Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Download Snelheid valt tegen, wat kan een reden zijn?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Iedereen,

Ik zit achter een NAT en ik download vaak van piratebay blue-rays van 10gb. Maar mijn snelheid komt nooit boven de 2mb/s normaal hangt die zo rond de 1mb/s en dat vindt ik normaal... Ik gebruik ook weleens nieuwsgroepen met spotnet maar als ik dan wat download komt het altijd corrupt binnen en het valt niet te repairen met spotnet! Maar zelfs met spotnet op mijn eigen ziggo nieuwsgroepen e-mail download ik nooit sneller dan 1mb/s of 2mb/s. Maar laatst zij een jongen die bij mij op school zat dat ik dan wat verkeerd deed omdat hij veel sneller download. Nou heb ik ook een ziggo verbinding van 50mb/s (getest met speedtest.net). Maar wat doe ik fout dan?

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11 16:27
Payserver nemen voor nieuwsgroepen wil ook wonderen verrichten :Y

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Met welk programma download je vanaf de PB? Mocht je uTorrent gebruiken dan dien je te controleren of je rechtsonder in het scherm van uTorrent tijdens het downloaden een groen vinkje hebt staan. Zo niet, dan download je via een gesloten of afgeknepen poort en ga je snelheidwinst halen door deze open te zetten en toe te wijzen aan jouw IP van de PC.

Voor meer info:
http://www.utorrent.com/intl/nl/help/faq/network

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 20:08

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je zelf al geprobeerd ? Neem voortaan a.u.b. eerst even de algemene regels door voordat je een topic opent. ;)

Wat voor router heb je, wat voor switch e.d. heb je allemaal staan, wat zijn je instellingen? en ga zo maar door.

[ Voor 8% gewijzigd door Perkouw op 09-01-2012 11:02 ]

Verwijderd

De Ziggo server voor nieuwsgroepen is niet bepaald snel. Je zou kunnen overwegen een betaalde provider te nemen zodat je wel de gewenste snelheden haalt.

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11 10:40
De ziggo server is gewoon langzaam. Neem een payserver als je snelheid wilt.

Tevens als je even op Ziggo had gekeken, zie je dat de snelheid maximaal 16Mbit is.... (Althans het downloaden uit nieuwsgroepen)

https://www.ziggo.nl/#pro...a-diensten/nieuwsservice/

[ Voor 8% gewijzigd door Broken op 10-01-2012 09:03 ]

01101000 01100101 01101100 01110000

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik zit nu op school en niet thuis dus ik kan niet exact zeggen wat voor router ik heb.
Maar het is een sweex router wireless G die heb ik al 7 of 8 jaar ongeveer en kostte iets van 30 euro. Met DHCP en NAT draaiend, firewall staat wel uit.. Het is heel mooi dat ziggo maximaal 16mb/s aangeeft als snelheid maar ik haal nog niet meer dan 2mb/s en daarbuiten heeft het geen zin voor mij om met ziggo via spotnet nieuwsgroepen te downloaden want als een bestand groter is dan bijvoorbeeld 2gb dan zijn alle downloads toch corrupt....

Ik download met Utorrent met het groene vinkje ja dus hij is goed geconfigureerd geen limieten ingesteld voor download of upload etc...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ziggo heeft een hele lage retentie (paar dagen) dus het is logisch dat alles brak binnenkomt

• Broken
Lees het nog een keer goed!

Ik zeg 16Mbit, niet mb. Daar zit een heel groot verschil tussen, die 2mb/s die je haalt komt precies overeen met 16Mbit.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:01

Aganim

I have a cunning plan..

Even een kort lesje in bits (afgekort: b) en bytes (afgekort: B ).

1 byte bestaat uit 8 bits, dus: 8 b = 1 B. Logischerwijze is dan: 8 megabit (Mbit of Mb) = 1 MB (of megabyte).

16Mbit/s / 8 = 2 MB/s. Let dus op het juiste gebruik van kleine en grote letters. Providers geven hun maximaal haalbare snelheid doorgaans op in Mb's. Wederom: even delen door 8, om de downloadsnelheid in megabytes te krijgen.

