Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 17:54
Hallo allemaal,

Ik heb in mijn kast 2 witte CCFL's van sharkoon hangen. Deze hangen er sinds vorige week zaterdag. Nu merk ik sinds een paar dagen dat 1 van de twee CCFL's bij aanzetten eerst op ong. halve kracht werkt en pas 20 sec. later op volle kracht brandt. De andere CCFL brandt wel vanaf het begin op volle sterkte. Dit is mijn 1e ervaring met CCFL buizen dus ik ben nogal een leek op dit gebied :? Is dit normaal of moet ik de buizen RMA'en ?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan zowel aan de buis als aan het kastje waar hij op aangesloten zit liggen. Meestal zitten er 2 aansluitingen op een kastje, dus 2 ccfl's aan 1 kastje. Wissel de kabeltjes eens om, en kijk of het probleem naar het andere ccfl buisje verhuist.

Een van de 2 is in ieder geval niet helemaal honderd (het kastje, of de ccfl). Of je er echt last van hebt... tja. Dat moet je zelf inschatten. De kans dat het er eerder helemaal mee ophoud als er een probleempje is is natuurlijk wel verhoogd aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:57
Zitten ze allebei op dezelfde inverter? Mijn ervaring is dat ze dan vaak wat zwakker branden, en dat het beter is om ze allebei op een eigen inverter te gebruiken.

Probeer eens die ene die op halve kracht brandt alleen op de inverter aan te sluiten (de andere, goedwerkende dus even loskoppelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:45
Ik heb ook wel `ns CCFLs in mijn kast gehad (3 a 4) en die branden eerst ook pas op ong 75% en dan worden ze wat feller. Als hij echt op halve kracht begint is dat misschien wel wat ongewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 17:54
De buizen zitten inderdaad allebei aan dezelfde inverter. Ik zal binnenkort eens de andere buis loskoppelen, ik ben op dit moment niet thuis.