Club 3D Radeon HD 6870 dual gpu met een i5 750 2,65 ghz

Pagina: 1
Acties:

• Luukagp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06-2025
Hey jongens,

zoals jullie in de titel kunnen lezen wil ik mijn pc die al wat ouder wordt eindelijk stukjes bij beetje wat upgrades geven.

Op het moment bevat mijn pc de volgende specs:

i5 750 2,65 ghz
ati Radeon HD5770
8 gb RAM
windows 7 ultimate 64 bit
en de rest is niet relevant

Nou zoals jullie kunnen zien wil ik eerst mijn GPU upgraden en misschien later mijn CPU of eventueel mijn CPU overclocken. Wat mijn vraag is , is het mogelijk is om deze videokaart te runnen zonder last te krijgen van bottlenecks i.v.m. mijn cpu?

Als mensen nog gaan vragen trekt je voeding het nog ik ga een Cooler Master GX 750WATT kopen en 750 watt kan denk ik wel een dual gpu trekken als deze setup mogelijk is.

alvast bedankt,

groet luuk

• Dirk IJntema
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 19:03
Bedoel je een SLi / crossfire configuratie of 1 videokaart met 2 gpu's zoals een 6990 of een 590, etc.?

De eerste is nl. Sterk afhankelijk van je moederbord ondersteuning en de 2de kan hoogstwaarschijnlijk wel met een 750watt voeding.

Old school gamer

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:43

Perkouw

Moderator General Chat
Heb je zelf al wat voor onderzoek gedaan ? Het antwoord op je vraag is namelijk heel makkelijk te vinden, klik.

Neem voortaan a.u.b. eerst de algemene regels door voordat je een topic opent.

[ Voor 24% gewijzigd door Perkouw op 09-01-2012 08:14 ]

• Luukagp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06-2025
Ik heb hiervoor onderzoek gedaan en ik weet dat een single 6950 never nooit z`n cpu zou kunnen bottlenecken en ja ik heb hiervoor onderzoek gedaan.

Maar ik wil gewoon voor de zekerheid het nog maals vragen aan een stel tweakers die misschien ervaring ermee hebben.

Om wat mee duidelijkheid te geven aan de mensen de kaart : Club 3D Radeon HD 6870 dual gpu is een kaart met 2 6870 gpu's net in 1 kaart gestopt net zoals de 6990 2 gpu's in 1 kaart heeft.

Daarom wil ik weten of mijn cpu dit trekt :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Luukagp schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:40:
Zonder verder enige vorm van info te geven over wat je ermee wilt gaan doen is daar niet veel zinnigs over te zeggen.
Het zal sowieso wel gaan werken, maar mogelijk dat je in sommige apps tegen een bottleneck aanloopt van je CPU. Maar is dat echt zo erg als dat zo is?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Luukagp schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:40:
Ik heb hiervoor onderzoek gedaan en ik weet dat een single 6950 never nooit z`n cpu zou kunnen bottlenecken en ja ik heb hiervoor onderzoek gedaan.

*knip*

Want? Het ene spel is meer GPU-intensief, het andere spel meer CPU-intensief. Dit kan ook gelden voor "gewone" applicaties.

Dus tenzij jij de laatste tijd heeeeeel erg veel hebt gemeten in/op je hard- en software en dus een duidelijk aanknopingspunt hebt waar het omslagpunt ligt, zal waarschijnlijk niemand echt een antwoord kunnen geven op wat je moet/wil/vraagt.

/spuit 11 after TERW_DAN

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:14
Kijk ook even in de BBG voedingen, aangezien de CM GX serie doorgaans wordt afgeraden.
Pagina: 1