Welke kaart is maximaal nog nuttig in mijn systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:43
Hoi

Heb een Computer met daarin Pentium Dual-Core e5200/4GB
Tevens zit daarin een ATI Radeon 4770/512 MB

Nu zit ik erover te denken om een wat snellere gfx-kaart in te kieper.
Wat is voor mij zeg maar de maximale kaart die ik erin kan frotsen? Dus dat mijn CPU niet de bottleneck wordt.

Ik gebruik Photoshop Element, maar als games heb ik oa. Lord of the Rings Online, Civilization V, enz. Nieuwe game speel ik niet op deze PC.

Ik hoef dus niet te weten welke ik moet kopen, dat zoek ik later zelf wel uit. Ik wil gewoon weten waar de bottleneck komt te liggen

edit; @iedereen die hierna komt.
Ik ben niet echt op zoek naar een toekomstkaart, omdat dat gewoon weer een nieuw volledig systeem gaat worden. Dus daar gaan geen nieuwe onderdelen worden overgezet.

[ Voor 28% gewijzigd door maartend op 10-01-2012 09:10 ]

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

ik denk dat je je aankoop niet moet aanpassen aan deze processor, je kan beter een beetje goede kaart halen, als je dan uiteindelijk upgrade naar een ander systeem heb je nog extra performance winst. Maar voor nu zo zou ik zeggen, niet meer dan een 5770 zal t niet worden... Beter voor een 6850/6870 gaan, mooie bang for buck en upgegrade naar crossfire sneller dan een gtx580, kan je er in de toekomst ook nog wat mee..

succes met je keuze!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

maartend schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:59:

Ik hoef dus niet te weten welke ik moet kopen, dat zoek ik later zelf wel uit. Ik wil gewoon weten waar de bottleneck komt te liggen
Je proc is zelfs een bottleneck voor de kaart die je nu al hebt. Als ik die kaart in mijn systeem zet met een 2600k dan trek ik waarschijjnlijk zo'n 10fps gemiddeld meer dan met jou pentium dualcore deriviaat, dus in die zin is je vraag redelijk nutteloos..
edit; @iedereen die hierna komt.
Ik ben niet echt op zoek naar een toekomstkaart, omdat dat gewoon weer een nieuw volledig systeem gaat worden. Dus daar gaan geen nieuwe onderdelen worden overgezet.
spaar dan maar vast voor een upgrade, in deze pc zou ik dan geen geld meer steken...

enne, graag gedaan...

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:43
millman schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:16:
[...]

Je proc is zelfs een bottleneck voor de kaart die je nu al hebt. Als ik die kaart in mijn systeem zet met een 2600k dan trek ik waarschijjnlijk zo'n 10fps gemiddeld meer dan met jou pentium dualcore deriviaat, dus in die zin is je vraag redelijk nutteloos..

[...]

spaar dan maar vast voor een upgrade, in deze pc zou ik dan geen geld meer steken...

enne, graag gedaan...
Thnx en duidelijk.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ruim 3,5K posts en nog het beleid niet kennen... :/

Dit topic is gesloten.