Bestanden delen in Wlan erg langzaam.

Pagina: 1
Acties:

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:15
Het probleem is als volgt: Ik heb een nieuwe router gekocht een netgear N900
en zou graag binnen het netwerk willen streamen en bestanden van laptop 1 naar laptop 2 willen zetten.
Het streamen van een simpel avi bestand van 1.5GB lukt niet eens fatsoenlijk telkens haperen. (van laptop naar ps3. waar laptop 2 uitstaat en er verder niks op laptop/netwerk gebeurd)

Bestanden van laptop 1 naar laptop 2 overzetten gaat draadloos met een snelheid van max 3MB/s Heb firewalls/virusscanners uitgezet, dit had geen enkel effect. Bijde laptops zijn high end laptops en lijken mij ook niet de oorzaak van het probleem. (toshiba x500 en de toshiba x770) Ook maakt het niks uit hoe dicht we bij de netgear zitten, de snelheid van 3MB/s is gehaald met bijde laptops 3 meter van de netgear.
Met bekabeling gaat het makkelijk 30MB/s+

Internet zelf is razend snel en niks mis mee, via usenet haal ik gewoon bijna mijn 5MB/s downloadsnelheid.

Is het nu normaal dat het via wireless verbinding zo langzaam gaat en niet kan streamen of staat er ergens een instelling verkeerd, en waar zou ik binnen de router dan naar moeten kijken?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welk WiFi-protocol gebruik je? 802.11a/b/g/n? En welke bitrate heeft de video?

Wat doet een rauwe snelheidstest? Zit de bottleneck in het netwerk of de disk.

Verder haal je regelmatig megabits en -bytes door elkaar wat je verhaal wat onduidelijk maakt (= we moeten gokken wat je bedoeld). Megabyte is MB en megabit is Mb. Afkortingen als mb (meterbit?) bestaan niet.

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• Practics
Ben verbonden met N WiFi-protocol.
1341kbps bitrate

Rauwe snelheidstest binnen het netwerk?
Geen idee hoe ik deze moet testen, als je bestand van laptop 1 naar laptop 2 zet zit je op 3MB/s
Met kabel is dit dan 30MB/s
Download via usenet rond 5MB/s
Dat schijf de veroorzaker is lijkt me niet het is een 500GB 7200rpm schijf.(2de schijf bootschijf is een ssd)
Die altijd nog transfer rate gemiddelde heeft van 80MB/s+ (hhd tune)
File word overgezet naar zelfde soort schijf die ook 2de schijf is in laptop 2

Sorry voor dat laatste zou het aanpassen.

[ Voor 30% gewijzigd door Practics op 09-01-2012 00:00 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb geen PS3, dus daar mis ik wat inzicht, maar op de laptop neem ik aan dat je Windows 7 draait en het bestand ook via Windows File and Printer sharing deelt?

Kijk in de Windows Resource Monitor (Broncontrole, of zo, in het Nederlands) eens naar hoe het netwerk zich gedraagt tijdens a) het kopieren van de bestanden en b) het kijken van de video.
Doe de 2e test zowel tussen de twee laptops als tussen de PS3 en de laptop.

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• Practics
Room42 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 00:25:
Ik heb geen PS3, dus daar mis ik wat inzicht, maar op de laptop neem ik aan dat je Windows 7 draait en het bestand ook via Windows File and Printer sharing deelt?

Kijk in de Windows Resource Monitor (Broncontrole, of zo, in het Nederlands) eens naar hoe het netwerk zich gedraagt tijdens a) het kopieren van de bestanden en b) het kijken van de video.
Doe de 2e test zowel tussen de twee laptops als tussen de PS3 en de laptop.
Bij een 1.5Mbps bitrate heb ik een netwerk usage van 8% totaal van 7/8Mbps (schommelt een beetje)
Dit speelt die vlekkeloos af zonder ook maar 1 hapering.

Bij een 2.3Mbps bitrate heb ik een netwerk usage van 5% totaal van 8/9Mbps (schommelt een beetje)
Dit hapert redelijk vaak. Soms zakt het internet verbruik wel weg naar 6Mbps, maar dat staat niet gelijk aan haperingen.

Dit is dus Laptop zonder andere laptops op het netwerk naar ps3.

Bijde laptops draaien inderdaad op windows 7, ja heb een gedeelde map gemaakt op de 2de schijf via windows.

Rest van de testen zou ik morgen proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Practics op 09-01-2012 02:03 ]