Toon posts:

Slot A > Socket A Convertor?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan deze dingen nog? Heb een SLOT A moederbord en zou graag een T-Bird steken, het is een ASUS dus dit werkt. Waar kan je zoiets kopen en hoeveel kost dit ongeveer?

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Bestaan niet volgens mij, was onmogelijk door draadjes/signalen of andere oorzaken. Ik heb ze in ieder geval nog nooit ergens gezien, en anders zouden ze zeker in de pricewatch staan.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kan wel een SLOT A Thunderbird in dat mobo doen (daarom ondersteunt het bord ook een TBird).

Het nadeel is alleen dat ze nogal duur zijn.. en in Ned. kan je normaal gesproken alleen een 750Mhz versie krijgen.

Ik weet niet wat je er nu in hebt zitten? Maar waarschijnlijk is hij dan nu al sneller en anders kan je hem altijd nog oc'en 8-)

Kortom: slecht plan ;)
mayB next time

Verwijderd

Er bestaat er geloof ik wel 1, maar die was echt gruwelijk duur en een Slot A Thunderbird werkt ook niet altijd zonder problemen in een KX133 plank.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:10
Zoek je dit?

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/Motherboard/Pentiumpro/S370/s370card.gif

Alleen jammer dat dit een Socket370/Slot1 converter is. AMD gaat dus niet lukken ;(
Ik wil er alleen maar even mee zeggen dat zoiets dus wel bestaat, maar nu moet je alleen nog op zoek naar zo'n converter waar wel een AMD op past (als die wel bestaan natuurlijk).

P.S. dit ding is van Asus

*D

Verwijderd

ThaWout weet jij toevallig of op die ASUS converter een temperatuur sensor zit? Op mijn houdige converter zit dat namelijk niet.

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Quote uit de nederlandse C'T van april 2001:
AMD produceerde ook Thunderbirds in slot-A-behuizing, die vanwege een verandering van het busprotocol echter in maar weinig moederborden functioneerden en daardoor alleen voor fabrikanten van complete computers waren bedoeld en niet voor de detailhandel.
Het veranderde busprotocol nekt je upgrade plannen. Ja, soms werkt het maar wanneer wel en wanneer niet, daar is geen peil op te trekken. Dus ik zou zeggen: ALS je er een vindt en koopt, spreek dan een werkt-niet-geld-terug garantie met de verkoper af.

• Wouter!
  • Laatst online: 09:10
Als ik het verhaaltje op de site snel doorlees, dan zit er wel een sensor op de converter die het temperatuur signaal doorstuurt naar het moederbord mits deze het ondersteunt. Maar kijk hier anders zelf even:

http://www.asus.com/products/Motherboard/Pentiumpro/S370/index.html

Als je dacht dat ik in het bezit ben van deze converter ... dat is NIET zo.

*D

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29
Ik heb twee weken geleden nog een Slot-A Thunderbird 800 mhz gekocht voor in mijn ouwe AMD K7 Athlon 500 hobby computertje en dat werkt prima, hij laat zich zelfs gewoon op de bus overklokken tot rond de 915 mhz! De busspeed gaat stabiel tot 115 mhz en heeft zelfs de 118 gehaald, maar dan wordt de AGP-bus wat onstabiel.

Het ding koste maar 450 piek en hij is nu bijna net zo snel als mijn 'echte' computer, een Athlon Classic 700@933 (met 133 mhz FSB).

Oh ja het moederbord waar ik mijn Thunderbird in heb gestopt is een Asus K7M met bios 1007.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Als je dacht dat ik in het bezit ben van deze converter ... dat is NIET zo.
Ik dus wel!! en ik heb ook temp ondersteuning.
maar dat had ik met mijn noname ook al.

wel een Eralxte klaart mot ik zeggen!!
ik kan Voltage van mijn celly 2 566 Instellen van 1,3 volt tot 2,4 volt
Varitatie genoeg dus!

systeem specs

Verwijderd

Mooi, dan ga ik dat ding vanavond kopen. Ik wil wel mijn temperatuur in de gaten kunnen houden!

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

Op donderdag 22 maart 2001 21:50 schreef Hellfire het volgende:
Het nadeel is alleen dat ze nogal duur zijn.. en in Ned. kan je normaal gesproken alleen een 750Mhz versie krijgen.

Ik weet niet wat je er nu in hebt zitten?
Volgens zijn sign heeft hij al een 750 erin zitten die op 1000 draait? of andere pc??:?

