Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB Levert maar 0.5 volt.

Pagina: 1
Acties:

• Taipan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 19:49
Hallo,

Ik ben bezig met een zelfgemaakte versterker op 10 Volt (2x USB) te laten werken. Als ik echter mijn Multimeter op een USB poort zet komt er maar ongeveer 0.5 Volt uit.

Nu weet ik dat een USB poort pas vol wattage (5V 500Ma) levert wanneer er enige communicatie met een USB device is gedaan maar standaard zou hij zonder communicatie nog steeds 5V 100Ma moeten kunnen leveren.

Weet iemand wat dit veroorzaakt en hoe ik dit kan fixen?

Danku.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Weet je zeker dat je goed meet, en dat het 0,5V is?
Sowieso, als je 10V nodig hebt krijg je dat niet zomaar door 2 5V poorten te pakken. Dan zul je toch iets van een omvormer moeten gebruiken om het voltage te verhogen.

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:06
Verkeerde pootje (signaal) misschien? Je moet voeding vsb+ pootje hebben en tov zwart aarde meten.
En idd is dat niet zomaar 10 volt beter 12 volt voeding pin pakken en die omvormen of met een paar weerstandjes op versterker aansluiten.

[ Voor 41% gewijzigd door EnderQ op 09-01-2012 21:04 ]

• gvisser5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Ja pas op. Als je 2 USB poorten in serie zet schakel je er eigenlijk 1 kort. Dat gaat dus niet werken!
Op wikipedia staat beschreven wat de voedings en datalijnen zijn.

• Taipan
Ik gebruik een USB female plug die ik op een printplaatje heb gesoldeerd, wanneer ik hier mn multimeter op de + en 0 zet krijg ik maar 0.44 tot 0.66 V.

Effe testen met een AA batterij geeft gewoon 1.4v.

En ik heb een aparte versterker voor het linker en rechter kanaal.Die elk maar 5v nodig heeft.

• gvisser5
Wat is volgens jou de + en de -?

• Taipan
Aargh, nvm Plaatje verkeerd om gelezen.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/67/USB.svg/220px-USB.svg.png

Ik dacht dat ik tegen de vrouwelijke plug aankeek maar het is het mannetje.

[ Voor 21% gewijzigd door Taipan op 09-01-2012 21:12 ]

• gvisser5
Dus het werkt nu?

• Taipan
Jep.

Zou een diode over de plus genoeg zijn om hem te beveiligen tegen spannings pieken? Ik heb namelijk ook aansluiting voor een 12v adapter.

Er zit een switch op om te schakelen tussen usb en Adapter voeding maar ik wil niet mn USB poort onklaar maken mocht het misgaan.

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:06
Indien je een externe sata bracket hebt bij je mobo kun je ook heel simpel een 12volt van de externe molex gebruiken en computer voedingen (high end) zijn vaak goed beveiligd.
Pagina: 1