[WIN7x64sp1] USB controller werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jprust
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-04 11:14
Hallo Tweakers,

Ik heb bij een klant van mij het volgende probleem gekregen:
de USB controller werkt niet meer. alle USB-poorten doen het niet meer en staan bij apparaatbeheer met een uitroepteken en er kunnen geen drivers voor gevonden worden.

als ik de installatie ongedaan maak van die USB-controllers, en de Laptop opnieuw opstart, dan doen ze het een moment terwijl windows naar drivers zoekt, dan als hij constateert dat hij niks kan vinden, stoppen ze met werken. ik heb geprobeerd dit zonder windows update te doen, maar het resultaat blijft hetzelfde! ik heb ook geprobeerd nieuwe drivers te installeren voor het chipset/USB-controller, maar dat liep nergens op uit sinds het de laatste versie was. het probleem is begonnen op de dag dat het Service Pack 1 voor Windows 7 x64 werd geïnstalleerd, maar of hier een connectie tussen is, is niet zeker.

Wat ik zeker weet, is dat het geen hardware probleem kan zijn, en dat Windows zelf er voor zorgt dat deze USB-controllers het niet doen. dit heb ik afgeleid uit wat ik heb geconstateerd eerder in deze post.

verder was er op google niks zinnigs te vinden over het probleem, want die oplossingen werkten niet.

het gaat hier over een Asus K72J-r Laptop met een Intel HM55 Express moederbord en een Intel (R) 5 series/3400 series Chipset. er staat Windows 7 x64 op, met SP1 (hoewel die problemen geeft).

Ik overweeg Windows 7 opnieuw te installeren, maar dit zou iemand zijn werk, waar al duizenden uren in zit, in gevaar brengen. Dus: Please Help!

Bij Voorbaat Dank,

Jan Prüst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jprust
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-04 11:14
ik heb het inmiddels opgelost, bij batterijbeheer stond aangevinkt dat bij energiebesparing usb-controllers konden worden uitgezet. dit veroorzaakte het probleem! als je het mij vraagt een redelijk stomme optie sinds je de usb altijd gebruikt!