Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Epson Perfection 3170 onder Windows 7 64bit

Pagina: 1
Acties:

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:22
Beste mensen,

Ik probeer mijn scanner (Epson Perfection 3170 PHOTO) onder windows 7 64bit te installeren. Van de Epson website (http://www.epson.com/cgi-...nloads&platform=Windows64) kan je de 64-bit TWAIN driver voor Windows 7 downloaden.

Eerst installeer ik deze TWAIN driver (na een verse windows-installatie), dan reboot ik en dan pas sluit ik de scanner voor het eerst aan.

Ik zie dan:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/qyg0p0.png

en:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/24e2iht.png

Als ik de EPSON software probeer te starten zie ik:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2akfvgw.png

Google heeft niks opgeleverd en mijn nieuwe "unknown device" in de device manager handmatig van een driver voorzien geeft een foutmelding dat de gekozen drivers niet voor 64bit geschikt zijn (terwijl de epsonwebsite zegt van wel).

Wie heeft raad?

Dank!
Niels

• nielsgeode
Inmiddels heb ik de zaak aan het werk! Ik heb van Epson support een oudere versie gekregen (3.0.4) van Epson SCAN. Deze werkt wel.

Het blijkt nu dat het prima werkt als ik de A-B USB kabel direct van scanner in PC plug. Als ik echter een normale USB-verlengkabel gebruik wordt de scanner niet meer gevonden en start Epson SCAN niet meer. Voor de duidelijkheid: ik gebruik dan uitsluitend een verlengkabel, GEEN usb-hub. Weet iemand hoe dit kan? Ben nu wel erg benieuwd wat een USB-verlengkabel allemaal niet doet. Ik dacht namelijk dat USB een digitale bus is en dat de lengte van je kabel dus niet uitmaakt (net als bijvoorbeeld met UTP-kabels).

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Gebruikt je scanner je spanning van de computer? (dat wil zeggen, geen eigen adapter). Dan kan het zijn dat de verlengkabel een kleine spanningsval veroorzaakt waardoor de scanner niet de juiste spanning krijgt. Ten tweede, je scanner is een tweewegapparaat, de computer zend gegevens en verwacht antwoord. Als dit te lang duurt, geeft je systeem een foutmelding. Wederom kan dit veroorzaakt worden door de extra connector of/en kabel die in je toevoerleiding zit.
My 2 cents....

Update: Bij sommige apparaten werkt een USB verlenging niet. Bij UTP werkt het systeem anders, er gaat geen extra spanning over de kabel heen, bij USB wel. Al zijn het maar 1tjes en 0letjes.... De extra spanning kan ruis veroorzaken.

[ Voor 20% gewijzigd door marquis op 14-01-2012 09:49 . Reden: Update ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• nielsgeode
marquis schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 09:45:
Gebruikt je scanner je spanning van de computer? (dat wil zeggen, geen eigen adapter). Dan kan het zijn dat de verlengkabel een kleine spanningsval veroorzaakt waardoor de scanner niet de juiste spanning krijgt. Ten tweede, je scanner is een tweewegapparaat, de computer zend gegevens en verwacht antwoord. Als dit te lang duurt, geeft je systeem een foutmelding. Wederom kan dit veroorzaakt worden door de extra connector of/en kabel die in je toevoerleiding zit.
My 2 cents....

Update: Bij sommige apparaten werkt een USB verlenging niet. Bij UTP werkt het systeem anders, er gaat geen extra spanning over de kabel heen, bij USB wel. Al zijn het maar 1tjes en 0letjes.... De extra spanning kan ruis veroorzaken.
De scanner heeft een eigen adapter, zelfs 24V @ 1.1A, behoorlijk meer dan USB aankan dus :P

Zou het aan de kwaliteit van de verlengkabel kunnen liggen?
Als ik een langere USB kabel pak (zonder verlengstuk eraan) dan zou het dus gewoon moeten werken (in principe)?

[ Voor 8% gewijzigd door nielsgeode op 14-01-2012 10:26 ]

Verwijderd

Er staat in de gebruiksaanwijzing dat andere kabels en ook bij het gebruik van een hub je apparaat misschien niet goed werkt.

Misschien zijn de draden intern op een andere manier dan standaard geconnect/ met elkaar verbonden of zo.
Als dat het geval is kun je zelf een andere kabel modificeren als je zou willen. Ik zou zeggen google daar eens op.