Creditatie Asus laptop; 60% van nieuwprijs (1 jaar oud)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb na 3x mijn laptop op te sturen naar asus het voorstel gekregen voor een creditatie , Omdat deze 1 jaar oud is val ik volgens hun in de 60 procent bracket.

Deze prijs wordt berekend op de distributeur prijs ( ik vermoed de winkel waar ik deze besteld heb online).

De prijs was 1700 euro , echter heb ik nooit ten volle kunnen genieten van dit systeem vermits die constant defect was.

Nu vroeg ik me af wat mijn rechten waren want ik vindt 60 procent niet veel en asus kon mij ook geen vervang laptop aanbieden.

Heeft hier iemand nog ervaring mee?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:54:

, Omdat deze 1 jaar oud is val ik volgens hun in de 60 procent bracket.
Ik krijg het gevoel dat ze stiekem proberen te zeggen dat je blij moet zijn dat je in die 60% category valt, als dat zo is then Fuck 'em, ik zou het niet accepteren dat ding heeft kennelijk vanaf dag een problemen gehad.
Sinds dat ze het niet kunnen vervangen met een nieuwe, probeer ze zo ver te krijgen dat ze je een nieuwer model laptop met ongeveer hetzelfde specs toesturen.
En wat zegt je E-tailer? daar geven ze ook garantie toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt geen rechten bij asus. Alleen bij de verkopende partij.

Ik weet niet of dat de normale gang van zaken is, maar van dell weet ik dat je een laptop in dezelfde prijsklasse terug krijg, zelfs na enkele jaren.

En je laptop is helemaal niet 1 jaar oud. Je laptop is 1 jaar oud, minus de tijd dat je er geen gebruik van kunt maken. Heeft hij 3 maanden bij asus gelegen? Dan moeten ze dus met een beter aanbod komen.

>SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine titelchange :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:13:
Je hebt geen rechten bij asus. Alleen bij de verkopende partij.
Gedeeltelijk gelijk... Ware het niet dat Asus in enkele gevallen erg meedenkend & meewerkend is als een particulier problemen heeft met een Asus-produkt wat bij (r)etailer X aangeschaft is.

Desondanks; de waarde uit het topic hier is natuurlijk erg vreemd berekend; volgens mij zijn er genoeg wettelijke bepalingen om de retailer te "dwingen" tot een andere oplossing.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
MAX3400 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:05:
[...]

Gedeeltelijk gelijk... Ware het niet dat Asus in enkele gevallen erg meedenkend & meewerkend is als een particulier problemen heeft met een Asus-produkt wat bij (r)etailer X aangeschaft is.

Desondanks; de waarde uit het topic hier is natuurlijk erg vreemd berekend; volgens mij zijn er genoeg wettelijke bepalingen om de retailer te "dwingen" tot een andere oplossing.
|:( Dat is geen recht dat is een service die Asus jou aanbied.
Ze zijn namelijk nergens wettelijk verplicht dit te doen, aangezien ze geen verkoop overeenkomst met jou hebben.

Dat laatste gedeelte is maar de vraag, als TS de verkopende partij niet binnen 2 maand op de hoogte heeft gesteld van het defect is daar zijn garantie wettelijk verlopen, en mag de verkopende partij dus garantie weigeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Practics op 11-01-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Practics schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:13:
[...]

|:( Dat is geen recht dat is een service die Asus jou aanbied.
Ze zijn namelijk nergens wettelijk verplicht dit te doen, aangezien ze geen verkoop overeenkomst met jou hebben.
Rustig aan met je bonk-smiley... Ik zeg toch ook duidelijk dat er retailer moet worden aangesproken hierop? En in het ergste geval kan men altijd contact zoeken met Asus om te kijken of zij een andere oplossing hebben, al dan niet in overleg met de retailer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Volgens mij dient een produkt na drie maal reparatie binnen garantie vervangen te worden voor een gelijkwaardig (vergelijkbaar) produkt, wanneer dit niet mogelijk is kan de koopovereenkomst worden ontbonden, wat betekend dat het gehele aankoop bedrag terug gestort dient te worden.

Aangezien de laptop tenminste in 3 maal tenminste 3 maanden weg is geweest en net geen jaar oud is, kun je hier niet spreken over het feit dat de laptop gewoon gebruikt is binnen de periode dat de laptop daadwerkelijk in het bezit van de consument is geweest. Men wil wel eens een bedrag hangen aan het feit dat een produkt een belaade periode wel gebruikt is.

Daarnaast zoals reeds gezegd is dit niet iets dat met Asus geregeld moet worden, maar met de leverancier. Dat Asus dit aanbied is puur en alleen service, Asus is namelijk helemaal tot niets verplicht.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Dune_ schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:34:
Volgens mij dient een produkt na drie maal reparatie binnen garantie vervangen te worden voor een gelijkwaardig (vergelijkbaar) produkt, wanneer dit niet mogelijk is kan de koopovereenkomst worden ontbonden, wat betekend dat het gehele aankoop bedrag terug gestort dient te worden.
Dat heb ik al eens ontkracht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mmmm, even snel doorgenomen :P , jammer dat de wet vaak met dergelijke discutable "termijnen" werkt, met een beetje lakse leverancier ben je zo weer maanden onderweg. Overigens let ik persoonlijk altijd op waar ik iets koop en wil ik referenties van de betreffende leverancier (zoals je kunt vinden in de pricewatch). Ik duik niet direct op "de goed koopste". :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1