Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

CES 2012, herkenbaarheid artikelen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
o.a. nieuws: Acer voorziet nieuwe dunnere Ivy Bridge-ultrabook van Thunderbolt

Misschien is het handig als er, net als vorig jaar, "CES:" voor elk artikel komt te staan. Dat vond ik destijds erg handig.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je opmerkzaamheid. In tegenstelling tot volgend jaar zetten we geen CES meer voor koppen van CES-artikelen, juist omdat toen bleek dat veel mensen er geen prijs op stellen. We zien de meerwaarde er ook niet van in: alle hardware-aankondigingen komen deze week van CES, dus het is overbodige info. Bovendien staat het lelijk: een nieuwslijst met daarin telkens het woord CES. Het voelt al veel sneller als een 'overload' :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, net wat ik wilde vragen/voorstellen, gelukkig was ik al wakker genoeg om te kijken of er al een topic over was. Viel mij namelijk ook op dat er vorig jaar wel CES: voor stond en nu niet...

[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 09-01-2012 08:36 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-11 07:41
Linksbovenaan staat ook een knop CES 2012, dan heb je al het nieuws bij elkaar

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17
Het is ook nooit goed. 7(8)7

Verwijderd

Als we nu eens een checkboxje toevoegen aan het nieuws waar je kunt kiezen of je het er wel of niet voor wilt hebben.... :') *O*

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
Grappig om te constateren dat mensen het nu missen. We hebben afgelopen jaren veel kritiek gehad op het voorvoegsel CES: en het aantal keren dat het in de nieuwslijst dus zichtbaar was. We hebben besloten om daar dit jaar vanaf te stappen omdat a) er dus over werd geklaagd maar we b) ook bemerkten dat sommige artikelen minder werden gelezen omdat mensen dachten dat het voor hen niet interessant was omdat er CES voor stond. Het werd een soort blinde vlek voor mensen.

Als je toch al het CES-nieuws in een oogopslag wilt kunnen bekijken, kun je http://tweakers.net/archieven/tag/ces2012 gebruiken.

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-11 14:47

djfrankel

It's a trap!

Wilbert de Vries schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:49:
Grappig om te constateren dat mensen het nu missen. We hebben afgelopen jaren veel kritiek gehad op het voorvoegsel CES: en het aantal keren dat het in de nieuwslijst dus zichtbaar was. We hebben besloten om daar dit jaar vanaf te stappen omdat a) er dus over werd geklaagd maar we b) ook bemerkten dat sommige artikelen minder werden gelezen omdat mensen dachten dat het voor hen niet interessant was omdat er CES voor stond. Het werd een soort blinde vlek voor mensen.

Als je toch al het CES-nieuws in een oogopslag wilt kunnen bekijken, kun je http://tweakers.net/archieven/tag/ces2012 gebruiken.
Opzich zou ik het ook wel fijn vinden om "CES:" voor de titels te hebben, maar het is niet iets waar ik wakker van lig. De reden waarom ik toch maar even reageer: de reden waarom er nu natuurlijk weer mensen zijn die het missen is denk ik omdat mensen niet klagen als ze tevreden zijn, zo heb ik vorig jaar ook niet gereageerd in een topic van "goh wat fijn dat het er voor staat".

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:02:
[...]

Als we nu eens een checkboxje toevoegen aan het nieuws waar je kunt kiezen of je het er wel of niet voor wilt hebben.... :') *O*
Tegen de tijd dat dat ergens boven aan de to-do lijst staat en dat ook werkelijk in de website komt, is CES 2014 al weer voorbij. ;)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:00

Cyphax

Moderator LNX
Grappig om te constateren dat mensen het nu missen.
Op zich niet onlogisch; je hebt mensen die het liever wel hebben, en die klagen niet als je 't wel doet. Zij die het liever niet hebben hoor je nu natuurlijk niet klagen. :P
:D
Zo veel mensen, zo veel meningen... dus nope, 't is nooit goed, ben je daar nou nog niet aan gewend? :+

Saved by the buoyancy of citrus

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik ben blij dat het er niet bij staat. Wat maakt het nu uit waar het gepresenteerd is? Er staat toch ook niet voor ieder artikel dat het uit een persbericht komt, van de beursvloer of dat het is ingefluisterd door een klein vogeltje.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

TERW_DAN schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:15:
Ik ben blij dat het er niet bij staat. Wat maakt het nu uit waar het gepresenteerd is? Er staat toch ook niet voor ieder artikel dat het uit een persbericht komt, van de beursvloer of dat het is ingefluisterd door een klein vogeltje.
Moet zeggen dat ik het ook wel mis. Op de CES worden toch specifieke apparaten geshowed die uit gaan komen of wat het bedrijf van plan is. Daar is speciaal een beurs voor opgezet. Als er 24/7 en 365/jaar nieuws van CES komt het is wat anders, dan is het niet speciaal meer.

Als je naar de site van NU.nl kijkt zie je "belangrijk" nieuws links van de pagina naar een aparte link. Zoals jullie dat nu met een banner opgelost hebben zo te zien :).

Self reflection is the school of wisdom

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En wat schetst mijn verbazing: nieuws: Gigabyte toont Ivy Bridge-moederborden op CES

Ook bij nieuws: Razer onthult gamingtablet Project Fiona stond het vanmorgen, maar is het inmiddels verwijderd.

Het was toch duidelijk dat het om de CES gaat?

