Toon posts:

Nieuwe Asus HD6870 geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Mijn Sapphire HD5870 begaf het onlangs.
Dus ik hem terug gebracht omdat hij nog onder garantie viel.
Tijdelijk mijn nog nieuwe 8600GT erin gedaan, werkte allemaal prima maar gaf nogal wat fan lawaai.

Bevestiging gehad van de winkel waar ik hem retour had gedaan en heel netjes een tegoed bon gehad. Aangezien ze hem niet meer konden leveren ben ik voor een HD6870 gegaan.

Dus eenmaal thuis gekomen heb ik de HD6870 erin gezet en de 2 extra voedingskabels erop aangesloten. Daarna de boel opgestart maar kreeg helaas geen beeld. Scherm herkende wel dat hij ergens op aangesloten zat anders zou hij "No connection" o.i.d. aangeven.

Toen bedacht ik me dat het misschien aan de nog geïnstalleerde drivers zou liggen, dus HD6870 eruit en 8600GT erin. Helaas weer geen beeld.

Na een beetje gegoogle gevonden dat het wel eens opgelost zou kunnen zijn als ik mijn BIOS naar default settings zou herstellen, maarja zonder beeld en geen geïntrigeerde video kaart gaat dat moeilijk.

Tijdens het installeren van de HD6870 alle kabels los gekoppeld van de PC, power button even ingehouden en mezelf staties ontladen aan de verwarming omdat ik helaas thuis geen poslbandje heb liggen.

Dus hoopte ik dat jullie mij hiermee zouden kunnen helpen.

PS:
Ik heb ook nog geprobeerd in de BIOS te booten door alle HDD's los te koppelen.

Specs:
Gigabyte 77OTA-UD3
520Watt Cooler Master voeding
AMD Phenom(tm) II X4 955 Processor
Windows 7 Ultimate 64-bit

Nog even wat verdere informatie waar jullie misschien wel wat aan hebben:

Heb inmiddels mijn 8600GT weer aan de gang gekregen. Dus alles van Nvidia verwijderd. In de BIOS kreeg ik de optie om alle instellingen op failsafe te zetten dus dit maar gedaan. Verschillende extra voeding kabels uitgeprobeerd, er gaat heel netjes een rood lampje branden op de kaart als je er één of geen in doet.
De laaste drivers van de Asus site gedownload. Volgens mij gewoon de AMD Catalyst drivers met een Asus logootje er extra bij. Als de installatie bijna klaar is geeft hij de error dat er geen ATI/AMD GFX kaart gedetecteerd is, nogal logisch maar het viel te proberen.
Als ik de HD6870 erin laat zitten en hem op start hoor ik het windows deuntje en kan gewoon mijn wachtwoord invoeren. Ik kan dan ook succesvol inloggen, dit weet ik omdat mijn Logitech g19 alleen mijn profiles gaat weergeven als ik compleet ingelogd ben.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Drivers hebben 0.0 invloed op hetgeen plaatsvindt voor een OS-boot (voordat Windows opstart). De monitor zou 100% -los van de drivers- gewoon beeld moeten geven. Die reset bios-tip is vaak van toepassing als een onboard in de weg zit (of andersom). Gebruik je dezelfde soort monitoraansluiting? Wellicht handmatig een input in je monitormenu selecteren?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat van die drivers weet ik dan voor in het vervolg.

BIOS reseten, dat is dan een kwestie van het batterijtje op mijn mobo er even uitlaten? (van wat ik uit de FAQ begrepen heb.)

Ik helaas alleen beschikking tot DVI kabels, geen HDMI.

De beschikbare sources op mijn monitor zijn Analog, Digital en HDMI. Hij geeft beeld op Digital.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:53
Van de stroom halen, batterij eruit en dan heel lang wachten werkt om de bios te resetten, je kan ipv van wachten ook de jumper verzetten. Goed, zal gewoon in je handleiding omschreven staan.

Maar euhm "hij geeft beeld op digital", de nvidia of is het fixed?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
haarbal schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 01:35:
Van de stroom halen, batterij eruit en dan heel lang wachten werkt om de bios te resetten, je kan ipv van wachten ook de jumper verzetten. Goed, zal gewoon in je handleiding omschreven staan.

Maar euhm "hij geeft beeld op digital", de nvidia of is het fixed?
Ok zal dat dan eens proberen. Ow en de nvidia geeft inderdaad beeld op digital, realiseer me nu pas dat jullie daar vrij weinig aan hadden.

