Toon posts:

HELP: A7V133 + TB1200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help me please ...

Wilde net mijn nieuwe A7V133 met TB1200(266Mhz FSB) aan de gang krijgen .. Dus hij start op, en ga ik netjes in de BIOS. De processor stond standaard ingesteld op 9x100=900Mhz, dus ik zet hem met mijn stomme kop (lange zware werkdag gehad natuurlijk) op 12x133 ipv 9x133 en boot ... Toen sprong het scherm natuurlijk niet meer aan ... En wat nu??

Ik heb de batterij er al uitgetrokken, de BIOS er uitgetrokken, op Jumermode (JEN jumper) gezet en geforceerd op 12x100 en 9x133 ingesteld .. maar er gebeurd niets meer .. de processor werkt nog wel 100% in mijn andere moederbord, een MSI Turbo-R, dus die is niet kapot.

Wie kan mij helpen de CMOS instellingen te resetten want er zit ook nergens een jumper ofzo :( Alvast bedankt !! :)

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:46
cmos reset !!

bij batterij (cmos power) zitten twee soldeerpuntjes die moet je met een pinnetje of kleine schroevedraaier effe doorverbinden dan opstarten (staat volgens mij ook in de handleiding)

Verwijderd

Helemaal niet nodig... hij start opnieuw op in default mode met 12*100 (ik weet niet hoe jij aan 9*100 komt).....

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Je kan simpel je bios resetten op de Asus A7V133 door de batterij er af te halen. Wel OOk je voeding los halen anders heeft je bord nog steeds spanning.

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 22:51 schreef snnasss het volgende:
Helemaal niet nodig... hij start opnieuw op in default mode met 12*100 (ik weet niet hoe jij aan 9*100 komt).....
;) Nou heel simpel,
hij wilde gewoon 1200 draaien.
Dat is inderdaad 12*100

Maar ook is het 9*133.

Echter.. in plaats van EERST de multi te verlagen, deettie eerst FSB omhog.. enda wouwie niehe.. 12*133=1,6Ghz..

:9

Trouwens, lukt het truukje niet met spanning eraf, spanning erop, en opstarten met insert op het toetsenbord ingedrukt, dan op de del drukken als de piep of het bios scherm komt..?

8-)

Verwijderd

Uhh spanning erop/af is dus stekker eruit,
maar dat begreep je vast al (of externe schakelaar..)
en zo..

Verwijderd

En ik heb weer de oplossing :) (hhmmm.... heb ik die al eens eerder gehad? :D)

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1417&p=7

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties ... maar ik krijg het bord echt niet meer aan de praat en heb al jullie tips geprobeerd. Ik kan toch niet het bord opgeblazen hebben ???

Verwijderd

asus heeft wel een soort clear cmos. maar die slaat nergens op. zijn twee puntjes die je met een schroeven draaier in verbinding kunt zetten.

Als je de stroom eraf haalt hoort hij te booten in de bios. in de advanced settings. Noodzaaklijk is wel dat in jumper free mode werkt. Dus stroom eraf stroom erop en booten.

Verwijderd

Probeer er anders even een andere cpu in te zetten of de geheugenconfig te veranderen, dan hoort ie ook weer met default instellingen te booten ...

Verwijderd

Ik kan toch niet het bord opgeblazen hebben ???
Lijkt me sterk. piept je moederbord? piept je moederbord zonder geheugen. Heb je toevallig krassen naast je socket.

Verwijderd

Lijkt me niet waarschijnlijk dat je alleen daarmee de boel hebt opgeblazen nee..

Tenzij de core van de CPU al schade heeft.

Heb je misschien al wat krassen en misschien afgebrokkelde zijkantjes op de core , het mideen van de CPU met dat stempel ??

Verwijderd

Topicstarter
Nee de processor is goed .. werkt 100% stabiel in mijn andere moederbord, een K7T-TurboR ..

Verwijderd

Nou, schiet mij maar lek..

Ik denk toch dat je de suggeste van Iron Mike nog eens moet gaan proberen..

Geplaatst door Iron Mike - donderdag 22 maart 2001 22:48

--------------------------------------------------------------------------------
cmos reset !!
bij batterij (cmos power) zitten twee soldeerpuntjes die moet je met een pinnetje of kleine schroevedraaier effe doorverbinden dan opstarten (staat volgens mij ook in de handleiding)

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Als die c-mosreset niet helpt en jumpermode ook niet (en de proc doet het wel), dan is je bord imho kapot. Misschien was-ie dat al: raar dat het bios standaard 9*100 ipv 12*100 aangaf.

Systeem

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:57

SG

SG surft naar info hardewaren

moet je die FSB EN Multyplier Dipswitches niet beide op jumperloos of op jumpermode zetten en dan ook de jumperlose enable aan of uit zette

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Je hoeft alleen de JEN op jumpermode te zetten en de FSB op 100. De multiplier kan op default/jumperfree bijven staan. Dan zou het toch echt moeten werken.

Systeem

Verwijderd

Stroomstekker achter de computer uittrekken, 5 seconden een schroevendraaier op die 2 soldeerpuntjes houden, stroom er weer in steken. En booten maar :)

Verwijderd

Ik ben dol op booten.

No, strike that.

Ik ben dol !! :+

//effe topic omhoog zetten, zien hoe het met Makaveli gaat...
Pagina: 1