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:33
Het nieuws wat van de CES afkomt is van een duidelijk ander kaliber dan het gewone nieuws. Met de "CES: " prefix kon je direct zien wat het echte nieuws was en wat op de CES gepresenteerd was. Afgezien dat het er misschien estetisch wat minder uitziet heeft het voor zover ik kan zien alleen maar voordelen.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
woutertje schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:29:
Het nieuws wat van de CES afkomt is van een duidelijk ander kaliber dan het gewone nieuws. Met de "CES: " prefix kon je direct zien wat het echte nieuws was en wat op de CES gepresenteerd was. Afgezien dat het er misschien estetisch wat minder uitziet heeft het voor zover ik kan zien alleen maar voordelen.
Volgens ons dus niet ;) Vorig jaar was er juist kritiek op het feit dat 'CES:' voor de titel stond. Er zal altijd wel iemand tegen zijn, maar volgens ons is dit op dit moment de beste oplossing.

Ik ben helemaal geen stagiair

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
Ik ben positief verrast door het ontbreken van het woordje CES bij ieder artikel en waardeer het dat je als lezer geacht wordt ook zelf na te kunnen denken :)
Hulde aan tweakers, hiermee doen jullie de naam weer eer aan!

(het is pure psychologie, als het er niet staat denken mensen dat ze het missen, als het er wel staat, wordt het al snel als irritant ervaren, waarschijnlijk bij dezelfde persoon. Bij een groot aanbod van "CES:" wordt het bijna automatisch minder interessant, zo werkt het met de iphone ;) met een kleur auto of met eender wat dan ook. Maar allez, ik ben geen psycholoog)

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Ik ben erg blij dat het er niet staat, een nieuwslijst waarin het overgrote deel van dezelfde prefix wordt voorzien leest weinig prettig.

DM!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Blijkbaar zijn jullie daar toch niet helemaal consequent in. Vandaag kwam ik namelijk deze artikelen tegen:

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
We zijn prima consequent. Wat we niet doen is overal CES: voorplakken. Wat we wel doen is daar waar we het relevant vinden vermelden dat het om een CES-ding gaat. Over de Ivy Bridge-moederborden van MSI was bijvoorbeeld mogelijk al het eea bekend, maar het feit dat ze op de CES werden getoond (en wij daar dus even foto's hebben gemaakt) maakt het voor ons dan weer nieuws.

Verwijderd

Ik vind het wel jammer dat het er niet meer staat, of dat de CES-artikelen er op geen enkele andere manier uit te filteren zijn. Ik ben namelijk niet geìnteresseerd in previews, ik lees alleen de reviews als het product al daadwerkelijk op de markt is. Vorig jaar kon ik heel eenvoudig de CES-artikelen negeren, nu kom ik er helaas vaak pas achter als ik erop geklikt heb. Misschien iets voor volgend jaar om over na te denken, al dan niet met een door devvers ontworpen filter? :)

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:56:
Ik vind het wel jammer dat het er niet meer staat, of dat de CES-artikelen er op geen enkele andere manier uit te filteren zijn.
Weet je dat zeker?

Verwijderd

Ja, dat weet ik zeker. De link die jij geeft is precies het tegenovergestelde van wat ik wil: ze niet zien. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 20:17 ]

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wilbert de Vries schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:34:
[...]
We zijn prima consequent. Wat we niet doen is overal CES: voorplakken. Wat we wel doen is daar waar we het relevant vinden vermelden dat het om een CES-ding gaat.
[...]
Of CES er nu voor staat of erachter maakt volgens mij niet uit. Feit is dat het in de titel staat. Zoals arnoudwokke eerder al schreef komen alle hardware-aankondigen momenteel van CES en is deze toevoeging dus overbodig.

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:17:
Ja, dat weet ik zeker. De link die jij geeft is precies het tegenovergestelde van wat ik wil: ze niet zien. ;)
Ah, mijn excuus. Ik had je verhaal verkeerd begrepen. ;)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:56:
Ik vind het wel jammer dat het er niet meer staat, of dat de CES-artikelen er op geen enkele andere manier uit te filteren zijn. Ik ben namelijk niet geìnteresseerd in previews, ik lees alleen de reviews als het product al daadwerkelijk op de markt is. Vorig jaar kon ik heel eenvoudig de CES-artikelen negeren, nu kom ik er helaas vaak pas achter als ik erop geklikt heb. Misschien iets voor volgend jaar om over na te denken, al dan niet met een door devvers ontworpen filter? :)
Ik denk niet dat we voor die paar beurzen met nieuws per jaar een filter gaan maken.

Verwijderd

Dat had me ook ten zeerste verbaasd. :) Toch vind ik het jammer dat ze niet als zodanig herkenbaar zijn. Misschien is er een mogelijkheid om hands-ons en previews van beurzen op een of andere manier als zodanig herkenbaar te maken?

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
tweaker2010 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:34:
[...]

Of CES er nu voor staat of erachter maakt volgens mij niet uit. Feit is dat het in de titel staat. Zoals arnoudwokke eerder al schreef komen alle hardware-aankondigen momenteel van CES en is deze toevoeging dus overbodig.
En ik probeerde uit te leggen dat het journalistiek voor mij dus wel uitmaakt ;) Iets kan vorig zijn aangekondigd en voor het eerst op de CES worden getoond; dan is het nieuws dus dat het op de CES is te zien en staat het dus in de titel. Vorig jaar hadden voor elk bericht 'CES:' staan - dat hebben we dit jaar niet gedaan.
Pagina: 1