Intel ICC compiler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memorice
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:37
Ik probeer de multicore versie van hcook/parallel-gmm te compilen. Op basis van de Makefile lijkt men hiervoor Intel's ICC compiler te willen gebruiken, bovendien heeft het een Cilk Plus dependency. Daarom heb ik Intel® C++ Composer XE 2011 for Windows gedownload en geinstalleerd. Tevens heb ik GNU make geinstalleerd.

De singlecore versie compiled zonder problemen (in cygwin), echter levert de multicore versie een error:
make: icc: Command not found
make: *** [gaussian.o] Error 127

Op basis van deze link dacht ik dat de icc compiler meekwam met hetgeen ik geinstalleerd heb. Echter wanneer ik de command prompt van 'Intel 64 Visual Studio 2010 mode' start (en dus de environment goed ingesteld staat) wordt icc of icc.exe ook niet herkend. Bovendien kan ik in C:\Program Files (x86)\Intel\Composer XE 2011 SP1\ ook geen icc.exe vinden.

Dus om eerlijk te zijn zit ik een beetje vast en weet ik nog steeds niet goed wat die icc nou precies is en hoe ik daar aan kom. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

gokje, maar is het dan geen icc64.exe die je moet hebben, ik geloof dat visual studio ook met een cl.exe en een cl64.exe geleverd word (voor x86 en x64 targets, respectievelijk).

edit: dat is dus niet meer waar met VS2010, net gekeken, misschien met oudere versies wel, not sure. hoe dan ook, meestal moet je in /bin/amd64/ of /bin64/ zoeken in je install directory.

[ Voor 34% gewijzigd door MLM op 10-01-2012 13:02 ]

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elijan9
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:53
"icc" is de Intel C/C++ compiler. Deze zou je dus zeker moeten hebben als je de C++ Composer XE hebt geïnstalleerd. Je zult dus even moeten zoeken waar de icc.exe staat en deze (zo nodig) toevoegen aan het pad van de omgeving waarin je "make" draait. Waarschijnlijk is deze icc.exe te vinden in één van de submappen van C:\Program Files (x86)\Intel\

Wordt de combinatie Intel C++/Windows wel ondersteunt voor hetgeen je wilt bouwen? Ik ken het verder niet wat jij probeert te bouwen, maar icc en make (en Cilk Plus) werken ook onder Linux, misschien dat de makefile nooit is voorbereid voor het bouwen onder Windows met icc?

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memorice
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:37
In C:\Program Files (x86)\Intel\ is helemaal niets te vinden met 'icc' behalve option_icc.htm, verder zeggen ze
This version of parallel GMM is intended for multicore w/ Cilk Plus.
It is best compiled under Windows ICC compiler.

dus ja de combinatie Intel C++/Windows wordt wel ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elijan9
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:53
Is er wel een \bin map in combinatie met \include en \lib die te herleiden is naar Intel? Ik ben helaas niet bekend met ICC onder Windows, dus ik weet niet waar de compiler inclusief includes en libraries wordt geïnstalleerd, maar ik neem aan dat deze via de Intel Visual Studio prompt gewoon benaderbaar zou moeten zijn. Misschien is de naam veranderd in icc32 en/of icc64?

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic