Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IE8] PopupsInNewWindow setting is niet te selecteren

Pagina: 1
Acties:

• Noeandee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-05 17:57
Hallo lieve tweakers,

Ik beheer enkele terminal servers, waarop IE8 is geinstalleerd. De terminal servers zijn Windows 2003 OS, die weer luisteren naar een Windows 2003 Domain Controller met GPO en kix loginscript.

Nu wil ik in IE8 voor alle domeingebruikers instellen, dat het standaardgedrag voor popups is, dat ze in een nieuw venster openen. Momenteel staat dit ingesteld, zodat nieuwe popups in een tabblad worden geopenend. Dit werkt echter voor sommige websites niet goed, want die crashen daarop.

Het gaat om de volgende optie: IE8 > Algemeen > Tabbladen > Instellingen voor het browsen met tabbladen > Het volgende doen als er een popup wordt gevonden > Pop-ups altijd in een nieuw venster openen.

Ik kan dit perfect als domeinadministrator aanpassen. Maar niet als domeingebruiker, IE8 onthoudt simpel die selectie niet. De rest van de opties in dit menu wel. Daarnaast heb ik ook geprobeerd dit in het register aan te passen. De waarde voor PopupsUseNewWindow = 1. Maar dit alles heeft totaal geen effect voor de domeingebruikers. Ik kan ook niets vinden in de GPO settings, ondanks dat ik wel inetres.adm heb geladen voor IE8 in de Group Policy.

Ik heb uitgebreid gezocht op google en op verschillende forums. Maar tot nu toe zonder enig resultaat.

Als iemand mij zou kunnen helpen, alvast heel erg bedankt! ;w

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc985339.aspx ?

Ook vertel je niet "welke" keys/settings je hebt aangepast in registers, GPO's, scripts etc. Zo dus zomaar kunnen dat je HKCU zit aan te passen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Noeandee
In het register heb ik het volgende aangepast:

HKLM > SOFTWARE > Microsoft > Internet Explorer > TabbedBrowsing > PopupsUseNewWindow = 1

Sterker nog, omdat ik aan mezelf ging twijfelen, heb ik dit voor een domeingebruiker aangepast, door die tijdelijk even domeinadministrator te maken. Daarna in HKCU voor die gebruiker de setting bekeken, en die stong al goed.. Het lijkt wel alsof IE8 zich niets van het register aantrekt in dit geval.

In het GPO kan ik geen setting vinden, voor voor het instellen hiervan. En ook wordt er geen kixscript toegepast hiervoor. Dus ik kan er niet helemaal bij, waarom dit niet correct werkt.

Even toevoeging: Ook bij HKEY_USERS van de betreffende test gebruiker zie ik de waarde voor PopupsUseNewWindow correct ingevuld staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Noeandee op 09-01-2012 16:46 ]

• Noeandee
Ik heb eindelijk de optie in het GPO gevonden en toegepast, maar ook deze werkt niet:

Gebruikersconfiguratie > Beheersjablonen > Internet Explorer > Het configureren van het browsen met tabbladen met pop-ups uitschakelen > Pop-ups gedwongen openen in een nieuw venster

Ik wordt beetje moe van deze irritante bug in IE8. Ik ben op zoek naar een fix, maar die kan ik nog niet vinden.