Verwijderd

Trouwens,
Slot A Tbirdjes, als ie een klein beetje recent is, zit er gewoon een TB900 in.

De 750 wordt al lang niet meer gemaakt :) :)

Verwijderd

Er was trouwens geloof ik een bedrijfje die ze wilde gaan voeren commercieel, maar AMD vond dat niet leuk en heeft in de kiem gesmoord.

(Soms lijken ze wel een beetje op Intel..) :'(

Verwijderd

Topicstarter
Een Athlon Classic 750 OC naar 1000. Had gedacht een 1.33MHz te steken maar.... zal niet meer lukken zeker? :(

Verwijderd

O,
dat is simpel te beantwworden ja.
Er bestaan geen Slot A borden die een FSB133 aankunnen. ;(

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:34

EraZor

Don't mention the war

Die borden zijn er wel (zoals mij ka-7) maar die processors niet ;)

Verwijderd

Als je al een TB slot A kan vinden, dan werkt deze alleen goed in moederborden met de AMD 750/751 chipset, in een KX133 werkt ie of niet, of heel slecht. Dit komt door andere processor driving values in de KX133 chipset.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
erm 133 fsb kunnen athlons niet?
ik heb eens een keer van een aap gelezen die zijn fsb op 140 had op een kx133 plankje van ASUS. Trouwens de fsb van mijn asus gaat tot 155 (slot-a) en op 133 draait mijn pci op 1/4. Moet alleen even een andere vid-kaart regelen die wel 133 fsb (dus VEEL agp mhz) kan hebben aangezien ik mijn agp devider niet kan instellen

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Ik dacht op www.amd.com gelezen te hebben dat er ook 1GHz SlotA Athlon TB's zijn. Ik kan hem alleen nergens vinden. Het hoogste dat ik gezien heb is 850MHz. Ook convertors van SlotA naar SocketA heb ik nog niet gezien.

• woodmen
  • Laatst online: 25-08 07:41

woodmen

non

Kijk eens op de site van wwww.ledos.nl een proc 750 voor het luttele bedrag van F 275,-
Op zaterdag 24 maart 2001 19:31 schreef Dominique het volgende:
Ik dacht op www.amd.com gelezen te hebben dat er ook 1GHz SlotA Athlon TB's zijn. Ik kan hem alleen nergens vinden. Het hoogste dat ik gezien heb is 850MHz. Ook convertors van SlotA naar SocketA heb ik nog niet gezien.

non

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29
Op zaterdag 24 maart 2001 16:17 schreef Dr.Q het volgende:
erm 133 fsb kunnen athlons niet?
ik heb eens een keer van een aap gelezen die zijn fsb op 140 had op een kx133 plankje van ASUS. Trouwens de fsb van mijn asus gaat tot 155 (slot-a) en op 133 draait mijn pci op 1/4. Moet alleen even een andere vid-kaart regelen die wel 133 fsb (dus VEEL agp mhz) kan hebben aangezien ik mijn agp devider niet kan instellen
Me! Me! Me! Me!!! >:)

(K7-2 700@933)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Uhh wacht nou es effies..

Een KX133 chipset doet het wel op 133 goed en de opvolger KT133 niet ?? :?

( Ik raak verward.. ;) )

Het probleem met die Irongate AMD 750 chipset is weer dat die het niet lekker doet boven de 800/900 MHZ wordt gezegd.

Schiet mij maar weer helemaal lek..
Dit heeft dus ook weer met de cache divider te maken. Is dit dan dus ook weer waarom een hoop mensen schijnen te denken dat de KT133 chipset niet boven de 115/120 wil?

Wat niet echt klopt, dat is een ingebakken gemeenheid van VIA.

Is het ook niet zo dat je om een Tb 1Ghz slot A te kunnen gebruiken, je gewoon effies de laatste BIOS update moet flashen..?

(Ze mosten toch de KT133A nog kunnen verkopen, niet dan..) 8-)

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:42
Op donderdag 22 maart 2001 21:30 schreef Sadness het volgende:
Bestaan deze dingen nog? Heb een SLOT A moederbord en zou graag een T-Bird steken, het is een ASUS dus dit werkt. Waar kan je zoiets kopen en hoeveel kost dit ongeveer?
Ze bestaan wel maar ze zouden bijna niet verkrijgbar zijn of niet goed werken. Kijk maar eens op http://www.tweakers.net/nieuws/13104

What a fine day for Science! | Specs

Pagina: 1