Ik heb een ASP.Net webapplicatie waarbinnen documenten gegenereerd kunnen worden. Deze wil ik graag wegschrijven naar een netwerkshare op een fileserver. Ik heb hiervoor in IIS manager een virtuele directory aangemaakt (onder de webapplicatie):
+IIS Root
++ASP.NET APPLICATION
+++Virtuele directory naar share
De webapplicatie kan alleen schrijven naar een virtuele directory.
Ik heb een speciale domeingebruiker aangemaakt die schrijfrechten heeft op de share. In de instellingen van de virtuele directory gebruik ik deze specifieke gebruiker in het 'connect as' gedeelte. Als ik dit test zie ik dat de instellingen goed zijn, ik krijg twee groene vinkjes te zien. Als ik echter vanuit de webapplicatie probeer te schrijven naar de map krijg ik de foutmelding 'Access denied to path \\FILESERVER\SHARE'
De applicationpool van de applicatie draait onder de standaard gebruiker ApplicationPoolIdentity. Dat wil ik eigenlijk zo laten, ik wil liever niet de applictionpool laten draaien onder een domeinaccount.
Zie ik iets over het hoofd of gaat dit sowieso niet werken?
+IIS Root
++ASP.NET APPLICATION
+++Virtuele directory naar share
De webapplicatie kan alleen schrijven naar een virtuele directory.
Ik heb een speciale domeingebruiker aangemaakt die schrijfrechten heeft op de share. In de instellingen van de virtuele directory gebruik ik deze specifieke gebruiker in het 'connect as' gedeelte. Als ik dit test zie ik dat de instellingen goed zijn, ik krijg twee groene vinkjes te zien. Als ik echter vanuit de webapplicatie probeer te schrijven naar de map krijg ik de foutmelding 'Access denied to path \\FILESERVER\SHARE'
De applicationpool van de applicatie draait onder de standaard gebruiker ApplicationPoolIdentity. Dat wil ik eigenlijk zo laten, ik wil liever niet de applictionpool laten draaien onder een domeinaccount.
Zie ik iets over het hoofd of gaat dit sowieso niet werken?
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl