T-mobile wil mij een ander abonnement aansmeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik zit met een brandende vraag en ben benieuwd of iemand hier daar meer over weet :)
Juli vorig jaar heb ik in de T-Mobile store mijn abonnement verlengd met 2 jaar en een iPhone aangeschaft. Hierbij in overleg met de verkoper het I150 abonnement afgesloten met 150 minuten. Volgens de verkoper kon ik altijd, zonder problemen, de bundel (de minuten) ophogen. Na deze wijziging in mijn abonnement heb ik elke maand knetterhoge facturen omdat ik buiten mn bundel schiet. Ik wil de bundel dus verhogen :)

Dus ik ga naar de T-Mobile site, klik op abonnement wijzigen en zie plots dat ik het alleen nog kan veranderen in iPlan of iSmart abonnementen. Een stuk duurder en met datalimiet. Ik heb expres in Juli dit nieuwe abonnement afgesloten omdat er toen nog geen datalimieten waren. 2 weken later dus wel.
Kan T-Mobile mij nu dwingen opeens een hele andere abonnementsvorm af te sluiten? Ik wil gewoon mijn minuten ophogen, meer niet....

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij wat verder kan helpen :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:10

racoon

mooowwww

Wat zeggen ze er in de winkel van?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:58
Het lijkt me simpel.. Je bent een bepaald contract aangegaan. In feite wil je nu een ander contract. T-Mobile kan en wil je niks anders aanbieden dan het huidige assortiment.
T-Mobile dwingt je niks. Jij bent degene die je contract wil openbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
racoon schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:29:
Wat zeggen ze er in de winkel van?
"Helaas meneer, u kunt alleen het duurdere abonnement MET datalimiet nog krijgen. Het andere abonnement 'bestaat' niet meer". :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Jimster schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:31:
Het lijkt me simpel.. Je bent een bepaald contract aangegaan. In feite wil je nu een ander contract. T-Mobile kan en wil je niks anders aanbieden dan het huidige assortiment.
T-Mobile dwingt je niks. Jij bent degene die je contract wil openbreken.
Dat is niet waar. Er staat namelijk op de site en in de voorwaarden dat je zonder verlenging, en zonder opnieuw tekenen je bundel mag verhogen :) Zovaak je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Wat je eigenlijk zegt is dat je een abonnement op maat wilt en niet wilt kiezen uit de huidige abonnementsvormen. Dat gaat zoals je zelf wel begrijpt natuurlijk niet werken. Alleen je minuten ophogen zal dan ook helaas niet werken, dan moet je toch echt een ander abonnement nemen en die zijn nu eenmaal anders dan toen je in Juli een abonnement afsloot.

[ Voor 52% gewijzigd door Perkouw op 08-01-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:58
DennusB schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:31:
[...]
Dat is niet waar. Er staat namelijk op de site en in de voorwaarden dat je zonder verlenging, en zonder opnieuw tekenen je bundel mag verhogen :) Zovaak je wilt.
Dan moet je T-Mobile even bellen. Misschien kunnen ze telefonisch/in de winkel meer dan via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Jimster schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:33:
[...]

Dan moet je T-Mobile even bellen. Misschien kunnen ze telefonisch/in de winkel meer dan via de website.
Zowel bij de helpdesk als in de winkel zeggen ze nu, achteraf, dat het helaas pindakaas voor mij is. En dat terwijl ik wel 5x aan de verkoper heb gevraagd of ik 'zonder problemen' m'n bel-minuten nog op kon hogen in de toekomst. "Geen probleem meneer"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan je minuten toch ophogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:11
DennusB schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:36:
[...]

Zowel bij de helpdesk als in de winkel zeggen ze nu, achteraf, dat het helaas pindakaas voor mij is. En dat terwijl ik wel 5x aan de verkoper heb gevraagd of ik 'zonder problemen' m'n bel-minuten nog op kon hogen in de toekomst. "Geen probleem meneer"....
Je kan hem nog steeds ophogen zonder problemen? Het is voor jou een probleem dat er een datalimiet opzit. Die meneer heeft zich aan zijn woordje gehouden want je kan gewoon je belminuten ophogen zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 13:01

Pogostokje

* twiet *

Je kunt je abonnement toch ook ophogen met meer minuten, volgens de bundels die er nu zijn?
Ik snap je punt wel, maar de verkoper heeft niet iets gezegd wat niet klopt. Het was alleen niet wat jij bedoelde.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Appleman schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:39:
[...]

