Unmanaged vs. Managed switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisik
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
(overleden)
Hallo Heren/Dames

Heb paar dagen terug NAS samengesteld met de tips van paar tweakers.
Configuratie Pc: Klik

Nou ging ik even kijken wat mijn snelheid was draadloos, ik kopieerde een full hd bestand en snelheid kwam niet hoger dan 900kb/ps. Dat is natuurlijk om te huilen ;(

Avond erna meteen 40 meter CAT6A kabels besteld, samen met nog wat verloop stukjes.
Namelijk deze: RJ45 CAT6a Flat Ethernet Patch Network Lan Cable 20M

Nu heb ik even mijn situatie thuis in paint uitgetekend.
Klik

(Gigabit Wifi N kan je vervangen voor een Gigabit switch. Switch zal ik 2x kopen, heb nog 4 Acces point liggen en nog 100MB Switch, dan gooi ik op elke verdieping een switch + Acces Point)

Nu zoek ik enkel nog een Gigabit switch. Nu kwam ik verschillende tegen en 2 heb ik gevonden die vrij goedkoop zijn en toch nog degelijk.
Unmanaged: pricewatch: TP-Link TL-SG1005D
Managed: pricewatch: Netgear Prosafe Plus GS105E 5-Poort Gigabit Switch
Verschil is toch al gauw 20 euro. En ik vroeg mij af, ga ik het verschil merken?

Dat ik bij de managed versie wat meer dingen kan instellen, is leuk maar echt gebruiken zal ik niet het niet.

Is het die 20 euro echt waard, of denken jullie dat ik met die switch van 15 euro ook nog makkelijk uit de voeten kan om laten we zeggen tegelijkertijd 2x full hd bestanden te kopiëren naar de server.

Alvast bedankt!
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

In performance maakt het niet uit, maar voor de 20 euro zou ik voor de netgear gaan. Betrouwbaarder merk enzo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisik
  • Niet online
(overleden)
CyBeR schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:01:
In performance maakt het niet uit, maar voor de 20 euro zou ik voor de netgear gaan. Betrouwbaarder merk enzo.
Ja maar om 2x 20 euro extra uit te geven voor een betrouwbaar merk die enkel in de kast staat, vind ik iets teveel.

Deel je mening hoor, vind zelf Netgear ook beter maar als ik het in performance niet ga merken ga ik liever voor de unmanaged switch die slechts 15 euro is.

Thanks iig!

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisik op 09-01-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Die conclusie is snel gemaakt. :P Nou zal ik vertellen dat ik een GS108 heb gehad, die om de zoveel tijd crashte. Nu ligt hier de 8-poorts variant van de TP-Link, en daarmee heb ik werkelijk 0 problemen.

Dit niet in het achterhoofd hebbende: Geen management nodig, dan ook geen geld daar aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-05 08:51

Perkouw

Moderator General Chat
Die TP-Link TL-SG1005D kan je anders altijd nog managed maken :+ -> klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisik
  • Niet online
(overleden)
Saturnus schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:05:
[...]

Die conclusie is snel gemaakt. :P Nou zal ik vertellen dat ik een GS108 heb gehad, die om de zoveel tijd crashte. Nu ligt hier de 8-poorts variant van de TP-Link, en daarmee heb ik werkelijk 0 problemen.

Dit niet in het achterhoofd hebbende: Geen management nodig, dan ook geen geld daar aan uitgeven.
Check, we gaan voor die TP-Link, danku!
Perkouw schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:09:
Die TP-Link TL-SG1005D kan je anders altijd nog managed maken :+ -> klik
Die post heb ik inderdaad al gezien bij een review van het product, helaas reikt mijn elektrotechnische kennis niet zover :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Ik heb thuis 2 van die TP-Link 5 poorts Gigabit ethernet switches (een beneden, een boven) en CAT-5e bekabeling. Van de ene naar de andere PC via twee switches kopieer ik grote bestanden met snelheden rond 80MByte/sec, waarbij ik vermoed dat de hard disks hier de bottleneck zijn.

Die 20,- voor de Netgear moet je alleen uitgeven als je van plan bent de managed functies te gebruiken, anders is mijn advies die TP-Links te kopen.

PS> De TP-Links verbruiken ook erg weinig energie (max 6 Watt onder load). Let daar ook op. Elke Watt kost je tot 2,50 Euro per jaar (bij 24/7 online). Als je de switches 5 jaar wil gebruiken kost een verschil van 2 Watt per switch je 50 Euro extra,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Saturnus schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:05:
[...]

Ah, ja precies een enkel geval van falen maakt meteen het hele merk kut ;) Ik heb meer slechte ervaringen met die goedkope chinese shit dan met Netgear (waar ik eigenlijk geen slechte ervaringen mee kan bedenken.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisik
  • Niet online
(overleden)
er1c schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:33:
[...]

Ik heb thuis 2 van die TP-Link 5 poorts Gigabit ethernet switches (een beneden, een boven) en CAT-5e bekabeling. Van de ene naar de andere PC via twee switches kopieer ik grote bestanden met snelheden rond 80MByte/sec, waarbij ik vermoed dat de hard disks hier de bottleneck zijn.

Die 20,- voor de Netgear moet je alleen uitgeven als je van plan bent de managed functies te gebruiken, anders is mijn advies die TP-Links te kopen.

PS> De TP-Links verbruiken ook erg weinig energie (max 6 Watt onder load). Let daar ook op. Elke Watt kost je tot 2,50 Euro per jaar (bij 24/7 online). Als je de switches 5 jaar wil gebruiken kost een verschil van 2 Watt per switch je 50 Euro extra,
Ah nice, snelheden kon ik niet echt vinden! Zodra de bekabeling ligt ga ik de TP-Links bestellen samen met de NAS spullen. Danku!
Pagina: 1