wat achterdochtig en vroeg waarom een oude dame voor haar zoon dan de advertentie moet plaatsen.
Volgens haar waren hun hier handiger in en was de camera echt 100% echt.
Gewonnen, Volgens mij moet je dat gewoon kunnen aantonen want als je iets wint krijg je daar meestal bericht over (post of email) alvorens je de prijs ontvangt.
Dus ook voor dit geld, Het is te controleren.
Verder ben ik het met de rest eens, Scheel te weinig met de nieuwprijs waarbij je wel garantie hebt.

Gewonnen/gekregen spullen verkopen voor bijna de gehele nieuwprijs maar dan zonder enige garantie: :r

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• melly
Ok dan :)
Ik ben wezen kijken (uurtje rijden) en ik werd ontvangen door het type gezin waarvan je gelijk een gevoel hebt " dit klopt niet".
De camera uitgebreid bekeken en er was echt niets vreemd er aan te bespeuren.
Tevens kreeg ik ook de papieren te van T-mobile waar hij gewonnen was en hij was net 2 weken in bezit.
Ondanks mijn negatieve eerste indruk bleken ze aardig en behulpzaam te wezen en mocht ik hem mee nemen voor 300 euro.

Mijn eerste indruk is WOW!!. Wat bezit zo'n camera een power vergeleken met mijn Sony H9.
En tevens WOW!!..wat een hoop heb ik te leren :)
Tot nu toe lijkt alles prima te werken en heb ik voor een hele nette prijs een hele leuke camera op de kop getikt.
Ik hoop dat die happy feeling blijvend is en niet dat later er toch iets niet blijkt te kloppen.

Iedereen bedankt voor jullie mee denken.
Ik ga me maar eens weg wijs maken in de menu's :)

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-01 11:00
Lol, veel plezier ermee, en succes met leren. Dat je een uur heen en terug rijdt voor een paar tientjes verschil, dat verbrand je dan toch ook keihard met tijd / benzine? Anyway, fijn dat je niet opgelicht bent!

• LuPo
melly schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:18:
Ok dan :)
Ik ben wezen kijken (uurtje rijden) en ik werd ontvangen door het type gezin waarvan je gelijk een gevoel hebt " dit klopt niet".
De camera uitgebreid bekeken en er was echt niets vreemd er aan te bespeuren.
Tevens kreeg ik ook de papieren te van T-mobile waar hij gewonnen was en hij was net 2 weken in bezit.
Ondanks mijn negatieve eerste indruk bleken ze aardig en behulpzaam te wezen en mocht ik hem mee nemen voor 300 euro.

Mijn eerste indruk is WOW!!. Wat bezit zo'n camera een power vergeleken met mijn Sony H9.
En tevens WOW!!..wat een hoop heb ik te leren :)
Tot nu toe lijkt alles prima te werken en heb ik voor een hele nette prijs een hele leuke camera op de kop getikt.
Ik hoop dat die happy feeling blijvend is en niet dat later er toch iets niet blijkt te kloppen.

Iedereen bedankt voor jullie mee denken.
Ik ga me maar eens weg wijs maken in de menu's :)
Misschien heb je nog iets aan dit boek? Ik heb ook sinds kort een 1100D en moet zeggen dat ik er veel van leer. Het is een cadeautje voor m'n verjaardag. :)

Pagina: 1