Je kan hem nog steeds ophogen zonder problemen? Het is voor jou een probleem dat er een datalimiet opzit. Die meneer heeft zich aan zijn woordje gehouden want je kan gewoon je belminuten ophogen zonder probleem.
Verkoper heeft expliciet gezegd dat ik de minuten in dezelfde abonnementsvorm kon ophogen. Ik vroeg daar namelijk naar ivm het datalimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
DennusB schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:41:
[...]

Verkoper heeft expliciet gezegd dat ik de minuten in dezelfde abonnementsvorm kon ophogen. Ik vroeg daar namelijk naar ivm het datalimiet.
Het probleem dat je nu hebt is dat het dus mondeling is toegezegd en dat je nergens een poot hebt om op te staan. :/ Of staat het ergens in je contract dat dit mogelijk is en/of de voorwaarden waar je toen mee akkoord bent gegaan ?!

[ Voor 13% gewijzigd door Perkouw op 08-01-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

DennusB schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:41:
[...]
Dan is daar denk ik een spraakverwarring ontstaan, of de verkoper had andere belangen (het blijft verkopen...). Wat jij wilt is zeer ongebruikelijk en je had eigenlijk al zeker kunnen weten dat het niet zo zou gaan werken. Je topic titel vind ik behoorlijk negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:53

M2M

medicijnman

nou, nee. Als T-mobile in de overeenkomst aangeeft dat er zonder een nieuw abbo te ondertekenen, de hoeveelheid belminuten verhoogd kan worden, hoort T-mobile zich daar natuurlijk aan te houden.

Maargoed, ergens verderop of terug in de kleine lettertjes van de overeenkomst zal wel weer juridische rompslomp staan dat ze het je altijd kunnen weigeren, je abbo af kunnen sluiten en je geen service hoeven verlenen als ze daar geen zin in hebben. Niet anders dan bij elke andere zaak...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:43

AzzKickah

06-CENSORED

Pogostokje schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:44:
[...]

Dan is daar denk ik een spraakverwarring ontstaan, of de verkoper had andere belangen (het blijft verkopen...). Wat jij wilt is zeer ongebruikelijk en je had eigenlijk al zeker kunnen weten dat het niet zo zou gaan werken. Je topic titel vind ik behoorlijk negatief.
Nou ik vind anders dat hij zeker wel een punt heeft. Hij wil zijn abonnement helemaal niet veranderen, hij wil alleen meer minuten. Hoe moeilijk is dat?

En volgens een paar posts hierboven wordt notabene op de site zelf aangegeven dat je altijd kunt verhogen zovaak je wilt.. Daar staat niet bij dat je dan ook van contract moet veranderen, dat zou ook nergens op slaan imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ TS

Het zou gewoon moeten kunnen. Ik heb zelf een oude flex abonnement gehad en die heb ik tussentijds ook geswitched. Dat zou dan ook mogelijk moeten zijn bij jouw abonnement. Ik citeer even uit de prijslijst van t-mobile:

"Binnen uw minimale contractperiode is het niet mogelijk om over te stappen naar Sim Only en/of een lagere bundel / abonnement. Als u overstapt of vernieuwt maak dan eerst uw ongebruikte belminuten en Sms’jes op, deze kunt u niet meenemen. Promotionele kortingen op basis van het initiële abonnement die op een later tijdstip dan het moment van overstappen uitgekeerd zouden worden, komen bij een overstap te vervallen."
http://www.t-mobile.nl/pe...lijsten/iplan/iplan08.pdf

Er staat dat overstappen naar een lager bundel niet mogelijk is; overstappen naar een hogere zou dus wel mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:49:
Er staat dat overstappen naar een lager bundel niet mogelijk is; overstappen naar een hogere zou dus wel mogelijk moeten zijn.
Dat kon. Het probleem hier is dat de bundels in kwestie inmiddels niet meer bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Pogostokje schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:54:
[...]