Verder: ben je bedraad aangesloten, of via WiFi? De 802.11g standaard heeft een maximale doorvoersnelheid van 54Mb/s, wat overeenkomt met 6,75 MB/s. Echter is WiFi niet full duplex (er is slechts radioverkeer in 1 richting tegelijk mogelijk), waardoor je in het gunstigste geval rond de 3 MB/s zal uitkomen. Immers moet er steeds gewisseld worden tussen zendrichting en zal je in de praktijk wat pakketverlies hebben.

edit:
Durned typo's

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:13
Wat in nieuwsgroepen nog wel eens wil gebeuren dat er in de software is ingesteld dat hij met 6 verbindingen mag downloaden, en dat je dan de max niet haalt.
Zet je dan die 6 op 20 dan zou het kunnen zijn dat je sneller download.

• Broken
@Aganim, thanks! Tijd voor nog wat koffie.

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 21:05
jopie schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:37:
Wat in nieuwsgroepen nog wel eens wil gebeuren dat er in de software is ingesteld dat hij met 6 verbindingen mag downloaden, en dat je dan de max niet haalt.
Ziggo heeft er maar 4.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:01

Aganim

I have a cunning plan..

Of juist niet, omdat je over het maximum toegestane aantal verbindingen van de nieuwsserver gaat. Met een beetje pech blijven een aantal verbinding vervolgens hangen en/of worden nieuwe verbindingen geweigerd en blijf je tijdelijk over met zelfs minder dan de 4 verbindingen die Ziggo toestaat. (Gebaseerd op de info van Funkeey)

Zoek dus altijd zelf even uit hoeveel verbindingen de server toestaat en welke server timeout waarde je moet opgeven (als je deze kan instellen in je nieuwsclient).

@13rapsac: graag gedaan!

[ Voor 3% gewijzigd door Aganim op 10-01-2012 10:55 ]

• Broken
Zoals al eerder gelinkt, hier staat alles:

https://www.ziggo.nl/#pro...a-diensten/nieuwsservice/

Verwijderd

Topicstarter
Aganim schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:35:
Even een kort lesje in bits (afgekort: b) en bytes (afgekort: B ).

1 byte bestaat uit 8 bits, dus: 8 b = 1 B. Logischerwijze is dan: 8 megabit (Mbit of Mb) = 1 MB (of megabyte).

16Mbit/s / 8 = 2 MB/s. Let dus op het juiste gebruik van kleine en grote letters. Providers geven hun maximaal haalbare snelheid doorgaans op in Mb's. Wederom: even delen door 8, om de downloadsnelheid in megabytes te krijgen.

Verder: ben je bedraad aangesloten, of via WiFi? De 802.11g standaard heeft een maximale doorvoersnelheid van 54Mb/s, wat overeenkomt met 6,75 MB/s. Echter is WiFi niet full duplex (er is slechts radioverkeer in 1 richting tegelijk mogelijk), waardoor je in het gunstigste geval rond de 3 MB/s zal uitkomen. Immers moet er steeds gewisseld worden tussen zendrichting en zal je in de praktijk wat pakketverlies hebben.

edit:
Durned typo's
Bedraad en onbedraad. Maar als je het gedeeld door 8 doet dan klopt het inderdaad ook wel. En piratebay is toch vooral peers vanuit het buitenland lijkt me dus dat heb je er dan ook nog bij.

Nu snap ik het ook wel speedtest.net rekent in mega bites en programma's meestal in mega bytes...

Maar ik had dus eerst een verbinding gehuurd van 120mbit/s wat dus 15mb/s zou moeten zijn maar uiteindelijk kreeg ik toch maar 50mbit/s binnen wat dus 6,25mb/s moet voorstellen. Dus ben ik toch maar een stap terug gegaan naar het abbonement van 40mbit/s...

Eigenlijk merk ik het verschil niet

Verwijderd

Totdat je een fatsoenlijke usenetprovider neemt ;)

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11 16:27
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:03:
Totdat je een fatsoenlijke usenetprovider neemt ;)
Idd, laat dat nou al meerdere malen aangegeven zijn...

Zoek dus een goede usenetprovider op (eweka, yabnews, etc, etc) en dan download je ineens 2x zo snel :)

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 18:57
Heeft niemand het nu gelezen.?

