Laptop Slimline Dvd-brander vervangen

Pagina: 1
Acties:

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-01 23:25
Ik heb een Asus K50IN laptop waarvan de SATA slimline Dvd-brander vervangen moet worden. Ik kan hierbij kiezen uit 2 opties:
  1. Ik koop een nieuwe "originele" drive á € 95,- en dan weet ik zeker dat deze ook goed in de laptop past.
  2. Ik koop een nieuwe "universele" drive á €22.99 maar dan loop ik het risico dat de drive of het frontje niet goed past.
Wat zouden jullie doen? Hoe groot is de kans dat de universele drive niet gaat passen of zelfs helemaal niet gaat werken? Ik vind het zelf overigens redelijk essentieel dat ik het frontje van de oude drive over kan zetten op de nieuwe.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moet alleen even opletten of het ejectknopje overeen komt, het frontje zelf is gewoon open te schroeven, en al die dingen zijn jaar en dag al gewoon universeel.

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01 19:18
Ik zou eens kijken of de aansluitingen hetzelfde zijn.

Die kunnen nogal eens verschillen.
Helaas weinig universeels aan... Elk merk is weer anders. En heeft de aansluiting intern op een andere plek zitten.

Optie 3 is een USB aangestuurde externe DVD drive..
Hoevaak gebruik je de dvd drive?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoeveel DVD's brand je met het ding? mobiel ...
Is een SATA disk bracket in de plaats van niet interessanter om een extra harddisk mee te nemen onderweg? Een externe DVD brander thuis is dan handiger :)

https://discord.com/invite/tweakers

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

adslfreak schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:33:
Die kunnen nogal eens verschillen.
Helaas weinig universeels aan... Elk merk is weer anders. En heeft de aansluiting intern op een andere plek zitten.
Weinig universeels?
De laatste afwijkende spelers die ik zag zaten in oude Compaq Pentium 1 notebookjes zo'n beetje. Daarna is het allemaal bijzonder standaard hoor. Alleen de frontjes wijken nog wel eens wat af (en die zijn vaak nog prima over te schroeven).

De aansluitingen zitten gewoon allemaal op dezelfde plek, standaard 50 pins IDE of SATA/mSATA.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-02 19:08
Ik heb het 1 keer gedaan en moest het zonder origineel frontje doen: was niet passend te maken.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 09:28
Frontjes zijn er gewoon vanaf te klikken en over te zetten; persoonlijk heb ik al iets van tien keer een random speler vervangen en dat is alleen bij een Dell een keer mislukt omdat ik iets van een verloopje nodig had (wat later erg gemakkelijk op te lossen bleek te zijn).

• ParkOverall
Bij mij zat de eject button in het originele frontje op een andere plaats dan in het frontje van de vervangende drive.

• GeneralNL
Ik heb besloten om de "universele" brander maar te bestellen en als het niet gaat passen heb ik gewoon pech. Het gaat tenslotte maar om 23 euro.
Bedankt voor de replies en ik laat het nog wel even weten als het wel of niet gelukt is.

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09-2025

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Dit ga ik even volgen. De slim-loading drive in mijn Dell XPS 16 is ook kapot, en een nieuwe kost inderdaad al gauw 100 euro via Dell...

• GeneralNL
Goed, inmiddels heb ik de drive vervangen en deze paste zonder problemen. Het enige wat ik van de oude op de nieuwe drive over moest zetten was het frontje en een metalen houdertje om de drive op z’n plaats vast te kunnen schroeven.
Wel viel het mij op dat door de afmetingen van de drive, deze niet zou gaan passen in mijn andere laptop (HP 6910P). Enig vooronderzoek of de nieuwe drive wel of niet zal gaan passen lijkt mij dan ook redelijk essentieel.

• ParkOverall
Mazzel gehad dus deze keer ;)

• GeneralNL
Tja, mazzel... Zelf had ik van te voren wel foto's en specificaties van beide drive's met elkaar vergeleken voor ik overging tot aanschaf :) Maargoed, helemaal zeker weet je het dan natuurlijk nog niet.
Pagina: 1