Toon posts:

2 SLI kaarten genoeg ruimte voor koeling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey

Ik heb een Asus GTX 560 en ik had eraan gedacht om er een SLI setup van te maken, nu ondersteunt mijn moederbord wel SLI, maar ik heb denk ik te weinig plaats in m'n kast?

Van de huidige videokaart heb ik de fan vervangen door een stil 120mm exemplaar, maar net daarom is het in totaal wat dikker. Toch heb ik nét plaats genoeg om er een videokaart in het 2de pci-e slot te steken foto)

Nu zal het wel net lukken om ze er in te steken maar dan zit de fan van bovenaan tegen de onderste gedrukt, de 2de videokaart zou ik ook veranderen met een 120mm stil exemplaar, die zal dan mss 1mm speling hebben met de onderkant van de kast

Maar toch doen die 120mm fans goed hun werk, de kaart is iets koeler, dus zou 2x stuks ervan + een 120mm front fan en achteraan een 90mm genoeg koelen?

Ik vraag me dus af als de 2 kaarten binnen hun limieten kunnen draaien? Nu draait hij op 85° stressed

Thx

standaard kast
http://i42.tinypic.com/10wvcrc.jpg

ruimte videokaart:
http://i44.tinypic.com/2r2r5so.jpg

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46
Tot zo ver ik het kan bekijken, denk ik niet eens dat de 120mm überhaupt gaat draaien, ik denk dat die zo klem komt dat dat gewoon niet kan.
En 1mm speling is echt te weinig, dan kan dat ding niet lekker lucht aanzuigen

Misschien dat als je een kaart met de stock koeler bovenin doet, en die je nu hebt in het onderste slot, dat het dan past. (moet je wel even die USB aansluitingen naar boven de bovenste videokaart verplaatsen)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja, dat zou ook lukken, maar ik heb op het eerste gezicht een negatief idee over geluidsproductie van gtx 560 kaarten

Maar inderdaad, lijkt me de enigste (makkelijke) oplossing, want een nieuwe kast zie ik niet zo zitten

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 16:15
Volgens mij gaat zelfs dat niet passen... Als ik zo naar de foto's kijk lijkt het wel alsof ie door de fan 4 slots nodig heeft (eigenlijk 3.1~3.2 slots). Als je hem in het middelste slot probeert te doen heb je kans dat ie niet eens erin kan en als het wel kan zit die fan echt tegen je kast aan (bodem) waardoor je nog geen enkele airflow hebt.

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:27
Zelfs al gaat het passen dan gaat de bovenste videokaart ontiegelijk warm worden.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-02 17:43

Perkouw

Moderator General Chat
Met deze kast zou ik het in ieder geval niet proberen nee, denk dat het al niet eens past een 2e kaart erbij. Als het al lukt dan zit het geheel zo strak tegen elkaar aan dat de warmte geen kant meer op kan. De 120MM fan zal in ieder geval niet genoeg tot geen koude lucht kunnen aanzuigen zelfde geld voor je 2e grafische kaart.

[ Voor 14% gewijzigd door Perkouw op 10-01-2012 14:32 ]

Verwijderd

Moederbord kan ook SLi? Voeding iig niet.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-02 20:53
Je zal de fan moeten vervangen door een kleinere die in de uitsparing van je heatsink past. Dan zal het gewoon goed kunnen.

Je kan ook gewoon een maandje wachten tot de 7970 prijzen gesettled zijn, en kijken of een 570 of 580 dan goedkoper is, zal ongeveer dezelfde performance zijn. Of heb je nu een 560Ti ?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
Een 90mm exemplaar past niet :(, die 120mm is de enigste die paste met die klemmen..

OP de 2de foto zie je de pci-e sloten, maar dat zwart onderaan is eigenlijk 1cm dempingsmateriaal die ik ooit eens geprobeerd heb maar helaas kwas alles veel te warm. Als ik die uittrekt dan heb ik zelfs wat meer plaats

En ja bord kan SLI, voeding atm niet

Het is geen Ti model, een gewone 560 dus, in de benchmarks heb ik gezien dat ze in SLI zelfs sneller zijn dan de 580, dus daarom had ik graag deze setup gehad

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 02:21 ]

Pagina: 1