Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Domein www.ranked.nl verkopen?

Pagina: 1
Acties:

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-11 16:58

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Iemand mailde me vandaag met het bericht dat hij www.ranked.nl wil overkopen. Ik heb echter geen idee wat ik ervoor kan vragen en wat zoiets waard kan zijn. Heeft iemand hier enige indicatie over? Want qua pagerank is het geen hoge site ofzo, (op zo'n autocalculator stelde hij 69 dollar voor...) maar de naam kan natuurlijk bepaalde waarde hebben voor iemand wat hem meer waard maakt misschien?

Iemand enig idee?

Oost west, 127.0.0.1 best!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 20:08

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je er zelf voor betaald ? Wat wil je er voor hebben ?
En het belangrijkste wat heeft de ander er voor over ?

En je zou wat kunnen zoeken/lezen, klik.

[ Voor 57% gewijzigd door Perkouw op 09-01-2012 11:24 ]

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 16:03
Gewoon een bod uit laten brengen? Inderdaad lijkt het mij gewoon iets wat jij kunt bepalen, hecht jij zelf nog waarde aan het domein, en wat is dan die waarde?

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik heb hem gekocht toen hij vrij was, dus zo'n 8 euro ofzo? en dat voor een paar jaar achter elkaar...
Daarnaast gebruik ik hem zelf nog wel, of wil ik hem weer gaan gebruiken in de toekomst, dus voor weinig houd ik hem natuurlijk liever zelf.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Hij bied 1000... maar ik vraag me af of hij serieus is... En, wat er uit te halen valt.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 20:08

Perkouw

Moderator General Chat
geerttttt schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:24:
Hij bied 1000... maar ik vraag me af of hij serieus is... En, wat er uit te halen valt.
Als het serieus is zou ik het gelijk doen! :+

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:24

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

geerttttt schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:24:
Ligt er aan voor bedrijven zijn bepaalde Url's veel waard, Is het een Nederlander of?

Si vis pacem, para bellum

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 16:03
Is het domein jouw meer als 1000 euro waard? Je gebruikte het voor een lan-party, wat ik tenminste kon vinden dus lijkt het me niet dat jij verder veel kosten hieraan gemaakt hebt of dat je het domein echt nodig hebt. Gewoon verkopen en een ander domein registreren.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:28

BioHazard

*\o/*

Ik heb recentelijk een bod gehad op een domeinnaam, welke toch wat geavanceerder was. Daar kreeg ik zon 200 euro voor. Dus met een simpele naam als dit, kan €1000 misschien best "echt" zijn.

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:49
Ik zou bijna die quote van de NEM erin willen gooien... DOEN! :)

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Als het serieus is, zou ik hier niet meer posten wat je zelf van het bod vindt e.d. Een koper kan deze informatie ook vinden en het gebruiken (in de zin van: "Ik bied niet meer, dit vindt hij al genoeg." of "Hij doet zelf niets met het domein, dus ik hoef niet veel meer te bieden").

Aangezien het hier enkel over de domeinnaam gaat (en niet een goed lopende site met veel bezoekers) geldt dat de naam zoveel waard is als wat iemand er voor wil geven. Het is geen vrij specifieke naam, dus er zijn alternatieven mogelijk voor de koper. Aan de andere kant is het ook niet dusdanig generiek dat er alternatieven in overvloed zijn.

Jij moet je nu afvragen wat je er voor wil hebben en wat jij denkt dat de ander er voor wil geven. Doe wat onderzoek naar de koper. Is het een groot bedrijf (=mogelijk een groter budget) of niet? Zijn er al plannen voor de domeinnaam? Zo ja, in hoeverre is daarvoor dit domein nodig. Hoe belangrijker de naam, hoe meer je er voor kan vragen. Het bod van € 1.000,-- lijkt erg goed, maar wie weet is het wel een schijntje voor wat ze er mee van plan zijn.

Als het bod van € 1.000,-- trouwens een openingsbod is, dan valt er waarschijnlijk nog wel iets te onderhandelen. Het is namelijk nogal ongebruikelijk om maar meteen het hoogst mogelijke aanbod te doen.

[ Voor 101% gewijzigd door DarkFly op 09-01-2012 11:38 ]

Pagina: 1