• haarbal
alle pci-e slots al geprobeerd, of heb je er maar 1?

Verwijderd

Topicstarter
haarbal schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 01:39:
alle pci-e slots al geprobeerd, of heb je er maar 1?
Heb er maar 1.

Ook het mobo batterijtje eruit gehaald, alle kabels los gekoppeld en de power knop even in gehouden.
Minuutje of 10 gewacht en de HD6870 weer geprobeerd. Helaas nog steeds geen beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Aangezien ik een beetje ten einde raad ben CD-Rom land maar even opgebeld.
Heel de situatie uitgelegd en hun konden mij ook verder geen tips geven.
Kon de kaart wel langs brengen om hem daar na te laten kijken maar liever hadden ze dat ik het complete systeem langs bracht.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:45

Audione0

Strijdt der titanen

Buiten het feit dat je HD6870 niet lekker werkt, klopt er natuurlijk geen hout van dat je een HD6870 als vervanging gekregen hebt. Een HD5870 is een stuk rapper dan die 6870.

Een vergelijkbare vervanging is zeker een HD6950. Dus ook over dit probleem zou ik werk maken of iig vragen gaan stellen en kijken wat hier uit komt.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-02 11:58
Audione0 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:21:
Buiten het feit dat je HD6870 niet lekker werkt, klopt er natuurlijk geen hout van dat je een HD6870 als vervanging gekregen hebt. Een HD5870 is een stuk rapper dan die 6870.

Een vergelijkbare vervanging is zeker een HD6950. Dus ook over dit probleem zou ik werk maken of iig vragen gaan stellen en kijken wat hier uit komt.
Hij had een tegoedbon gekregen, geen vervanging. Hij heeft zelf voor de 6870 gekozen.

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Oh, dan heb ik daar helemaal overheen gelezen.. Mijn excuus!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Verwijderd

Topicstarter
Audione0 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:21:
Buiten het feit dat je HD6870 niet lekker werkt, klopt er natuurlijk geen hout van dat je een HD6870 als vervanging gekregen hebt. Een HD5850 is een stuk rapper dan die 6870.

Ik had hier voor een tegoed bon gekeren van 152,95 bij hun de prijs van een VGA Sapphire Radeon HD6870 1GB. Maar als deze niet vergelijkbaar zijn dan vind ik dat een beetje raar. Mij was daar verteld dat de HD6870 de nieuwere versie van de HD5870 was.

EDIT: Maar ga ik het verschil ook daadwerkelijk merken? Of is het alleen te zien op papier?

Nadat ik nog steeds geen beeld kreeg na al jullie tips ben ik maar met de kaart terug naar de winkel gegaan om hem te laten testen. Met de kaart zelf was niks aan de hand, gaf bij hun gewoon beeld. Toen werd mij verteld dat hun vermoeden dat het in mijn moederboard zit. Ze dachten dat mijn PCI-e slot om de een of andere reden niet genoeg vermogen wilden leveren. Dus werd mij aangeboden om mijn complete systeem bij hun na te laten kijken. Dit viel gelukkig allemaal nog onder garantie.

EDIT: HD5870 moest 5850 zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 13:12 ]

• haarbal
als je in de hierarchy chart kijkt zie je dat de 5870 toch wel sneller is, al scheelt het niet heel erg veel. Als die 6870 weer volledige garantie heeft is het misschien niet zo'n verkeerde deal.

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

ALs het goed krijgt de nieuwe graka weer een nieuwe garantie periode vanaf het moment dat deze gekocht is..

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb de PC terug gekregen van CD-ROM-LAND. Zij het kaartje erin gezet en alles deed het volgens hun gewoon goed. Helaas wel 45€ onderzoeks kosten moeten betalen maar dit was mij vooraf verteld.

Dus thuis PC'tje weer aangesloten en beeldschermpje (Samsung p2470hd).
Weer geen beeld op de beide uitgangen, beeld scherm loopt automatisch alle source's door.
Dus de Acer P223w van mn zusje maar even geleend en hier gaf hij wel beeld op.
De Acer geeft beeld op de DVI kabel en op de VGA kabel met DVI converter eraan, beide poorten.

Dus aan de DVI kabel ligt het niet, kan iemand mij zo vertellen waar het misschien wel aan kan liggen?
Heb hier in huis geen andere PC waar ik de Samsung op kan testen, andere PC's hebben alleen VGA aansluitingen. Verder heb ik ook geen DVI -> VGA converter.
Pagina: 1