Een nieuwe router aan de oude verbinden

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerdbaltjes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-11-2025
Hallo allemaal,

Ik heb van tele2 een enorm trage router gehad (van davolink) en kreeg laatst een code voor een gratis online product. Ik heb een nieuwe router van Konig genomen, CMP-WNROUT40, een 300 mbps router.
Nu is het geloof ik de bedoeling dat de router-functie van de trage router word uitgeschakeld(die moet namelijk nog wel gebruikt worden voor tv/telefoon), en dan de twee routers verbinden zodat de Konig de routerfunctie overneemt, aldus een vriend van mij.
Ik heb hier echt 0,0 verstand van, hulp graag :).

Alvast bedankt,
Sjoerd

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Sjoerdbaltjes schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:31:
Ik heb hier echt 0,0 verstand van, hulp graag :).
Laat het die vriend voor je oplossen.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-02 12:15

Perkouw

Moderator General Chat
webfreakz.nl schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:44:
[...]

Laat het die vriend voor je oplossen.
+1

@Sjoerdbaltjes
Wat heb je zelf al ondernomen om het probleem op te lossen ?

Lees voortaan a.u.b. eerst de algemene regels voordat je een topic opent, dit is namelijk niet de bedoeling.

[ Voor 29% gewijzigd door Perkouw op 09-01-2012 18:46 ]

• Sjoerdbaltjes
Pardon, ik heb zelf de ADSL kabel in de nieuwe gestopt (dit was dus de bedoeling volgens die vriend), en vervolgens met de cd die bij de router zat, en vervolgens deed de tv het niet meer, en het internet ook niet...
Er zit verder geen instructieboekje bij de router ofzo, dus verder weet ik het ook niet meer.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Dat gaat dus niet werken.
Je davolink is namelijk niet alleen een router, maar ook je adsl modem.

Ga dus terug naar de begin situatie.
Vervolgens moet je tussen je davolink en je konig een utp kabel leggen.
De cd-rom kan je terugstoppen in de doos, want die heb je niet nodig.

In principe sluit steek je de utp kabel in de wanpoort van je konig, wil je echter poorten openzetten dan is het handig je konig alleen als accesspoint in gebruikt te nemen (want anders moet je 2maal poortmappen). Maar dat lijkt me gezien je huidige kennis net even een stap te ver. Dus gewoon in de wanpoort (zoals hieronder ook gezegd wordt).

[ Voor 48% gewijzigd door job op 09-01-2012 19:52 ]

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

1 ---> De modem van Davolink
2 ---> Je nieuwe apparaat

Laat 1 staan zoals het nu is. Stop een kabel in ethernet poort 1 van 1, en aan de andere kant in de WAN poort van 2. Nu hebben ze beide internet. Wifi op 2 configureren en uit zetten op 1, en je bent klaar. Als je in de buurt woont wil ik het ook wel voor je komen doen? Dm maar

• Sjoerdbaltjes
Haha ik denk van niet Beatboxx, Beverwijk :'P. In ieder geval bedankt allebei, ik ga het zo proberen :).

Edit: Ik heb op dit moment geen kabels over, dus morgen maar even een korte halen voor tussen de twee apparaten.
Ik laat wel weten of het gelukt is en dan kan de topic gesloten worden.

[ Voor 47% gewijzigd door Sjoerdbaltjes op 09-01-2012 20:10 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:56
Pak dan wel de juiste LAN poort op de Davolink.
Lan 1 & 2 zijn uitsluitend bedoeld voor de tv decoder.
Je moet dus 3 of 4 hebben om je nieuwe router aan te sluiten.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beatboxx schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:47:
1 ---> De modem van Davolink
2 ---> Je nieuwe apparaat

Laat 1 staan zoals het nu is. Stop een kabel in ethernet poort 1 van 1, en aan de andere kant in de WAN poort van 2. Nu hebben ze beide internet. Wifi op 2 configureren en uit zetten op 1, en je bent klaar. Als je in de buurt woont wil ik het ook wel voor je komen doen? Dm maar
Nog niet helemaal. De oude router moet eigenlijk omgezet worden naar bridge mode. Anders zit je nog steeds met die oude trage router ertussen.

In principe zou je ook de helpdesk van je provider (welke je de trage router heeft geleverd) kunnen bellen met de vraag of ze de router om kunnen zetten naar bridge mode. (alleen modem). Dan kan je de nieuwe router aansluiten en ben je in weze klaar.

• cornfed99111
Hoe moet hij nog bellen en tv kijken als de router in bridge modus zit?

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 10-01-2012 12:11 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

cornfed99111 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:11:
Hoe moet hij nog bellen en tv kijken als de router in bridge modus zit?
Meestal zijn dat soort zaken los van de router zelf. Maar daar kan de provider hem het best over inlichten. Ik heb namelijk geen idee welk type davolink hij heeft, en of dat ding uberhaupt alleen als modem kan fungeren.

• cornfed99111
Ik ken geen enkele modem met router die in bridge wel telefonie en tv kan leveren.
De Davolink kan dat sowieso al niet. Voor de decoder(s) moet een vlan worden opgezet.

Je hebt maar twee methodes om een extra router aan te sluiten.
Of je sluit de extra routers aan als router (met apart subnet) of je maakt er een switch/access point van.
Beide methodes bieden elk hun specifieke voordelen en nadelen.
Pagina: 1