Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Hallo,

ik wilde net een dvd'tje branden met windows dvd brander alles gaat goed tot op het moment dat ik klik op branden. Dan krijg ik het volgende te lezen: DVD-brander niet gevonden.

Terwijl ik toch durf te zweren dat een pricewatch: LG GH22NS50 Zwart toch kan branden...

ga ik naar apparaat beheer staat er geen uitroepteken voor die dvd brander.

algemeen:
apparaattype: dvd/cdrom stations
leverancier (standaart cd-rom-stations)
apparaat status: werkt correct

stuurprogramma
leverancier: m$
datum: 21-6-2006
stuur programmaversie: 6.1.7601.17514
digitaal ondertekend door: m$ windows

Details:
eigenschap, apparaatbeschrijving: Cd-rom-station

Ik gebruik win 7

iemand hulp?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Kan die wel CD's / DVD's lezen?
-Heb je al een paar andere DVD merken geprobeerd?
-Heb je al een firmware update gedaan van de drive?
-Heb je al een ander brand programma geprobeerd?
-Heb je je huidige brand software geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens een andere poort, kabel~stroom > locatie 5 (?) hoeveel heb je al veranderd (max. 5x) probeer eens bij iemand anders of hij daar wel werkt. In verband met je mobo> helemaal links = sata 1= licht blauw. Het beste

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
-Kan die wel CD's / DVD's lezen? JA
-Heb je al een paar andere DVD merken geprobeerd? Nee
-Heb je al een firmware update gedaan van de drive? JA
-Heb je al een ander brand programma geprobeerd? JA, windows media player, die brand gewoon goed...
-Heb je je huidige brand software geupdate? Windows DVD maker? nee

overigens heb ik hem net op een andere sata aansluiting gezet, maar hij werkt nog steeds niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Frozen op 10-01-2012 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Dus je brander wordt wel gevonden en doet het gewoon, het door jou gebruikte programma werkt niet goed lijkt het. Kwestie van het proberen van een ander programmatje lijkt mij om te zien wat er dan gebeurd.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een ander Windows programma geen problemen heeft met branden zou de DVD brander dus verder problemen moeten hebben om met andere programma's het zelfde tedoen

-Weet je zeker dat DVD maker goed staat ingesteld / juiste drive is geselecteerd?
-Kan je het programma geen reset geven?
-Deze handleiding al eens gelezen?: http://windows.microsoft....sc-with-Windows-DVD-Maker

-Of geGoogled op 'DVD maker brander niet gevonden' etc: http://www.vistaheads.com...ft-geen-brander-weer.html (Dit werd hier opgelost door de driver weg te gooien)

of deze : http://www.vistax64.com/s...nd-windows-dvd-maker.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen die elders op GoT besproken worden horen daar thuis en niet hier. Als je het niet zeker weet, neem even de moeite om vooraf op GoT te zoeken, dan vind je vanzelf waar vergelijkbare onderwerpen staan (sowieso is zelf op zoek gaan iets dat we van je verwachten).

DVDs zijn opslagmedia, DVD-branders worden door I/O controllers aangesproken, vragen als deze horen dus in Opslagmedia & I/O Controllers

Move OH -> OM

Verder zitten we niet meer op de kleuterschool. Als een bedrijf "MS" heet, noem het dan ook zo en niet "m$" oid. Idem mbt "[help!!!]" in je titel. Het is schreeuwerig en voegt niets toe. Bij dezen titel ontschreeuwd.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
@ rupie, larsiano, dion_b

Ik heb nero (trial) gedownload en en brandde gewoon. Lijkt mij dat het in de microsoft software zit, het probleem.

Weet je zeker dat DVD maker goed staat ingesteld / juiste drive is geselecteerd? ja (er is er maar 1)
-Kan je het programma geen reset geven? denk het niet aangezien het in mijn win7 zat
-Deze handleiding al eens gelezen? ja, daar staat niets in over dit probleem

Ook heb ik al gegoogled, keb een firmware updater gedownload voor mijn dvd-brander en de firmware is up to date verklaart, toch maar nog een keer geupdate en werkte nog steeds niet...

