Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:37
Ik heb wat zitten rondkijken en heb niet direct iets over dit onderwerp kunnen vinden.

Over het algemeen is het wel bekend dat klooien met de software van je telefoon formeel ervoor zorgt dat je je garantie verliest. Wat ik me echter afvraag in hoeverre dat in de praktijk bij verschillende fabrikanten daadwerkelijk een probleem wordt gevonden als je je telefoon opstuurt voor iets dat duidelijk een hardwareprobleem is (bv een kapot scherm).

Zijn er hier mensen die zo'n reparatie al eens hebben proberen laten doen? Welke fabrikant? Was het succesvol of niet?

πŸ’Ά Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. πŸ“°
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. πŸ™…πŸ»β€β™‚οΈ

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Bij htc schijnen ze hier wel redelijk mee om te gaan, als het een hardwarre probleem is dan owrdt het wel gemaakt alleen krijg je je toestel terug met de orginele nieuwste software.
Is niet altidj zo, zijn ook verhalen waarin de reparatie geweigerd wordt.
Andere fabrikanten zou ik zo snel niet weten.
Beste is om te zorgen dat als je hem weg brengt of probeert terug te zetten naar fabriekssoftware of gewnoon goed bricken :+ )

[ Voor 17% gewijzigd door Kaalus op 09-01-2012 00:09 ]

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Het is in de topics die ik volg wel eens voor gekomen, de ervaringen zijn als ik het goed heb gelezen en onthouden wisselend. Bij sommigen was het geen enkel probleem, echter kreeg je bij ontvangst van je telefoon deze wel terug met een stock ROM. Anderen kwamen van een koude kermis thuis en moest er flink worden bijbetaald voor de schade, de software van tegenwoordig heeft namelijk veel invloed op de hardware waardoor schade aan hardware niet onmogelijk is (door overclocken bijvoorbeeld).
AktiveHate was iets sneller, maar mijn post verwijderen vond ik ook weer overdreven.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:54
Rooten maakt vrijwel niet uit voor garantie.
Probleem is vaak als je er een andere rom op gaat zetten, en hij gaat dan stuk. Ze kunnen dan in de bootloader zien of je andere software geflashed hebt, en hem dan niet repareren onder de noemer dat je er zelf aan gesleuteld hebt ( software-wise ).

Zucht...

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:37
Tja, alsof je daarvan stukke pixels krijgt...

πŸ’Ά Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. πŸ“°
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. πŸ™…πŸ»β€β™‚οΈ

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-11 17:20

Fordox

00101010

Rooten kan wel, roms erop flashen ook, maar bootloaders unlocken en andere kernells erop zetten niet.
Er zijn ook truucs om je bootloader weer te locken.

Het is eigenlijk maar net hoever xda ermee is xd

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:00

Nox

Noxiuz

Fordox schreef op maandag 09 januari 2012 @ 00:24:
Rooten kan wel, roms erop flashen ook, maar bootloaders unlocken en andere kernells erop zetten niet.
Er zijn ook truucs om je bootloader weer te locken.

Het is eigenlijk maar net hoever xda ermee is xd
Ik heb alles gedaan ;)

Mijne is 2x weggeweest. Beiden met een unlocked bootloader heengestuurd en geen gezeik. Eerste keer scherm kapot, waarschijnlijk nog eigen fout geweest. (met sleutels in zak gezeten in botsauto's 8) nouja, eigenlijk een maat maar dat maakt niet uit ;P) En had toen nog een echte custom ROM draain. (maar dat konden zij niet zien hahahaha :P)

Heb hem terug gekregen onder garantie. Nieuw scherm, nieuwe ROM. Wilde die nog wel flashen maar geen tijd/zin omdat ik superCID had en dus een HTC-ROM meekreeg ipv een Vodafonebloeddruppelrom met spam van hun. Na een maand was mijn 3.5mm jack kapot dus nog met de HTC-ROM terug gestuurd. Alle headphones werden als headsets herkend met bijbehorende problemen. Toestel is met een originele ROM maar bootloader unlocked, superCID etc. terug gegaan.

Hele moederbord is vervangen en ik heb een gelockte bootloader + vodafone-ROM terug gehad. En die ROM heeft het nog geen 2 weken volgehouden >:)

Al met al allemaal duidelijk hardwareproblemen bij de VF-winkel terug gebracht. Alles netjes na een week al terug zonder gezeik. Behalve de VF-voorwaarden omtrent reparatie, die zuigen gewoon en je moet maar hopen dat je geen gezeik krijgt. Overigens liep de kerel van de smartphonecrew die er op zich wel verstand van had ook met een custom ROM op. Die wist ook van mijn toestel dat ik alles nog unlocked had en maakte er ook geen probleem van.

Met een HTC zit je, mits een duidelijk hardwareprobleem (connector stuk, scherm stuk etc. dan zit je safe) maar als je camera niet meer werkt of je LED flasher dan wordt het al snel lastig. Dan moet je echt terug flashen en alles weer locken om gezeur te voorkomen.

Software kan met verkeerd aansturen nog een hoop slopen en HTC wil daar niet voor opdraaien. Hoewel ze bij dynafix niet zo heel moeilijk doen denk, gezien mijn eerste poging.

[ Voor 6% gewijzigd door Nox op 09-01-2012 01:08 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Hoe zit het met samsung?
Pagina: 1