Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310177

Topicstarter
Als ik vanuit een BOSE 321 met een scartkabel naar een "SCART NAAR HDMI OMVORMER" ga, is dit ook te merken aan het beeldkwaliteit?

dit zijn de kenmerken van een hdmi kastje:

SCART naar HDMI omvormer,
Ingang:
- SCART female,
Uitgang:
- HDMI female,
- 3.5mm jack female,
Ingebouwde versterkerfunctie,
Ondersteunt: HDCP,
Maximale Video Resolutie: 1080p

groeten sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het signaal op de scart kabel is analoog en heeft een beperkte resolutie. Verwacht dus geen HD beeldkwaliteit. En wat sluit je aan op de BOSE 321?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Lijkt me niet echt een beeldverbeteraar, gewoon een omvormer zodat je een SCART signaal op een hdmi tv kunt zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mr_gadget schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:30:
Het signaal op de scart kabel is analoog en heeft een beperkte resolutie. Verwacht dus geen HD beeldkwaliteit. En wat sluit je aan op de BOSE 321?
Hier kijk ik zo nu en dan wel eens een muziek dvdtje op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 00:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

De moeite niet waard. Als je nog een SCART ingang over hebt, die gewoon gebruiken (een TV doet namelijk precies hetzelfde, maar dan beter ;)).
Als je SCART tekort komt kun je beter gewoon een BluRay speler kopen (optisch op de Bose aansluiten), zal niet zoveel schelen in prijs en dan heb je gelijk echt 1080p.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Beter pak je een scart->scart kabel als dat kan
Als dat niet lukt een scart->component kabel...vrijwel iedere lcd/plasma heeft zo'n ingang.

Die hdmi converter lijkt mij eerder signaal kwaliteit te kosten dan te behouden (beter dan het source signaal wordt het natuurlijk noot ;) )

Misschien nog de beste tip...verkoop de 321 module los, en schaf een hdmi 321 module aan.
volgens mij ondersteunen die ook 1080p (hd-dvd)

-edit- Jolly_Jumper heeft gelijk.

hd-dvd is inderdaad maximaal 1080i,

[ Voor 8% gewijzigd door Turbo-Puppy op 09-01-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:47
Turbo-Puppy schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:11:
Misschien nog de beste tip...verkoop de 321 module los, en schaf een hdmi 321 module aan.
Lol..hd-dvd. Het enige wat dat ding doet is dvd's upscalen en met 1080p weergeven. Ziet er misschien iets mooier uit, maar je hoeft er geen wonderen van te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

hd-dvd is inderdaad maximaal 1080i,[/i]
:? HD-DVD is gewoon 1080p, maar dat is niet wat de Bose 3-2-1 met hdmi-aansluiting doet. Daar zit gewoon een DVD-speler in, geen HD-DVD-speler (overigens ook een dood formaat nu Bluray de standaard is). En ja, die kan hij upscalen naar 1080p, maar dat kun je vast net zo goed door je 1080p-televisie laten doen :Y)

Als je nog een scart-ingang over hebt op je tv zou je die kunnen gebruiken, anders zou ik nog eerder een scart-splitter gebruiken dan deze wat ranzige oplossing.

[ Voor 25% gewijzigd door Grrrrrene op 09-01-2012 22:59 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beter pak je een scart->scart kabel als dat kan
Als dat niet lukt een scart->component kabel...vrijwel iedere lcd/plasma heeft zo'n ingang.

Die hdmi converter lijkt mij eerder signaal kwaliteit te kosten dan te behouden (beter dan het source signaal wordt het natuurlijk noot ;) )

-edit- Jolly_Jumper heeft gelijk.

hd-dvd is inderdaad maximaal 1080i,
Ja dat probeer ik maar probeer eens iemand te vinden die alleen de 321 module wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 00:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zonde van het geld, die speelt ook alleen DVD af. Koop een simpele BluRay speler en gebruik de Bose waar het voor bedoeld is: geluid.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1