Maar bij nero werkt het wel, helaas want die is over 14 dagen namelijk onbruikbaar geworden.

@ dion_b
net als jij loop ik al langer mee met dit forum en weet ik precies hoe het er aan toe gaat. Waarom mag ik microsoft niet m$ noemen?
en overigens is het logisch om een probleem dat gaat over waarschijnlijk dvd software of een dvd speler te gaan plaatsen in een ''onderdeel'' dat alleen maar over ssd's gaat?
Bij I/O controllers denk ik aan flash geheugen en harde schijven. Niet aan een dvd brander die bij de ene software wel werkt en bij de andere niet.
Modbreak:Commentaar op moderatie aub niet in-topic maar gewoon rechtstreeks naar moderator.

Maar goed:
- "m$" schrijven is gewoon trollen. Noem een beestje bij z'n echte naam. Als een bedrijf er dubieuze praktijken op nahoudt, benoem die gewoon als ze relevant zijn. Specifiek "m$" was trouwens 10 jaar geleden op GoT al ongewenst. Idem voor [help] in titels.
- De ondertitel van Opslagmedia & I/O Controllers is toch echt: "Voor je harde schijven, cd-branders en ander spul zoals tapestreamers, cd-rom-drives en scsi-controllers."

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 11-01-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

probeer het eens met cdburnerxp gratis tool, werkt perfect.
zijn er misschien drivers bij de burner geleverd? lijkt wel een ouderwets driver probleem waar nero omheen werkt met eigen driver software of iets (heb ik nero wel vaker zien doen).

waarom zou je microsoft afkorten met m$? :)
Jij heet hier Stef602, niet $tef602... toch?

[ Voor 37% gewijzigd door WPN op 11-01-2012 00:26 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat DVD maker goed staat ingesteld / juiste drive is geselecteerd? ja (er is er maar 1)
Dat je fisiek maar 1 drive hebt betekend niet dat Windows ook maar 1 drive aanmeld. Zo heb je van veel programma's een image burner (nero of roxio) of je kan (de kids bv.) gebruik maken van een virtual-DVD drive van bv Deamon tools of Alcohol 120%
-Kan je het programma geen reset geven? denk het niet aangezien het in mijn win7 zat
Je kan bijna elk Windows onderdeel verwijderen via het: configuratiescherm > Software > Windows onderdelen tab. Als je hem hierna (na reboot) weer toevoegt is dat op zichzelf al een herinstallatie!
Ook heb ik al gegoogled, keb een firmware updater gedownload voor mijn dvd-brander en de firmware is up to date verklaart, toch maar nog een keer geupdate en werkte nog steeds niet...
Voor sommige programma's KAN een oudere firmware mogelijk beter zijn!
Maar bij nero werkt het wel, helaas want die is over 14 dagen namelijk onbruikbaar geworden.
Als je een beetje geluk hebt krijg je gratis Nero bij je DVDbrander of kan je het voor 10€ extra meenemen!

Heb je nog wel naar de Google tips gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 00:28:
[...]
Dat je fisiek maar 1 drive hebt betekend niet dat Windows ook maar 1 drive aanmeld. Zo heb je van veel programma's een image burner (nero of roxio) of je kan (de kids bv.) gebruik maken van een virtual-DVD drive van bv Deamon tools of Alcohol 120%

deze programmas heb ik verweiderd :)

[...]
Je kan bijna elk Windows onderdeel verwijderen via het: configuratiescherm > Software > Windows onderdelen tab. Als je hem hierna (na reboot) weer toevoegt is dat op zichzelf al een herinstallatie!

Bedankt! zal ik gaan proberen

[...]
Voor sommige programma's KAN een oudere firmware mogelijk beter zijn!

het zal waarschijnlijk niet aan de firmware liggen omdat hij bij nero wel netjes brand! :o

[...]
Als je een beetje geluk hebt krijg je gratis Nero bij je DVDbrander of kan je het voor 10€ extra meenemen!

En waar geldt dit? Hier zou ik graag gebruik van willen maken

Heb je nog wel naar de Google tips gekeken?
jeps, firmware opnieuw geinstalleerd, dvd speler in een andere sata aansluiting gezet

Pagina: 1