Toon posts:

FPS probleem Star Wars: The Old Republic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Reaxer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-05 13:03
Hoi allemaal

Ik heb een FPS probleem met het spel Star Wars: The old republic
Mijn pc:
Processor: Intel Core 2 Quad Q8200 @ stock (2,33GHz)
Geheugen: 4 GB DDR2
Videokaart: ATI Radeon HD 5770
Besturingssysteem: Windows 7

Bioware geeft de volgende systeemeisen voor het spel mee:

Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4000 of beter / Intel Core 2 Duo Processor 2.0 Ghz of beter
Geheugen: Tenminste 1.5 GB RAM voor XP / 2 GB of meer voor Windows Vista/7
Video: ATI XT1800 of beter / NVIDIA 7800 of beter / Intel 4100 of beter. 256 MB minimum video RAM, shader 3.0 of betere compatibele grafische kaart
Besturingssysteem: Windows XP (SP3)/ Vista / Windows 7
DVD-ROM: 8x of meer

Wat ik merk is dat mijn CPUgebruik wel op 100% zit maar mijn GPU maar rond de 30% zit
heeft iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren?

EDIT: ook heb ik gekeken naar de temperaturen van mijn CPU en GPU
CPU: max 60 graden
GPU: rond de 70-80 graden

Sander

[Voor 6% gewijzigd door Reaxer op 09-01-2012 18:34]

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:21
Wat heb je zelf gedaan om de performance te verbeteren?

Heb je drivers geupdate? Heb je gekeken of andere applicaties dwars liggen, denk aan Antivirus etc.
Heb je ook SP1 geinstalleerd en de laatste updates?

Graag iets meer informatie hierover.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Tjidory
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:15
Heb zelf een ouder systeem en had ook last van het slideshow effect.

Heb ingame "Shadows" uit gezet. en in de AMD catalyst control center triple buffering aan gezet.

Het heeft voor mij geholpen in ieder geval.

• Reaxer
ik had eerst de 11.11 drivers en heb eergister naar de 12.1 preview drivers gepatched. ik merkte hier helemaal geen verschil van

en ja ik heb SP1 en de laatste updates (64 bit windows trouwens)

ook heb ik alle settings op zijn laagst staan in het spel, en verder niks veranderd in catalyst control center.
ik zal dat triple buffering is proberen en ook even checken of het aan een ander programma ligt.
alvast bedankt voor de info :)

• Wylana
Reaxer schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:40:
ik had eerst de 11.11 drivers en heb eergister naar de 12.1 preview drivers gepatched. ik merkte hier helemaal geen verschil van

en ja ik heb SP1 en de laatste updates (64 bit windows trouwens)

ook heb ik alle settings op zijn laagst staan in het spel, en verder niks veranderd in catalyst control center.
ik zal dat triple buffering is proberen en ook even checken of het aan een ander programma ligt.
alvast bedankt voor de info :)
Vergeet je Chipset, geluid en netwerk drivers niet.!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 15:48
Reaxer schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:32:
[...]
Wat ik merk is dat mijn CPUgebruik wel op 100% zit maar mijn GPU maar rond de 30% zit
heeft iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren?

EDIT: ook heb ik gekeken naar de temperaturen van mijn CPU en GPU
CPU: max 60 graden
GPU: rond de 70-80 graden
[...]
Knap, Quad core @ 100%. Waar gaat dat dan naartoe? Welk process. Gebruikt SW:TOR 100% CPU of is er toevallig een antivirusprogramma op de achtergrond een rondje aan het scannen geslagen op de harde schijf?

Zou even uitsluiten dat het spel 100% gebruikt of dat er een ander process doorheen zit te fietsen. In dat geval, process nek omdraaien, nog een keer kijken of je Framerate drops hebt.

edit:
Uit ervaring: Heb zelf soortgelijke issues ervaren, niet eens met 100% CPU load, maar wel iets dat disk activiteit creeerde. Zorgde ook voor behoorlijke FPS drops. (was google desktop uit m'n hoofd. Beta release dat niet helemaal begreep dat gamen != idle PC was en dus vrolijk m'n hard disk aan het indexen was)

[Voor 17% gewijzigd door LinuX-TUX op 10-01-2012 16:34]

• Reaxer
Vergeet je Chipset, geluid en netwerk drivers niet.!
Erm hoe zou ik die dan kunnen vinden?

• Wylana
Reaxer schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:27:
[...]

Erm hoe zou ik die dan kunnen vinden?
Als je het type moederbord weet dan kan je het daar achterhalen.
Maar aangezien je een Intel processor hebt, mag je aannemen dat je een intel MB hebt. Je kan de automatische scan doen op http://www.intel.com/p/en...=gg_support-NL+autodetect om zo je chipset drivers te controleren of ze up2date zijn.

Je geluid kan je downloaden van de site van fabrikant. Als dit onboard is, dan moet je even in het boekje kijken van je moederbord van welke fabrikant dit is.

Zelfde geldt voor je netwerkkaart, maar mogelijk dat deze ook via de autodetect van intel wordt herkent.

• Reaxer
Sorry voor de late reactie maar ik heb het een beetje druk met toetsweek enz

dat autodetect werkt bij mij niet :/
ik krijg bij bijvoorbeeld Intel Chipset Software Installation Utility (Chipset INF) de message: This device is unknown or unsupported. Please contact the manufacturer for possible updates. More information>>

Ik kan dan op dat more information klikken en dan kan ik naar de acer support page, ik ga dan naar de drivers van mijn pc (Acer Aspire M3641) maar ik heb er een andere vidkaart in gezet. als driver krijg ik dan alleen de audiodriver maar die is van de datum: 2009/09/29.

verder staat er alleen nog een bios.

ik zal als ik wat meer tijd heb even kijken in het boekje voor de chipset en netwerkkaart.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee