Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 19:39
Beste Tweakers,

Sinds enkele maanden merk ik dat wanneer ik Windows Live Messenger gebruik in combinatie met een videogesprek dat mijn CPU load enorme pieken vertoond. Gevolg is dat een simpel youtube filmpje ernaast er dan voor zorgt dat mijn CPU op 100% zit en dan het systeem gewoon enorm traag reageert.

Ik heb het forum reeds doorzocht maar ik kon nergens iets vinden wat over dit onderwerp ging.
Ik heb ook geprobeerd om msnmsgr.exe een lage prioriteit te geven, dit doet echter niets af aan de load die msnmsgr.exe met zich meebrengt. Toen ik de affiniteit instelde om slechts 1 core te belasten sprong het proces terug naar 49%, waardoor msn zelf traag gaat reageren maar de rest van mijn systeem blijft het in ieder geval doen.

Als ik mijn eigen video pauzeer doet dit niets af aan het probleem: MSN blijft mijn CPU opeten en de rest van de processen kunnen hun werk niet kwijt waardoor mijn systeem traag blíjft.

Systeem specificaties:
CPU: Intel Pentium Dual-Core T4500 @ 2,3GHz
RAM: 3GB DDR3
GPU: nVidia GeForce GT320M 1GB

Heeft een van jullie een idee wat er aan de hand kan zijn en wat een eventuele oplossing voor dit probleem zou zijn? Het kan toch niet zijn dat een simpel video gesprekje mijn cpu in deze mate bezet...
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zou bijna zeggen: die hele zooi de-installeren (weet niet of je ook nog Live Gallery etc allemaal erbij hebt) als dat kan. Eventueel van te voren even lezen/kijken of je ergens backups van moet maken. Daarna opnieuw installeren.

Dat die exe zo'n hoge load heeft, zegt nog verder niks; misschien dat je met ProcessExplorer beter inzichtelijk krijgt welke proces/child voor deze load zorgt. Ik durf bijna te zeggen dat het aan codecs ligt maar zonder verdere/diepgaande informatie blijft het voor allemaal gissen :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 19:39
Ik heb die ProcessExplorer die je noemde gedownload en nu ik de processen monitor blijft msnmsgr.exe tijdens een videogesprek steken op een zielige ±35%. Ik snap er niets meer van, hoe kan het nu ineens dat msn nu de helft van de resources gebruikt die het eerst nodig had?

[edit]
Heb nu mijn oude laptop erbij genomen om een videogesprek te krijgen. Ik blijf het triest vinden om aan te zien dat deze brakke T2390 van 1.8GHz MSN op 18% kan houden en dat msn mijn eigen T4500 van 2.3GHz in zijn eentje half kan opslurpen :/

[ Voor 31% gewijzigd door Nieknikey op 09-01-2012 18:58 ]