Beste mensen,
Ik loop tegen een raar probleempje aan.
Probleem:
Ik wil vanuit de database een menu laten zien, met multiple results. Dus main items en sub items. In MYSQL werkte dit helemaal naar behoren, maar in MS-SQL niet. Hij laat aleen van de laatste main result de sub result zien.
Ik snap dat jullie dit helemaal hoeven op te lossen voor mij, maar mischien zie ik iets over het hoofd wat jullie wel zien.
PHP code:
Output:
Zoals je kunt zien doet hij het alleen bij het menu van "Add", maar niet bij "account" en "summary".
Ik loop tegen een raar probleempje aan.
Probleem:
Ik wil vanuit de database een menu laten zien, met multiple results. Dus main items en sub items. In MYSQL werkte dit helemaal naar behoren, maar in MS-SQL niet. Hij laat aleen van de laatste main result de sub result zien.
Ik snap dat jullie dit helemaal hoeven op te lossen voor mij, maar mischien zie ik iets over het hoofd wat jullie wel zien.
PHP code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| $query_main = sqlsrv_query($sqlCon," SELECT * FROM pages WHERE rights = '1' AND type = '1' AND show = '1' "); echo"<ul>\n"; while($main = sqlsrv_fetch_object($query_main)) { echo"<li>".$main->link; if(!empty($main->submenu)) { echo"\n\t<ul>\n"; $query_sub = sqlsrv_query($sqlCon," SELECT * FROM pages WHERE rights = '1' AND type = '0' AND submenu = '".$main->submenu."' AND show = '1' "); while($sub = sqlsrv_fetch_object($query_sub)) { echo"\t\t<li>".$sub->link."</li>\n"; } echo"\t</ul>\n"; } echo"</li>\n"; } echo"</ul>\n"; |
Output:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <ul> <li>home</li> <li>account <ul> </ul> </li> <li>summary <ul> </ul> </li> <li>add <ul> <li>cp_add</li> <li>vr_add</li> <li>company_add</li> </ul> </li> </ul> |
Zoals je kunt zien doet hij het alleen bij het menu van "Add", maar niet bij "account" en "summary".