[HUMAX] Externe HDD icm. Humax

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Hallo

We hebben al een tijdje een Humax iHDR 5200C met de mogelijkheid om een USB-opslagapparaat aan te koppelen. Ik heb het volgende tot mijn beschikking:
  • Een PC met films (in een soort uitgepakt ISO formaat)
  • AVS Video Converter 8
  • Een externe harde schijf - wil ik aanschaffen als ik weet of het gaat werken
  • De bovengenoemde Humax iHDR 5200C met 100GB free space
  • Eventuele andere dingen...
Nu zou ik graag willen bereiken dat ik films in .MOV of een ander formaat kan afspelen op de Humax. Ik heb na enkele uitgebreide zoektochten nog níks gevonden over ondersteunde formaten of opslagapparaten. Maar ik vroeg me af of er hier een ervaringsdeskundige zit. Wat ik namelijk wil:
  • Op de Humax films afspelen - ze staan in een soort uitgepakt .ISO formaat, maar die kan ik converteren met AVS Video Converter
  • De inmiddels geformatteerde externe harde schijf weer aan mijn computer koppelen om er opnieuw films op te kunnen zetten, en die vervolgens weer zonder opnieuw formatteren weer op de Humax aansluiten om de films af te spelen. Als we dat hebben bereikt kunnen we dat uiteraard herhalen.
Ik zou jullie heel erg dankbaar zijn als jullie me verder konden helpen,
Nino van den Bosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Een externe harddisk kun je laten werken op ext3 formaat, verder weet ik niet of je er films op kunt zetten... (ervaring met een 5050c)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Tja, dat ext 3 formaat is volgens mij het probleem nu. Ik probeer nu Linux te installeren op de gewenste computer en kijken of het dan lukt. Bedankt, in elk geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Sorry voor het tweede bericht, maar bij het proberen te creëren van een tweede partitie loop ik vast. Ik heb nu ongeveer 50GB niet toegewezen, maar bij het creëren van deze tweede partitie geeft hij aan dat er geen MBR-slots meer zijn. Via Google vond ik dat er teveel partities al bestaan. Dat kan kloppen want de indeling van de Harde schijf is als volgt:
- SYSTEM (199 MB; NTFS)
- C: (234,43 GB; NTFS)
- Niet toegewezen (49,92 GB)
- RECOVERY D: (13,44 GB; NTFS)
- HP_TOOLS (103MB; FAT32)

Het zou toch raar zijn, kon ik nu geen partities meer maken? Daar lijkt het nu dus wel op.
Als iemand een oplossing zou weten, ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 14:22
Er staan al vier partities op. In het master boot record (MBR) is plaats voor de gegevens van vier partities, dus als alle vier partities primair zijn, is de MBR inderdaad vol.
Je kunt een andere partitie verwijderen, b.v. de laatste, daarvan kun je de inhoud snel ergens anders parkeren, dan kun je de niet toegewezen ruimte gebruiken. Als de Humax met logische partities kan omgaan, maak dan een uitgebreide partitie, en zet daar HP_TOOLS en een partitie in ext3-formaat als logische partities in.