[IIS7] Schrijven naar een share via een virtuele directory

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb een ASP.Net webapplicatie waarbinnen documenten gegenereerd kunnen worden. Deze wil ik graag wegschrijven naar een netwerkshare op een fileserver. Ik heb hiervoor in IIS manager een virtuele directory aangemaakt (onder de webapplicatie):

+IIS Root
++ASP.NET APPLICATION
+++Virtuele directory naar share

De webapplicatie kan alleen schrijven naar een virtuele directory.

Ik heb een speciale domeingebruiker aangemaakt die schrijfrechten heeft op de share. In de instellingen van de virtuele directory gebruik ik deze specifieke gebruiker in het 'connect as' gedeelte. Als ik dit test zie ik dat de instellingen goed zijn, ik krijg twee groene vinkjes te zien. Als ik echter vanuit de webapplicatie probeer te schrijven naar de map krijg ik de foutmelding 'Access denied to path \\FILESERVER\SHARE'

De applicationpool van de applicatie draait onder de standaard gebruiker ApplicationPoolIdentity. Dat wil ik eigenlijk zo laten, ik wil liever niet de applictionpool laten draaien onder een domeinaccount.

Zie ik iets over het hoofd of gaat dit sowieso niet werken?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowel NTFS als Share permissions ingesteld voor de domeingebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Mag ApplicationPoolIdentity wel volgens NTFS een file op die share schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Ik heb zowel de NTFS als de Share permissions goed ingesteld.

ApplicationPoolIdentity mag niet schrijven, maar dat hoopte ik met deze opzet ook te vermijden. Bij de virtuele directory is een gebruiker opgegeven die mag schrijven, ik had verwacht dat met die user het bestand weggeschreven zou worden, maar dat lijkt dus niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 22:13
P_de_B schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:45:
ik had verwacht dat met die user het bestand weggeschreven zou worden, maar dat lijkt dus niet zo te zijn.
Process Monitor draaien dan weet je het zeker

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wanneer verwacht je exact dat de standaard iis user omswitched naar de user gedefinieerd in je virtual directory? En wat heb je daarvoor ingesteld?

Want momenteel mag je applicationpool user simpelweg niet schrijven naar dat pad, maar je domain user wel. Dus moet je ergens gaan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Gomez12 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:09:
Wanneer verwacht je exact dat de standaard iis user omswitched naar de user gedefinieerd in je virtual directory? En wat heb je daarvoor ingesteld?

Want momenteel mag je applicationpool user simpelweg niet schrijven naar dat pad, maar je domain user wel. Dus moet je ergens gaan switchen.
De virtuele map die naar de share wijst maakt gebruik van een domein user. Ik zou daarom verwachten dat ook in de context van deze user het bestand weggeschreven zou worden. Ik zal idd eens met process monitor aan de slag.

Pagina: 1