Dat kon. Het probleem hier is dat de bundels in kwestie inmiddels niet meer bestaan.
Ja maar is dat mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Pogostokje

Op het moment dat TS een contract tekent gelden alle voorwaarden voor de gehele contractsduur, ook al bestaan de genoemde abonnementen niet meer.

(zie ook: http://www.t-mobile.nl/service-en-contact/oude-tarieven)

Werk zelf namelijk ook bij een telecombedrijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:56:
@ Pogostokje

Op het moment dat TS een contract tekent gelden alle voorwaarden voor de gehele contractsduur, ook al bestaan de genoemde abonnementen niet meer.

(zie ook: http://www.t-mobile.nl/service-en-contact/oude-tarieven)

Werk zelf namelijk ook bij een telecombedrijf :)
Kijk, dit is nog eens handige informatie :) Misschien morgen maar weer de helpdesk bellen en wat meer druk zetten?
Als ze zich niet aan de afspraken houden, kan ik dan kostenloos het contract laten ontbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijs sowieso naar de link die ik je gaf; je moet namelijk altijd omhoog kunnen binnen je contractstermijn met dezelfde voorwaarde waarvoor je hebt getekend. Over ontbinden durf ik niks te zeggen.. Maar ik neem aan dat het allemaal wel gaat lukken. Laat even weten hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
DennusB schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:59:
[...]

Kijk, dit is nog eens handige informatie :) Misschien morgen maar weer de helpdesk bellen en wat meer druk zetten?
Als ze zich niet aan de afspraken houden, kan ik dan kostenloos het contract laten ontbinden?
Ontbinden zal vast wel kunnen onder deze voorwaarden, echter moet je dan nog wel even die telefoon terugbetalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-10 22:02
Ook dat is nog maar de vraag indien Tmobile zich niet aan zijn eigen contractvoorwaarden houdt. Maar zover zal het niet komen, als je de voorwaarden bekijkt dan kunnen ze niet anders dan overstag gaan.

Wat helpt om meer druk te zetten als je er via de telefonische helpdesk niet uitkomt is om een klacht per aangetekende brief te versturen. Dit geeft je ook direct te mogelijkheid om naar de geschillencommissie te stappen als ze niet ingaan op je terechte verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Oke. Duidelijk! Ik zal vandaag de helpdesk nog eens even bellen, mochten ze niks voor me kunnen betekenen dan gaat er maar een aangetekende brief de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Net T-Mobile gesproken, kreeg een aardige medewerker aan de lijn die me deze keer wel zonder slag of stoot wilde helpen :) Heb nu een I-300 abonnement dus!
Bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:02

Croga

The Unreasonable Man

Nog even een opmerking ter overweging...

Je realiseert je dat de nieuwe T-Mobile abonnementen nauwelijks anders zijn dan de oude, wat datalimiet betreft?

Het oude abonnement had "Ongelimiteerd Internet!" maar na 1GB werd de snelheid verlaagt.
Het nieuwe abonnement heeft een datalimiet van 1GB. Daarna wordt de snelheid verlaagt.

In de reclame is er verschil. In de praktijk is het exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
Croga schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:40:

Je realiseert je dat de nieuwe T-Mobile abonnementen nauwelijks anders zijn dan de oude, wat datalimiet betreft?

Het oude abonnement had "Ongelimiteerd Internet!" maar na 1GB werd de snelheid verlaagt.
Het nieuwe abonnement heeft een datalimiet van 1GB. Daarna wordt de snelheid verlaagt.

Niet helemaal, voorheen mocht je nog 'gratis' internetten boven je bundel.
Tegenwoordig mag je betalen voor alle MB's boven je bundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Croga schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:40:

Niet correct, het oude abonnement had echt "ongelimiteerd internet."
Pagina: 1