Trage verbinding, Ethernet over Powerline

Pagina: 1
Acties:

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-02 22:34

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
Ik ben nu aan het werk op een netwerk waar met ethernet over powerline adapters wordt gewerkt.
Het gaat om de 200mbps adapters van Dutchtronics.

In dit netwerk wordt gebruik gemaakt van 4 van deze adapters, degene in de meterkast (bij de router) zit in een stopcontact zonder randaarde, ik weet niet of dit uitmaakt, daarom vermeld ik dit.
De overige adapters (kelder, bg, 1etage) zijn aangesloten op en geaard stopcontact.

Achter de adapter in de kelder hangen: 2 werkstations, 1 exchange 2003 server en 2 voip telefoons.

Op de BG hangen er 2 werkstations en een voip telefoon achter.

op de eeste etage hangt er 1 werkstation en een xbox achter.

Zoals jullie waarschijnlijk al raden staat zit er in de kelder een gedeelde HDD die op de BG ook benaderd wordt. Op het moment dat wij data van deze schijf al willen halen, is alles heel traag, zo traag zelfs dat Office 2007 telkens vastloopt, omdat deze niet snel genoeg bij de bronbestanden kan in de kelder. Dit resulteert in veel verloren werk. Ook omdat het opslaan vaak niet goed gaat.

WiFi is in deze woning een oplossing omdat elke etagevloer van gewapend beton is, en dus het bereik (uitgezonderd begaande grond) zeer slecht is. (Draytek router)

Om mijn collega goed te kunnen laten werken, moet de computer op de BG een goede verbinding hebben met de kelder. een bedraad netwerk naar de kelder is helaas niet mogelijk, omdat hier geen loze leidingen meer liggen.

Ik ben een beetje ten einde raad, daarom dus dit topic.. WHAT TO DO! :'(

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-02 22:01
Ik heb zelf geen ervaring met powerline adapters, maar ik heb een keer gelezen (ik geloof op hardware.info in een review over powerline adapters) dat als je een powerline adapter gebruikt, dan is er een kans dat deze niet goed werkt als je het niet over een eenzelfde stroom groep in de meterkast laat lopen.
Je zou kunnen proberen te kijken of toevallig een stopcontact inde kelder op de zelfde schakelaar zit als boven.

Of je ergens een klein gaatje in een hoek naar beneden boren.. of door de spouw... kabeltje er door heen.
Maar goed ik weet niet of dat mogelijk is, ik kan niet zien hoe je gebouw in mekaar zit.

[ Voor 6% gewijzigd door kmichael op 09-01-2012 16:06 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://nl-nl.forum.ibood..../comment-page-3/#comments
http://insolventies.recht...ashx?ID=rot.10.537.F.V.01 (1MB PDF)

Iets zegt me dat kwaliteit van de apparatuur direct gevolg heeft gehad op het vrij rappe faillisement van Dutchtronics... :X

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Achter de adapter in de kelder hangen: 2 werkstations, 1 exchange 2003 server en 2 voip telefoons.

Op de BG hangen er 2 werkstations en een voip telefoon achter.

op de eeste etage hangt er 1 werkstation en een xbox achter.
Dat is wel heel veel. (Vooral die exchange server gaat je niet helpen...)

De snelheid is geen 200 Mbit maar max 100 MBit ( heen en terug bij elkaar opgeteld is waar ze mee adverteren, vandaar de 200 MBit.)

Ik haal met een 500 MBit powerline verbinding maar max 50 Mbit en dan heb ik er maar 2, 1 in de router, 1 bij de tv.

Ben bang dat je met deze configuratie toch kabel s moet trekken of een sterker Wifi accespoint moet gaan gebruiken...

Of zet de exchange server in de meterkast, rechtstreeks aan de router....

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-02 22:34

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
HansvDr schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:16:
[...]

Dat is wel heel veel. (Vooral die exchange server gaat je niet helpen...)

De snelheid is geen 200 Mbit maar max 100 MBit ( heen en terug bij elkaar opgeteld is waar ze mee adverteren, vandaar de 200 MBit.)

Ik haal met een 500 MBit powerline verbinding maar max 50 Mbit en dan heb ik er maar 2, 1 in de router, 1 bij de tv.

Ben bang dat je met deze configuratie toch kabel s moet trekken of een sterker Wifi accespoint moet gaan gebruiken...

Of zet de exchange server in de meterkast, rechtstreeks aan de router....
Dat begrijp ik, het is zeker heel veel.

Kabels trekken is echter echt geen oplossing. Misschien is het mogelijk op snellere adapters aan te schaffen, of idd de server in de meterkast o.i.d.

Ik ga eerst maar eens voorstellen snellere adapters te kopen. Mag ik vragen welke adapters jij gebruikt?

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Silasje schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:43:
[...]
Ik ga eerst maar eens voorstellen snellere adapters te kopen. Mag ik vragen welke adapters jij gebruikt?
Ik gebruik de Netgear XAVB5004 aan de ene kant heb je dan een adapter en aan de andere kant een 4 poorts switch. Die werkt hier prima op mijn TV en Blu Ray speler.

Zie: http://www.mediamarkt.nl/...S,10259,14912,185651.html

Dit is een 500 Mbps uitvoering al ligt de werkelijke snelheid een stuk lager.

Verwijderd

Een goedkope maar niet slechte 200Mbps set is deze: pricewatch: TP-Link TL-PA211 Starter Kit

Zie hier de resultaten ook van duurdere modellen :) Bijv die Netgear XAVB5004 : http://nl.hardware.info/r...en-2-datastromen-25-meter

Eigenlijk lijkt die Netgear me voor jou een prima koop, heeft een hoge snelheid en word ook nog eens gelijk geleverd met een switch :). 20 euro goedkoper dan MM: pricewatch: Netgear Powerline XAVB5004

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 13:39 ]

Pagina: 1