Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IE8] Bij printen van Hotmail-bericht ontbreken er velden *

Pagina: 1
Acties:

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Wanneer ik via Windows Live mijn e-mails open, en dus vervolgens op de internet explorer uitkom in de webmail, en een e-mail wil printen, print hij maar de helft. Concreet uitgelegd:
Ik krijg de email te zien op de print, maar dan staat er bijvoorbeeld alleen VAN, en niet Verzonden, of AAN:. Hij slaat dus velden over.
Ik denk dan meteen vrij diep, maar printkoppen e.d. ligt het niet aan, nieuwe software geprobeerd etc.

Als ik de mail copy-paste doe in een ''word documentje'' print die wel alles.

Moet dus aan een setting liggen in i-explorer... Ik heb geprobeerd met compatibiliteitsweergave zowel aan en uit, maar geen verschil.
Bij het printen staat ook niets ingesteld van bijvoorbeeld ''alleen selectie'' oid...

Iemand anders nog een idee?
Met Firefox e.d. hoef/ga ik niet proberen, omdat dat even niet van belang is.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-11 16:05

Perkouw

Moderator General Chat
Wellicht dat je iets van een adblocker hebt draaien of wat dan ook ? Over welke versie van Internet Explorer hebben we het eigenlijk ?

[ Voor 83% gewijzigd door Perkouw op 09-01-2012 11:00 ]

• brianb
Draait verder niks op, kan ook niet want, waarom zou die dan wel een paar regels printen...
Aan de printer zelf ligt het niet, daar is het te ''precies'' voor..

Het is echt raar, hij slaat echt gewoon velden als VAN / AAn/ VERZONDEN over bij het printen.. terwijl het je dus wel kan kopieren naar een document, en dan print die het wel.

Ik zweer je dat het een kwestie is van een vinkje oid.. maar, vindt dat maar eens...

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
brianb schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:58:
Met Firefox e.d. hoef/ga ik niet proberen, omdat dat even niet van belang is.
Een korte test met Firefox kan uitwijzen of het wel of niet in je browser zit, niet proberen omdat het niet van belang is lijkt mij wat kort door de bocht.

Los daarvan, je print gewoon via bestand --> afdrukken neem ik aan? Wat betreft breedte van de pagina en dergelijke wordt wel alles geprint? Het is dus echt alleen dat hij niet alle gegevens van de pagina afdrukt? Welke versie van IE gebruik je trouwens?

[ Voor 3% gewijzigd door Rupie op 09-01-2012 11:11 ]

Desktop | Server | Laptop

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:13

Aganim

I have a cunning plan..

Dat het te selecteren en te kopiëren is, zegt niets. Als aan de pagina een apart CSS bestand gekoppeld is voor printers ("media=print"), dan kan de pagina (bijvoorbeeld) op je scherm pimpelpaars met een goud randje zijn en desondanks toch zwart-wit printen. Of bepaalde velden onzichtbaar gemaakt/overgeslagen worden.

Wellicht is dat hier het geval? (Ik gebruik zelf geen Hotmail, dus kan dat niet nagaan.)

[ Voor 14% gewijzigd door Aganim op 09-01-2012 11:13 ]

• brianb
Rupie schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:09:
[...]

Een korte test met Firefox kan uitwijzen of het wel of niet in je browser zit, niet proberen omdat het niet van belang is lijkt mij wat kort door de bocht.

Los daarvan, je print gewoon via bestand --> afdrukken neem ik aan? Wat betreft breedte van de pagina en dergelijke wordt wel alles geprint? Het is dus echt alleen dat hij niet alle gegevens van de pagina afdrukt? Welke versie van IE gebruik je trouwens?
Ok, daar heb je een punt. Kan dat nog proberen asap.
Verder print ik zowel met bestand - afdrukken, als met de ''printknop'' die onder de e-mail bij hotmail's webinterface staat..

Het is nog een XP bak, dus nog geen IE9. Gewoon 8.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Even voor de duidelijkheid: als je zegt 'print maar de helft' dan bedoel je dat specifieke header-velden worden weggelaten, de hoofdtekst zelf is wel compleet geprint?

Dan zal de topictitel even wat anders worden; dat is namelijk een heel erg ander probleem dan halve teksten :)
Anyway; als het inderdaad gaat om specifieke velden dan zal het de css zijn. Geen idee of het (relatief eenvoudig) kan maar zoek eens of je in IE kan uitschakelen dat andere css wordt gebruikt bij printen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:13

Aganim

I have a cunning plan..

Neem hier even een kijkje voor het gebruik van de Developer Tools in IE8. En dan specifiek de kop "Inspecting CSS Rules". Eventueel kan je daar ook CSS helemaal uitschakelen onder Disable->CSS. Print ie dan wel de velden? Dan is het inderdaad hoogstwaarschijnlijk een CSS kwestie.

[ Voor 14% gewijzigd door Aganim op 09-01-2012 11:39 ]

• brianb
Goed, zal ik daar direct thuis even naar kijken. Vind het wel vreemd, in die zin dat ik dit nog niet eerder heb meegemaakt.
En al helemaal niet zo'n ''diepe'' oorzaak als CSS. Dacht echt dat dit iets met de weergave te maken had. Vooral omdat die het in de andere opzichten wel print.

Ik hou jullie op de hoogte.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je reageert niet op mijn vraag. Ik ga er 'dus' maar van uit dat het enkel gaat over ontbrekende velden. En dan is het antwoord inderdaad vrij helder.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• brianb
F_J_K schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:23:
Even voor de duidelijkheid: als je zegt 'print maar de helft' dan bedoel je dat specifieke header-velden worden weggelaten, de hoofdtekst zelf is wel compleet geprint?

Dan zal de topictitel even wat anders worden; dat is namelijk een heel erg ander probleem dan halve teksten :)
Anyway; als het inderdaad gaat om specifieke velden dan zal het de css zijn. Geen idee of het (relatief eenvoudig) kan maar zoek eens of je in IE kan uitschakelen dat andere css wordt gebruikt bij printen.
Hoofdtekst is compleet, enkele specifieken header velden zoals beschreven niet nee.

Ik ga kijken of ik iets wat betreft CSS Kan aanpassen in de settings, maar ik vind het wel erg sterk allemaal, maar ik laat dat uiteraard allemaal weten. Zal ook nog eens kijken naar eventuele updates.
Pagina: 1