Als het serieus is, zou ik hier niet meer posten wat je zelf van het bod vindt e.d. Een koper kan deze informatie ook vinden en het gebruiken (in de zin van: "Ik bied niet meer, dit vindt hij al genoeg." of "Hij doet zelf niets met het domein, dus ik hoef niet veel meer te bieden").
Aangezien het hier enkel over de domeinnaam gaat (en niet een goed lopende site met veel bezoekers) geldt dat de naam zoveel waard is als wat iemand er voor wil geven. Het is geen vrij specifieke naam, dus er zijn alternatieven mogelijk voor de koper. Aan de andere kant is het ook niet dusdanig generiek dat er alternatieven in overvloed zijn.
Jij moet je nu afvragen wat je er voor wil hebben en wat jij denkt dat de ander er voor wil geven. Doe wat onderzoek naar de koper. Is het een groot bedrijf (=mogelijk een groter budget) of niet? Zijn er al plannen voor de domeinnaam? Zo ja, in hoeverre is daarvoor dit domein nodig. Hoe belangrijker de naam, hoe meer je er voor kan vragen. Het bod van € 1.000,-- lijkt erg goed, maar wie weet is het wel een schijntje voor wat ze er mee van plan zijn.
Als het bod van € 1.000,-- trouwens een openingsbod is, dan valt er waarschijnlijk nog wel iets te onderhandelen. Het is namelijk nogal ongebruikelijk om maar meteen het hoogst mogelijke aanbod te doen.
[
Voor 101% gewijzigd door
DarkFly op 09-01-2012 11:38
]