TS zit wat in de knoop met Kb en kb maar dat terzijde, lees je erlangs dan lees je dat hij 16mbit op ziggo krijgt, wat dacht ik al meer zou moeten zijn, die 16 komt mooi bij die 2MB in de buurt. en dan lees je ineens het volgende.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:07:
....Maar het is een sweex router wireless G die heb ik al 7 of 8 jaar ongeveer en kostte iets van 30 euro. Met DHCP en NAT draaiend, firewall staat wel uit.. Het is heel mooi dat ziggo maximaal 16mb/s aangeeft als snelheid maar ik haal nog niet meer dan 2mb/s en daarbuiten heeft het geen zin voor mij om met ziggo via spotnet nieuwsgroepen te downloaden want als een bestand groter is dan bijvoorbeeld 2gb dan zijn alle downloads toch corrupt....
...
Alles klopt als een bus.

Je router kan het allemaal niet aan en is ook de oorzaak van corrupte bestanden (veel drops) ook al heb je het met draad aangesloten het gaat gewoon niet, de snelheid van je aansluiting is veel sneller dan je router aankan, en daarbij heb ik het niet over hoeveel mbit je verbinding is maar ook het aantal connecties, en daar gaat alles fout..
Sluit die (deze) router ia aan op een glasvezel aansluiting en je gaat nog geen 500Kb download halen omdat die finaal over ze nek zal gaan door de connectie drops terwijl je toch 2MB (2000Kb) zou moeten kunnen halen. En daar zit nu het verschil tussen theorie en praktijk.

Koop een nieuwe router want deze van 7-8 jaar oud kan niet meer dan 15 tot 20 Mbit aan op de WAN en dan gaat het over bandbreedte en laten we connecties nog maar buiten beschouwing. Koop een nieuwe die beter op de huidige snelheden is gebaseerd en je zal van de trubs af zijn.

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Je kreeg toch een modem van Ziggo wat ook meteen een router is?
Waarom gebruik je die niet in plaats van een brakke Sweex router?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

webcamjan schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:25:
Je router kan het allemaal niet aan en is ook de oorzaak van corrupte bestanden (veel drops).
Onzin. Corrupte downloads bij usenet krijg je doordat de bestanden niet compleet (of niet) op de server staan.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 10-01-2012 20:00 ]

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Pistolebob schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:58:
Je kreeg toch een modem van Ziggo wat ook meteen een router is?
Waarom gebruik je die niet in plaats van een brakke Sweex router?
Alleen de Alles-in-één plus/Extra en Z3 abonnementen, volgens mij. ;)

Overigens kent Ziggo geen abonnement dat 16Mbit heeft. Er is er een van 10Mbit en een van 30Mbit, daartussen zit niks.

Verwijderd

Topicstarter
Router is gewoon prima hoor met piratebay/utorrent heb ik geen problemen. Packets mogen af en toe wel droppen hoor. Ik heb het trouwens over de Alles in 1 abbo's ik had eerst 120mbit ben nu terug gegaan naar 40mbit......

• webcamjan
job schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:00:
[...]

Onzin. Corrupte downloads bij usenet krijg je doordat de bestanden niet compleet (of niet) op de server staan.
Waarom hebben we het dan zelf hier al eens geconstateerd met een router van dezelfde bouw.? en zonder die router met onze eigen hetzelfde bestand niet.? eigen router doet dan 900 Mbit wan-lan en lan-wan.
Je komt voor de gekste situaties te staan als het aantal connecties niet lekker loopt en hardware aan zijn grens zit. Wij hebben het ook alleen maar uit de praktijk en zelf meegemaakt.
Die sweex routers en switches hebben we in de periode 2000/2005 ook veel bij mensen neergezet als prijs alternatief, en bij snelheden via adsl en kabel tot een Mbit of 15 gaat dat prima, maar erboven is het einde verhaal. Maar goed ik zal er wel geen verstand van hebben.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:20:
Router is gewoon prima hoor met piratebay/utorrent heb ik geen problemen. Packets mogen af en toe wel droppen hoor. Ik heb het trouwens over de Alles in 1 abbo's ik had eerst 120mbit ben nu terug gegaan naar 40mbit......
In combinatie met mijn eerdere posts waarom haal je die 40Mbit dan niet. En waarom ben je terug gegaan van 120 naar 40.??? en drops mogen niet zonder verklaarbare reden. een enkel drop is 1 dat je verbinding onder invloed van wordt is niet wenselijk.
Ik neem aan dat je die router ook regelmatig reboot, dwz even stroomloos maakt.? tis maar een aanname hoor maar het is niet noodzakelijk, doen wij ook niet tenzij de stroom uitvalt.

