Toon posts:

Goede cooler voor 2500K I5

Pagina: 1
Acties:
  • 735 views

Verwijderd

Topicstarter
Sup peepz

Ik zoek dus een goede cooler om de 2500K Te clocken naar 4,3~4,7 GHZ.
Buget Zo Rond de 50 Euro of minder

Thx

Damn ik zie net dat het in wrong topix is :S kan iemand dit verplaatsen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 16:46 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

Zelf al gezogd?
Ik heb eerder iemand peepz horen zeggen en die heeft er zelf niks voor gedaan :)

Stel je vraag eens aan google.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

Perkouw

Moderator General Chat
Lees voortaan a.u.b. eerst even de algemene regels door voordat je een topic opent.

Voor nu heb ik een google link voor jou, klik.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://twk.rs/c7E/gA
keuze genoeg, veel zelfs met reviews erbij

Verwijderd

Topicstarter
Ofc heb ik zelf gezocht maar door het gigantische aanbod zie ik door de bomen het bos niet echt meer...
Waar mijn oog atm op licht is de Thermaltake P0540 ISGC-400 Iemand ervaring met deze ?

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Maak dan een top 3 bijvoorbeeld, geef aan waarom je twijfelt tussen die 3 etc.
Op die manier kunnen mensen je hier ook beter helpen een gedegen oplossing te vinden voor je probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Perkouw schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:04:
Maak dan een top 3 bijvoorbeeld, geef aan waarom je twijfelt tussen die 3 etc.
Op die manier kunnen mensen je hier ook beter helpen een gedegen oplossing te vinden voor je probleem.
Zal 't eens probere thx

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En tik de naam van de koeler + review eens in google en kijk wat je vind. Er is genoeg te vinden. Zo niet, dan heeft waarschijnlijk niemand het ding, of niemand vond het de moeite waard om die info te delen.

Verwijderd

Topicstarter
1.Thermaltake P0540 ISGC-400
2.Zalman CNPS9900A LED
3.Deepcool FIEND SHARK'

Als iemand opeens een inginieuse cooler voor rond de €50 heeft kan dat ook

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:07:
1.Thermaltake P0540 ISGC-400
2.Zalman CNPS9900A LED
3.Deepcool FIEND SHARK'

Als iemand opeens een inginieuse cooler voor rond de €50 heeft kan dat ook
Goed je hebt nu een top 3, maar ik vroeg ook om argumentatie m.b.t. je keuzes. :X

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
reviews: Vier high-end koelers op de pijnbank

Dat lijkt me duidelijk: Scythe Mugen 2

[ Voor 28% gewijzigd door warp op 09-01-2012 17:18 ]

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-01 16:35

yzx

Zijn EOL en de Mugen 3 is niet zo goed, Zalman performa is ook ne goede koeler

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
yzx schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:53:
[...]

Zijn EOL en de Mugen 3 is niet zo goed, Zalman performa is ook ne goede koeler
Is anders nog prima leverbaar hoor ;) -> pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B jaja zolang de voorraad strekt

[ Voor 11% gewijzigd door Perkouw op 09-01-2012 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is de Scythe Mugen 2 Rev. B Beter dan de coolers in mijn top 3?

(1.Thermaltake P0540 ISGC-400
2.Zalman CNPS9900A LED
3.Deepcool FIEND SHARK')

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Zoals ik je al meerdere malen probeer duidelijk te maken, zoek op internet naar reviews en vergelijkingsmateriaal. TERW_DAN heeft dit tevens ook als advies gegeven.

Het is hier geen helpdesk en we verwachten dan ook wat eigen initiatief, voor de goede orde nogmaals de algemene regels.

[ Voor 39% gewijzigd door Perkouw op 09-01-2012 17:59 ]

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-01 16:35

yzx

Perkouw schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:53:
[...]

Is anders nog prima leverbaar hoor ;) -> pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B jaja zolang de voorraad strekt
vorige week was het weer bijna onmogelijk om ze vast te krijgen 8)7 mja zolang de voorraad strekt , produceren doen ze ze niet meer

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Fordox

Fordox

00101010

de mugen 2 heeft zijn laatste delevery gehad. hij is EoL in de fabriek, niet in de webshops.

de mugen 2 is de beste met prijs/kwaliteit verhouding, maar deze kost natuurlijk maar ongeveer 35-40 euro.

ik heb zelf een spire thermax eclipse 2. maakt een klere herrie maar hij doet het heel goed :)
de fans draaien trouwens ook muisstil op 5 volt met voldoende airflow.

