Direct Mapped Cache vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views

• pieterdebie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-07-2024
Allereerst: ik hoop dat dit het goede subforum is.
Ten tweede: dit is geen vraag om mijn "huiswerk" te maken.

In mijn cursus computerarchitectuur (Hogent dep Aalst) staat de volgende vraag over cache die we voor het examen moeten kennen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2wUwm.png
groter

Helaas staat er écht geen uitleg bij hoe we dit moeten gaan vinden, vandaar de vraag of iemand hier mij kan helpen.

Dank bij voorbaat :)

[ Voor 5% gewijzigd door pieterdebie op 10-01-2012 09:38 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:20

DataGhost

iPL dev

pieterdebie schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:28:
Helaas staat er écht geen uitleg bij hoe we dit moeten gaan vinden
Heb je geen boek bij het vak? Slides?
Volgens mij is het niet erg moeilijk eens je het weet.
Goh :z

• pieterdebie
Nope, dat is het probleem, die oefening staat er érg plots tussen zonder verdere duiding, in de les zelf is ze er ook erg snel over geweest.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Nja dan wordt het tijd om wat Google-skills te gaan gebruiken toch? Ik heb volgens mij in de afgelopen paar minuten al genoeg informatie gevonden.

• pieterdebie
Dat hebben we geprobeerd maar dat was nogal cryptisch, vandaar mijn vraag hier waar veel verstandige en behulpzame (al blijkt dit tegen te vallen) mensen zitten die daar 5 minuutjes van hun tijd voor willen vrijmaken.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ik vind het wel interessant maar die 5 minuutjes die ik heb vrijgemaakt waren niet genoeg om het volledig te snappen en toe te passen op jouw voorbeeld... helaas.

Om eerlijk te zijn denk ik wel dat een beetje zelfredzaamheid qua Google e.d. toch wel vereist is in dit vakgebied. Daarnaast is je docent(e) gewoon ingehuurd om jou te vertellen hoe dit nou precies werkt dus het die persoon vragen lijkt me ook geen slecht idee. Als je het toch hier door wilt zetten is het wel fijn als je ook even zegt wat je precies wel en niet snapt, misschien een redenering neergooit zodat we* kunnen zien waar je precies op vastloopt. Het gaat verder ook helemaal niet om het geven van een antwoord maar om je zover aan te vullen dat je op eigen kracht het antwoord kan verzinnen, daar heb je misschien nog wat te weinig informatie voor gegeven.

* de mensen die dit direct al snappen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ten tweede: dit is geen vraag om mijn "huiswerk" te maken.
Je zegt zelf dat je dit moet weten voor examens. Als dat geen huiswerk is...

In ieder geval gaat dit topic dicht, niet zozeer omdat het huiswerk is, wel omdat je zelf in het geheel geen moeite doet buiten de vraag hier plaatsen. Je zegt wel op internet gezocht te hebben, maar je geeft niet aan waar, wat je vond en wat dan exact zo cryptisch is. Kortom, je vraagt niet naar hulp bij zoeken, maar naar een kant-en-klaar antwoord. Dat is hier niet de bedoeling.

Zie ook:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.