Meestal draaien dit soort dingen uit op "mag niks kosten" en ja dan zijn we gewoon snel klaar met het oplossen van problemen. onze vorige router (300+ euro) is ook vervangen na 1.5 jaar omdat deze de upload snelheden niet lekker deed, kon je weer 400+ euro gaan uitgeven. nu met de huidige is voorlopig dat geen trub. en kan u-torrent ook vrolijk met 2000 conecties en full-speed draaien zonder dat andere pc's er last van hebben.
Maar ook hier, ik zal er wel geen verstand van hebben.
Kost wat, oke, maar heb dan ook geen gedoe ermee zoals omschreven.

Sucses met het oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Naja misschien heb je wel dat probleem maar je onderbouwt het niet echt. En waarom kan ik op speedtest.net dan wel gewoon hoger dan 15mbit? Trouwens als ik via steam/orgin legaal download haal ik 5/7mb/s dus dat is zo een 48mbit. Dus ik denk niet dat ik dat probleem heb.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Omdat je daar test met een http connectie...
Als jij met uTorrent download zijn dat meerdere verbindingen die worden "gebundeld"...
(zoek de term P2P eens op de Wikipedia zou ik zeggen)

Sluit anders je pc eens rechtstreeks aan op je Ziggo modem zonder die router en test de hele zwik dan nog eens... dus even een kabeltje prikken!

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja je hebt gelijk, torrents zijn nu 5 keer zo snel met 5mb/s!
En DOS aanvallen werken nu ook veel beter echt vet :)!

• webcamjan
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:18:
Hmm ja je hebt gelijk, torrents zijn nu 5 keer zo snel met 5mb/s!
Conclusie hieruit is dan/dus.?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik gok dat de router het misschien ook niet trekt, mijn zwaar getweakde WRT54G trok het bij de upgrade van 15mbit naar 40mbit ook niet meer. Een snelle test met een 100mbit host aan de WAN poort, en een lokale-http access gaf aan dat deze router maar tot 17mbit kon NAT-ten. Puur vanwege de gebrekkige CPU kracht.

Een Cisco/Linksys E4200 heeft dit opgelost: 600mbit valt hiermee maximaal te routeren (hoewel dingen als QoS dit wel vertragen, maar met een 40mbit connectie is dit ruim voldoende). Ik download steevast tussen de 4 á 5megabyte/sec. Het bijkomende voordeel is dat de WiFi erg goed is (802.11n met 144mbit, en voor de uithoek van het huis doet de WRT54g nu in puur-access-point mode dienst als een extra 54mbit AP met een goede roam).

Verwijderd

Topicstarter
webcamjan schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:37:
[...]

Conclusie hieruit is dan/dus.?
Dat jullie gelijk hadden en de router is brak :(

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:57

3DDude

I void warranty's

job schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:00:
[...]

met ^

Bij ziggo zijn de files bij wijze van spreken al corrupt voor ze erop staan xd 8)7

Be nice, You Assholes :)

• webcamjan
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:47:
[...]
Dat jullie gelijk hadden en de router is brak :(
Kuddo's voor je dat je het ook durft te zeggen, meestal hoor je ineens niks meer van een poster.
En moet zeggen dat hetgeen wat Rammy zei er ook bijhoorde, er zijn meer dingen die invloed hebben dan je doorgaans denkt, en dat maakt het verschil tussen theorie en praktijk nu uit.