Over je lijst:
de eerste koeler heeft zijn kosten omdat deze low profile is. zoek naar een tower koeler.
de 2e koeler is een goede, had ik eerst ook in overweging. beste keus in je lijst.
de 3e koeler is niet eens bekend in de pricewatch dus ik verwacht niet dat deze het zo geweldig doet/ergens haalbaar is.

enige andere die ook nog leuk kunnen zijn:

scythe mine 2
spire gemini
thermalright venomous x
zalman cnps 11x extreme
prolimatech megahelms
be quiet dark rock advance

EDIT:
lees mijn edits :)

[ Voor 49% gewijzigd door Fordox op 09-01-2012 18:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Perkouw schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:57:
Zoals ik je al meerdere malen probeer duidelijk te maken, zoek op internet naar reviews en vergelijkingsmateriaal. TERW_DAN heeft dit tevens ook als advies gegeven.

Het is hier geen helpdesk en we verwachten dan ook wat eigen initiatief, voor de goede orde nogmaals de algemene regels.
Waar is een forum anders voor :P ( Mensen helpen dus )

Maar Goed weer OT : Aangezien de muchen niet meer geproduceerd wordt is dit niet echt een optie ( Over een maand ga ik pas de cpu etc aanschaffen .) Dus Ff paar argumenten voor de coolers:

1.Thermaltake P0540 ISGC-400 : volgens alternate maar 16 DB geluidsproductie en er zijn redelijke reviews over geschreven.
2.Zalman CNPS9900A LED :Super degelijk (goede materials etc ) En Wss beter koeling dan de Thermaltake
3.Deepcool FIEND SHARK':Mooi uiterlijk en de koeling zit denk ik tussen de Thermaltake en de zalman in , en weer is hier gebruik gemaakt van super degelijk materiaal Maar het merk deepcool is een beetje het ''cheapy-cheapy merk'' vergeleken met bv,Noctua

• Fordox

Fordox

00101010

daar raak je denk ik een gevoelige snaar op het GoT :P

deze forum is wel wat anders dan andere fora... staat zelfs op wikipedia Wikipedia: Tweakers.net
It has a fairly strong moderation policy, especially when compared to other online discussion forums. Users of the forum are strongly urged to read the FAQ and to have invested a fair amount of his/her own time into finding an answer, either on GoT using the search tools, or anywhere else on the internet, before asking a question

[ Voor 60% gewijzigd door Fordox op 09-01-2012 18:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fordox schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:58:
de mugen 2 heeft zijn laatste delevery gehad. hij is EoL in de fabriek, niet in de webshops.

de mugen 2 is de beste met prijs/kwaliteit verhouding, maar deze kost natuurlijk maar ongeveer 35-40 euro.

ik heb zelf een spire thermax eclipse 2. maakt een klere herrie maar hij doet het heel goed :)
de fans draaien trouwens ook muisstil op 5 volt met voldoende airflow.

Over je lijst:
de eerste koeler heeft zijn kosten omdat deze low profile is. zoek naar een tower koeler.
de 2e koeler is een goede, had ik eerst ook in overweging. beste keus in je lijst.
de 3e koeler is niet eens bekend in de pricewatch dus ik verwacht niet dat deze het zo geweldig doet/ergens haalbaar is.

enige andere die ook nog leuk kunnen zijn:

scythe mine 2
spire gemini
thermalright venomous x
zalman cnps 11x extreme
prolimatech megahelms
be quiet dark rock advance

EDIT:
lees mijn edits :)
http://www.alternate.nl/h...E&l1=Koeling&l2=Processor

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:29

RyuuPro

That Damn Fly

Fordox schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:08:
[...]

daar raak je denk ik een gevoelige snaar op het GoT :P

deze forum is wel wat anders dan andere fora...
Jup, laat de HK het maar niet horen.

OT:
Mugen 2 Rev B is en blijft gewoon de beste prijs/kwaliteit voor <50 euro, dus geluk hebben dat die dan nog leverbaar is.

O en uit de BBG:
Er waren geruchten dat de populaire Scythe Mugen 2 end-of-life zou zijn verklaard. De processorkoeler is echter al maanden goed leverbaar en waarom zouden we er geen gebruik van maken zolang het nog kan!

[ Voor 23% gewijzigd door RyuuPro op 09-01-2012 18:12 ]

Kaze Ni Nare

Verwijderd

Topicstarter
RyuuPro schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:09:
[...]

Jup, laat de HK het maar niet horen.

OT:
Mugen 2 Rev B is en blijft gewoon de beste prijs/kwaliteit voor <50 euro, dus geluk hebben dat die dan nog leverbaar is.
Ok Dus De lijst is nu aangepast tot

1, De Mugen (Mocht ie nog leverbaar zijn )
2, De zalman

Buiten beschouwing tot er iemand die hier iets van weet de Shark

• Fordox

Fordox

00101010

i stand corrected :)
ziet er nog steeds niet veel belovend uit. de fan bedenkt niet eens het hele blok.

