Welke 21.5" IMac ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb momenteel een IMac , 24" core2 ,3.06HHzmet 8GB werkgeheugen.

Wil binnenkort een andere IMac gaan kopen de 27" is mij te groot wordt dus een 21.5" .

Vraag is nu welke het moet worden , ga ik het verschil in praktijk merken tussen een iMac 21.5" quad core i7 2.8 en een 21.5" quad core i5 2.7 ? Welke het ook wordt er gaat het maximum aan werkgeheugen in geplaatst (door mij zelf).

Ik werk met PS Elements , Aperture 3 en FCP X als zwaarste programma's .

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:57

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je zelf al ondernomen om een antwoord te krijgen op je vraag ?
Om te beginnen geef ik je een simpele link naar google. Wil je echt een duidelijk/nuttig resultaat dan moet je het type CPU weten welke erin zit dan kan je bijvoorbeeld googlen op ''i5 2500k vs i7 2600k''

Lees voortaan a.u.b. eerst de algemene regels voordat je een topic opent, dit is namelijk niet de bedoeling.

[ Voor 41% gewijzigd door Perkouw op 09-01-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:39
Gaat dat niet meer met je huidige iMac dan? Qua specificaties is die nog prima lijkt me. En ook qua werkruimte op het scherm lever je in. Als je iMac langzaam aanvoelt misschien nog eens kijken voor een leuke SSD upgrade, dat verschil ga je pas echt merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat wel maar zeker met FCP X en dan bepaalde bewerkingen moet hij toch soms aardig lang aan het denken (background rendering) ook in Aperture 3 bij bewerkingen in RAW komt het strandballetje nog wel eens te voorschijn .

>Als je iMac langzaam aanvoelt misschien nog eens kijken voor een leuke SSD upgrade

Dat zou een optie kunnen zijn maar dan is de firewire 800 toch een bottleneck ,die is bij lange na niet zo snel als de SSD

Wellicht is er ook al een verbetering te behalen als ik een externe HDD met firewire neem en daar FCP X en de projecten op zet ?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 21:46 ]