Nu maar op zoek naar een voor jou passende router, ik zeg wel als je draadloos niet gebruikt koop er dan ook een zonder draadloos, ze zijn vaak wel wat duurder maar ook wel weer zoveel beter in doorvoer omdat de prossessor niet draadloos hoeft te verwerken.
Een draadloos netwerk opzetten is een vak appart als het goed moet werken, ik lees teveel dat men in huis niet eens dekking heeft, en dat heb ik nog nooit meegemaakt. Met kerst nog een netwerk gemaakt waar anderen het al opgegeven hadden in het verleden en maar overging op devolo setjes via het stopcontact, t'werkt maar ook maar net. En nu kan men weer draadloos overal terrecht in huis en erbuiten met een 20Mbit, stabiel en meer dan zat voor gewoon werk. Maar is dus wel een los AP station, (wel in de meterkast)..

Ach ja Rammy weet wel hoe ik dat flik :*)

Hopen dat je het binnenkort weer op de rit hebt, sucses.

• 418O2
  • Nu online
Ik heb een sitecom router die 5Mb/sec trekt over UTP (maximale van de connectie) en wireless maar 1.7mb/sec doet... Al staat de laptop naast de router. WiFi is gewoon niet zo snel tenzij je vet investeert.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

webcamjan schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:50:
[...]

Waarom hebben we het dan zelf hier al eens geconstateerd met een router van dezelfde bouw.? en zonder die router met onze eigen hetzelfde bestand niet.? eigen router doet dan 900 Mbit wan-lan en lan-wan.
Je komt voor de gekste situaties te staan als het aantal connecties niet lekker loopt en hardware aan zijn grens zit. Wij hebben het ook alleen maar uit de praktijk en zelf meegemaakt.
Die sweex routers en switches hebben we in de periode 2000/2005 ook veel bij mensen neergezet als prijs alternatief, en bij snelheden via adsl en kabel tot een Mbit of 15 gaat dat prima, maar erboven is het einde verhaal. Maar goed ik zal er wel geen verstand van hebben.
In theorie zou dat niet moeten kunnen omdat TCP de inhoud van een packet controleert aan de hand van een meegestuurd checksum (een hash in essentie). Als beiden niet matchen met elkaar wordt het pakket gedropped en wordt er verzocht om een hertransmissie.

De kans dat de data van een pakket corrupt is en dat de checksum klopt (die moet dan ook corrupt zijn)..dat is nagenoeg onmogelijk. Maar het blijft theorie..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel wifi nodig, maar wifi past zich aan met de laagste snelheid. Dus als ik een 1gb kabel naar mijn pc heb en ergens staat een laptop met 54mb/s kaart erin dan wordt mijn 1gb kabel snelheid toch ook omlaag gehaald als ik het goed begrijp?

Alleen als dus de laptop met de 54mb/s kaart uitstaat gaat de snelheid dan weer automatisch omhoog?
Ik heb nu een ubee dvm3200 van ziggo zou ik niet gewoon beter kunnen vragen om een modem met ingebouwde wifi + nat + wat kabel poorten? Dat zou toch sneller zijn dan dat ik er een router aanhang???

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11 15:16

basdej

OutSystems Consultant

nieuwsgroepen en torrents maken veel connecties, je router kan dat niet aan.

Hoi.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:10:
Ik heb wel wifi nodig, maar wifi past zich aan met de laagste snelheid. Dus als ik een 1gb kabel naar mijn pc heb en ergens staat een laptop met 54mb/s kaart erin dan wordt mijn 1gb kabel snelheid toch ook omlaag gehaald als ik het goed begrijp?
Nee. Lan en Wlan staat volledig los van elkaar.

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:18:
En DOS aanvallen werken nu ook veel beter echt vet :)!
Uh, wat? :?

• joskuiper
  • Laatst online: 25-11 07:49

joskuiper

PapaCooper

PROBEER anders eens een payserver.
Hitnews.eu kan je een paar dagen gratis gebruiken.
Kan je gelijk zien dat je dan boven die 2Mb/sec komt.

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen jongens dat nu ik de firmware van mijn conceptronic router geupgrade heb dat de snelheden bijna hetzelfde zijn als met een directe verbinding. En ik moet ook zeggen dat ik de modem nog niet heb ingestelt om als een simpele doorlink te werken. Dus misschien denkt de modem nog dat hij een router functie heeft.
Pagina: 1