@mr. tech
heb je al gekeken naar mijn lijst? er zijn wel beteren dan de mugen en de zalman voor 50 euro ;)
gebruik trouwens de pricewatch. alternate is duur, ik bestel het meeste bij azerty.

[ Voor 22% gewijzigd door Fordox op 09-01-2012 18:13 ]

• RyuuPro

RyuuPro

That Damn Fly

Fordox schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:12:
[...]

i stand corrected :)
ziet er nog steeds niet veel belovend uit. de fan bedenkt niet eens het hele blok.
En het feit dat alle andere DeepCool's <17,50 euro kosten doet de kwaliteitsverwachting ook niet goed.

TechRadar:
Unfortunately though, when it comes to its performance, it doesn't quite live up to that billing.
It has to be said that given its size we were hoping for more from the Fiend Shark, yes it's quiet at stock speeds but then if you want a quiet cooler there are plenty around for a lot less money.

[ Voor 33% gewijzigd door RyuuPro op 09-01-2012 18:16 ]

Kaze Ni Nare

• Fordox

Fordox

00101010

RyuuPro schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:14:
[...]

En het feit dat alle andere DeepCool's <17,50 euro kosten doet de kwaliteitsverwachting ook niet goed.
+1
dacia heeft ook geen snelle auto's :P

Verwijderd

Topicstarter
RyuuPro schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:14:
[...]

TechRadar:

[...]
Daarom :P Dus voor de de zalman of indien leverbaar de mugen thx guys deze kan zo goed als dicht of iemand moet op de valreep nog een beter cooler hebben..

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:18:
[...]

Daarom :P Dus voor de de zalman of indien leverbaar de mugen thx guys deze kan zo goed als dicht of iemand moet op de valreep nog een beter cooler hebben..
nog een keer, heb jij mijn lijst wel gezien? :P
de be quiet, zalman 11x extreme en de megahelms zijn beter dan de oude zalman en mugen.

Verwijderd

Topicstarter
Fordox schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:21:
[...]

nog een keer, heb jij mijn lijst wel gezien? :P
de be quiet, zalman 11x extreme en de megahelms zijn beter dan de oude zalman en mugen.
Ow over het hoofd gezien dan :P ff naar kijken.

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Dit topic is in het verkeerde subforum geplaatst, volgende keer in koelen en overklooken aub.
OT:
Ik zou ook gewoon voor de Mugen gaan, probeer hem nognte krijgen voordat ze op zijn.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

• RyuuPro

RyuuPro

That Damn Fly

Fordox schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:21:
[...]nog een keer, heb jij mijn lijst wel gezien? :P
Ze zijn alledrie 20 euro duurder en:
- de be quiet dark rock advance heeft geen betere prijs/kwaliteit dan de mugen.
- de Megahalems is qua prestatie gelijk aan de Mugen (maar die dus wel 20 euro goedkoper).
- over de Zalman kan ik geen comparison vinden.

edit:
De Zalman is slechter dan de Mugen 3 en aangezien de Mugen 2 nog steeds beter dan die is, is die dus ook beter dan de Zalman.
reviews: Drie cpu-koelers voor hete vuren

[ Voor 20% gewijzigd door RyuuPro op 09-01-2012 18:35 ]

Kaze Ni Nare

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Doe eens wat meer moeite & neem de kritiek uit je vorige topic mee voordat je weer gaat posten..

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk is de Mugen 2 het best erg spijtig dat ik nu nog geen onderderlen ga bestellen i.v.m. wat privé questies.

• Fordox

Fordox

00101010

RyuuPro schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:32:
[...]

Ze zijn alledrie 20 euro duurder en:
- de be quiet dark rock advance heeft geen betere prijs/kwaliteit dan de mugen.
- de Megahalems is qua prestatie gelijk aan de Mugen (maar die dus wel 20 euro goedkoper).
- over de Zalman kan ik geen comparison vinden.
hou er rekening mee dat de megahelms passief is. met ventilator presteerd deze dus een heel stuk beter. en er zijn 2 versies van http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=megahelms

de prijs kwaliteit van een mugen is ook beter dan custom waterkoeling. maar als je het geld ervoor hebt kun je dat al opzij schuiven.

verder is er 1 die ik ook over het hoofd heb gezien, maar ook 65 euro is. maar de meeste vinden dit de beste luchtkoeler (zonder de closed loops als de h100) : de noctua nh-d14.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:00

OMD

Ik heb zelf de D14 van Noctua.

Je moet wel opletten dat je case groot genoeg is voor dit monsterlijke monster ding.
Koelprestaties zijn uitmuntend al ontloopt het niet zoveel met de Mugen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:06:
Dat ligt wel even wat genuanceerder. Uit je topic blijkt in ieder geval niet dat je bekend bent met de regels zoals omschreven in Het algemeen beleid. Neem die dus eerst eens goed door alvorens een topic te openen. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze op slot.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.